#tbt 10 ani: „Lumea noastră”, în iulie 2010

Incursiunea noastră în timp ne duce în plină vară a anului 2010, în luna iulie. Să vedem care au fost cele mai importante repere ale acelei luni.

Mercedes-Benz Atego și Axor

În editorialul care „deschidea” revista ZIUA CARGO, Radu Borcescu puncta reușitele importante în materie de cooperare dintre transportatori și autorități.

„I-a unit criza pe transportatori? În orice caz, anul acesta au fost obținute lucruri importante. În primul rând, s-au pus bazele unui dialog bun cu autoritățile. Și nu este puțin lucru, mai ales că nu am mai avut așa ceva de când… De fapt, niciodată nu a existat așa ceva în România de după 1989. (…) Dar ce s-a obținut, de fapt? La prima vedere, foarte puțin și cu un efort considerabil. (…) S-a creat un cadru funcțional – temelia pe care se poate construi.”

În continuare, piața fremăta pentru noua lege a transporturilor.

Antonio Albacete

Evenimente

  • PRE-IAA – După ce, în 2009, criza economică anulase, pentru prima dată, un târg, RAI (Amsterdam), 2010 era considerat anul de repornire, iar atenția se îndrepta către IAA Hanovra, expoziție de același profil, dar considerată mai importantă. Semnalul că lucrurile începeau să se miște era chiar organizarea acestei expoziții. Încă de atunci, se anunțase că 2030 este anul țintă pentru detronarea dieselului.
  • Truck Racing – după trei etape de la debutul campionatului, în fruntea clasamentului se afla Antonio Albacete, de la echipa Truck Sport Bernau.

Piață

  • Mercedes-Benz a prezentat noile modele Axor și Atego, în cadrul unui seminar dedicat vehiculelor de distribuție, organizat la Stuttgart, în Germania, subliniindu-se avantajele oferite de motorizarea hibrid ce putea echipa noul Atego.
  • Volvo Trucks atrăgea atenția asupra unui fapt, la acea vreme, anume că jumătate dintre șoferii de camion nu foloseau centura de siguranță.
  • ProTruck anunța un parteneriat cu Albalact, ce consta în livrarea a 35 de autoutilitare IVECO plus servicii post-vânzare.
  • Gebrüder Weiss anunța o investiție de 1,9 milioane de euro la Sibiu, într-un nou terminal logistic.
  • Analizam, în cadrul unui drive-test, noul produs (de la acea vreme) al celor de la Dacia, prima generație de Duster.

Legislație

  • UNTRR trăgea un semnal de alarmă pentru industria transporturilor. „România riscă să se auto-excludă” se susținea, iar printre cauze: vechimea parcului. 
    Radu Dinescu

    Vehiculele ce s-au prezentat la ITP în 2009 aveau o vechime medie de 8,63 de ani. În paralel, Sorin Sîrbu, directorul Direcției de Transport Rutier din cadrul MTI, se arăta încrezător că, de anul viitor (2011), va exista un organism unic de control în transporturi.

    Sorin Sîrbu
  • Înregistrarea în registrul operatorilor intracomunitari devenea obligatorie.
  • Se anunța că programul de transport se prelungea până în 2014, decizie ce implica atât operatorii de trasee interjudețene, cât și de cele județene. Legat de această decizie, președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, spunea că, după părerea sa, soluția cea mai bună era concesionarea.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.