BUSWORLD 2019: Mai mare, mai generos, mai interesant

După 24 de ediții în bine-cunoscutul oraș belgian Kortrijk, cel mai mare târg de vehicule comerciale de transport pasageri din Europa, Busworld, se mută, anul acesta, la Bruxelles, capitala Belgiei și a Europei, între 18 și 23 octombrie.

Mai ușor de atins, cu aeroport internațional, gară la îndemână, mai multă capacitate de cazare, cu mai multe restaurante și posibilități de divertisment și cu o viață culturală intensă, Bruxelles are de toate și a reprezentat alegerea firească pentru o expoziție a cărei anvergură crește de la ediție la ediție.

Care expoziție devine, aici, cu adevărat impresionantă. Cu o creștere de 50% a suprafeței expoziționale, de la 40.000 la 60.000 mp, devine, astfel, cea mai mare ediție de până acum.

În completarea expediției Busworld, se desfășoară, în perioada 21-23 octombrie, Conferința Internațională din domeniul Autobuzelor, o cooperare între UITP și Academia Busworld, în aceeași incintă.

Nu în ultimul rând, în cadrul expoziție are loc decernarea trofeelor Sustainable Bus 2020, competiție la care participă, anul acesta, nouă vehicule, câte trei pentru fiecare categorie (urban, interurban și autocar).

Se pare că această ediție va fi marcată de câteva tendințe deloc surprinzătoare pentru mobilitatea modernă, și anume către utilizarea combustibililor alternativi, a electromobilității și către automatizare. Iată câteva elemente pe care le prezintă cei mai importanți producători ai momentului.

Daimler Buses – mobilitatea viitorului

Daimler Buses își prezintă sistemul de mobilitate electrică deja prezent pe Mercedes-Benz eCitaro, care se produce în serie la Mannheim și este dezvoltat în mod continuu. În funcție de utilizare, eCitaro poate fi comandat cu maximum 12 baterii, ceea ce oferă o autonomie de aproximativ 170 km în regim urban, fără reîncărcare pe parcurs. Din 2020, va fi disponibilă și o variantă de autobuz articulat (eCitaro G), cu o capacitate de 145 de scaune.

Din 2021, eCitaro va fi disponibil cu următoarea generație de baterii, iar în a doua jumătate a anului 2020 cu baterii litiu-polimer. În 2022, va veni sistemul Range Extender (celule de combustibil pe bază de hidrogen, care aprovizionează o baterie cu voltaj înalt).

De asemenea, este prezentată Echipa Daimler Buses de eMobility-Consulting care ia în considerare, printre altele, lungimea liniilor, volumul de pasageri, cerințele energetice, autonomia și managementul încărcărilor, de la caz la caz. Din analizele acestui organism, iau naștere soluții de electromobilitate personalizate pentru fiecare client în parte.

În plus față de sistemul global de electromobilitate, Mercedes-benz prezintă și modelele Intouro și Tourismo 15 RHD. O atenție deosebită va fi acordată premierei mondiale a noului Sprinter Travel 75, cu capacitate de 21+1 locuri.

Secțiunea dedicată vehiculelor Setra adăpostește soluții personalizate pentru transport cu autocarul. Gama se extinde de la Setra MultiClass S 415 LE pentru servicii rurale, până la Setra ComfortClass S 515 HD, Setra TopClass S 516 HDH high-decker și Setra TopClass S 531 DT double-decker.

MAN – electromobiltate pentru toți

MAN a anunțat câteva premiere pentru Busworld 2019. Printre acestea se numără MAN Lion’s City 19 și minibuzul electric MAN eTGE. De asemenea, primesc botezul publicului și modelul Lion’s Intercity, echipat cu motor D15, precum și MAN TGE City.

Trebuie menționat și faptul că standul de la Busworld găzduiește și modelul electric MAN Lion’s City E, care va fi înmânat operatorului din Hamburg VHH pentru teste-pilor în condiții reale de operare. Aceste teste vor conduce la intrarea în producția de serie, în a doua jumătate a anului 2020, la fabrica poloneză de la Starakhowice.

MAN Lion’s City E este un autobuz de 12 m, cu 35 de scaune. Cea mai importantă diferență față de versiunile diesel, pe gaz natural sau hibride este absența tunelului motorului, poziționarea bateriilor pe acoperiș și cele patru scaune suplimentare din partea posterioară. Lanțul cinematic integral electric asigură o autonomie de 200 km, sau până la 270 km în condiții bune de trafic, pe parcursul întregii durate de viață a bateriilor.

O altă premieră MAN este Lion’s City 19 EfficientHybrid, cu o lungime de 18,75 m și cu 38 de locuri. Modelul este propulsat de un motor diesel D1556 LOH diesel, capabil să dezvolte o putere maximă de 360 CP, Euro 6 Step D. Echipat cu sistemul MAN EfficientHybrid, autobuzul devine și mai economic, și mai ecologic. Funcția stop-start se asigură de faptul că vehiculul este, de asemenea, silențios și aproape cu zero emisii, atunci când se oprește.

Solaris – mobilitate fără emisii

Solaris expune la Busworld trei vehicule cu emisii zero: Urbino 12 pe hidrogen, Urbino 18 electric și Trollino 24, un troleibuz cu baterii. Mai mult decât atât, Solaris prezintă publicului noua baterie High Energy+, cu o capacitate maximă de 550 kWh, pe autobuzul articulat.

Urbino 18 electric este echipat cu numeroase sisteme avansate de siguranță, cum ar fi CMS (sistem de contracarare a coliziunilor), care se bazează pe un radar frontal ce detectează riscul unei coliziuni. Atunci când este cazul, sistemul frânează, reducând viteza și reducând consecințele unei potențiale coliziuni. Autobuzul dispune, de asemenea, de camere în loc de oglinzile laterale, care asigură o vizibilitate îmbunătățită în orice condiții, inclusiv pe timp de noapte.

De asemenea, producătorul organizează, în fiecare zi a târgului, forumul Solaris Talks, prin care dorește să își împărtășească experiența și informațiile despre produse, dar și să discute despre tehnologiile moderne din domeniul electromobilității și nu numai.

(Va urma)

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.