Proiectul de Ordin privind prelungirea interjudețenelor, în dezbatere publică până pe 8 aprilie

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a postat în 28 martie pe site-ul MT, în dezbatere publică, proiectul de Ordin privind prelungirea cu 4 ani, până la 30 iunie 2023, a valabilității Programului de transport interjudețean și a licențelor de traseu.

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii este 8 aprilie.

Iată ce prevede proiectul de ordin:

Art. 1: “Se prelungeşte valabilitatea actualului Program de transport interjudeţean 2013 – 2019 prevăzut la art.55 din Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr.980/2011, cu modificările și completările ulterioare, pentru o perioadă de 4 ani, respectiv până la data de 30 iunie 2023”.

Art. 2. – La solicitarea operatorilor de transport care deţin licenţe de traseu valabile la data intrării în vigoare a prezentului ordin pe traseele cuprinse în Programulul de transport interjudeţean,prevăzut la art.I, în baza căruia se efectuează transport rutier contra cost de persoane prin servicii regulate în trafic interjudețean, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. prelungește valabilitatea acestora, cu plata tarifului aferent, până la data prevăzută la art. 1.

Art. 3. – Procedura de prelungire a valabilității licenţelor de traseu prevăzute la art. 2 se stabilește de către Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.”.

Prin promovarea respectivului Ordin al ministrului transporturilor, se urmărește atingerea următoarele obiective:

– asigurarea continuității transportului rutier contra cost de persoane prin servicii regulate în trafic interjudeţean;

– evitarea unor practici ilicite în activităţile de transport rutier de persoane, ce ar consta în efectuarea acestor activități fără ca operatorii de transport să dețină licențe de traseu;

– evitarea impactului negativ asupra bugetului de stat, prin diminuarea veniturilor încasate ca urmare a neplăţii taxelor şi impozitelor aferente activităţilor de transport de persoane, ce vor fi desfăşurate în lipsa unui cadru legal suficient și lipsit de echivoc;

– evitarea unor practici care au consecinţe negative asupra siguranţei rutiere și calităţii serviciilor oferite de către operatorii de transport rutier;

– evitarea afectării economice a operatorilor de transport rutier, precum și evitarea afectării nevoilor de mobilitate a cetățenilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.