NOUA GENERAȚIE DE CAMIOANE MAN TRUCK & BUS: Simplificarea afacerii de transport

Pentru prima dată în 20 de ani, constructorul german a dezvoltat un camion complet nou, pentru a răspunde cerințelor în schimbare ale industriei transportului – ergonomia postului de conducere, sistemele de asistență, conectivitatea, reducerea consumului cu până la 8% – sunt câteva dintre țintele noii generații.

Motto-ul MAN pentru noul camion – „Simplificarea afacerilor” – are în vedere schimbările importante ce au loc în industria transporturilor.

Doar în UE, volumul de transport este de așteptat să crească cu încă 40% în următorii 20 de ani. În același timp, reglementările legale impun o reducere a emisiilor de CO2 cu 15% până în 2025 (și cu 30% până în 2030). Mai mult decât atât, lipsa șoferilor se transformă într-o criză tot mai profundă. Conform statisticilor, doar în Germania va exista un deficit de aproximativ 150.000 de șoferi profesioniști, în următorii doi ani. În plus, din ce în ce mai mult, digitalizarea este introdusă în toate procesele logistice, impunând un ritm rapid companiilor de transport.

Iar MAN și-a propus să găsească răspunsuri la toate aceste provocări și, în acest sens, s-a concentrat pe câteva elemente principale: șoferul la locul de muncă, eficiența vehiculului și fiabilitatea acestuia, precum și parteneriatul cu clienții.

Șoferul în centrul atenției

Elegant, ergonomic și spațios, postul de conducere și, de fapt, întreaga cabină a noului MAN „respiră” un aer modern, inspirat din lumea limuzinelor de lux.

Însă nu este vorba doar de design și calitatea materialelor. Constructorul german a gândit cu mare atenție fiecare detaliu, pentru a asigura o bună funcționalitate, acționarea intuitivă a comenzilor și confort. Un exemplu grăitor îl reprezintă suportul pentru mână, în vederea unei acționări cât mai precise și fără efort a „rotiței” ce controlează display-ul secundar.

O atenție specială a fost acordată și conectării cu diferite dispozitive, precum și aplicațiilor digitale.

Și să nu uităm de îmbunătățirile aduse spațiilor de stocare și zonei de odihnă, pe lângă experiență, MAN implicând șoferi și proprietari de firme al căror feedback a fost utilizat în procesul de dezvoltare.

Însă, cele mai importante schimbări sunt legate de condusul autovehiculului. Șoferii vor aprecia noile sisteme de asistență, care nu doar cresc siguranța, dar asigură un parcurs mult mai relaxat.

Amintim noul sistem de asistență la viraj, asistență la deplasarea în ambuteiaje, precum și asistență la schimbarea benzii.

A large door opening angle of 89 degrees and a stair-like straight entry are characteristic features of the new MAN TG series.
Ein großer Türöffnungswinkel von 89 Grad und ein treppenartiger gerader Einstieg sind kennzeichnend für die neue MAN TG-Baureihe.

8% reducere a consumului

Gama de motoare Euro 6 Step D, care a fost introdusă în 2019, își demonstrează potențialul complet pe noua generație de vehicule MAN.

Alături de îmbunătățiri ale componentelor trenului de rulare, precum și un soft ameliorat, noul camion asigură o spectaculoasă reducere a consumului de carburant, de până la 8%. Un rol important îl joacă și aerodinamica îmbunătățită asigurată de noul design al vehiculului.

În plus, au fost dezvoltate aplicații digitale menite să ajute/instruiască șoferii, pentru optimizarea stilului de conducere.

Creșterea fiabilității și, implicit, reducerea costurilor de întreținere s-au aflat, de asemenea, în atenția inginerilor MAN.

Noua generație de camioane va fi produsă în paralel cu cea precedentă, până la finalul acestui an. MAN a investit peste 100 de milioane de euro în fabrica de la Munchen, acolo putând fi produse până la 500 de cabine zilnic.

Noua generație de camioane MAN reprezintă cel mai ambițios proiect al companiei, în 20 de ani:

  • Au fost alocate 12.000.000 de ore de lucru
  • 000.000 de kilometri de test parcurși până la lansare
  • 800.000 de linii de cod software
  • Aproximativ 22.000 de coduri pentru articole noi au fost integrate în toate departamentele
  • 000 de culori de cabină sunt disponibile standard
  • 100 de angajați MAN au fost implicați direct în proiect
  • 8 noi dimensiuni sunt disponibile pentru noua generație de camioane MAN
  • 4 serii disponibile: MAN TGX, TGS, TGM și TGL.

Repoziționarea comenzilor pentru cutia de viteze, frâna de mână electrică și cele două display-uri integrate în bord sunt câteva dintre elementele de noutate ale postului de conducere.

MAN ServiceCare este un serviciu oferit gratuit, ce asigură un management proactiv pentru întreținerea vehiculului. MAN analizează starea mașinii pe baza datelor transmise prin RIO și, astfel, programările în service pot fi realizate înainte de apariția unei potențiale defecțiuni.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.