ASF, ca și când nu e! După patru luni de pro-minciuni, ASF a recunoscut că nu poate controla tarifele de asigurare RCA!

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) propune redefinirea rolului Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), pentru a se evita repetarea abordării acestei autorități din ultimii zece ani (atitudine menținută înainte de inființarea ASF de către fosta Comisie de Supraveghere a Asigurărilor – CSA), care a dus în dificultate mai multe societăți de asigurare din România.

Cu ocazia întâlnirii din 4 aprilie, asociațiile transportatorilor rutieri UNTRR, ARTRI, COTAR, APTE, APULUM și FORT au solicitat ASF includerea  următoarelor 12 puncte în noul proiect de lege RCA:

  1. Identificarea modalităților prin care să se realizeze un sistem de control al tarifelor de primă RCA, pe elemente de cost fundamentate.
  2. Eliminarea contractului de asigurare RCA din proiectul de lege.
  3. Asigurarea posibilității ca polițele de asigurare să fie încheiate între 1 lună și 12 luni calendaristice.
  4. Posibilitatea suspendării poliței de asigurare RCA pe perioada cât autovehiculul este imobilizat din diferite motive.
  5. Să fie asigurată posibilitatea decontării directe între asigurat și asigurător.
  6. Stabilirea prin lege sau norme a documentelor care vor constitui dosarul de despăgubire, pe tipuri de evenimente. Astfel plata despăgubirii să se facă în maximum 30 de zile.
  7. Introducerea unui capitol distinct în lege care să reglementeze primele de asigurare și transparentizarea modului de calcul al primei RCA și prezentarea modului de calcul actuarial.
  8. Stabilirea penalităților de întârziere la plata daunelor pentru firmele de asigurare la 0,2% pe zi de întârziere.
  9. Eliminarea obligației de furnizare a informațiilor istorice de către asigurat.
  10. Introducerea obligativității ASF de a calcula un tarif de referință pe categorii specifice și aplicarea sistemului bonus-malus în funcție de valoarea daunei și nu a numărului de evenimente.
  11. Introducerea de sancțiuni pentru asigurători în cazul transmiterii eronate de date și informații către ASF.
  12. Stabilirea modalităților de responsabilizare a conducătorului auto.

Privitor la explozia tarifelor de primă RCA care a generat în urmă cu 5 luni discuții repetate cu ASF, s-a ajuns la concluzia că Autoritatea nu controlează și nu supraveghează acest sector al asigurătorilor și că se încurcă în propriile cifre! ASF NU CUNOAȘTE DAUNALITATEA produsă de vehiculele comerciale, dar este de acord cu creșterea prețurilor și cu peste 200%! Astfel, cifrele de daunalitate scăzută – prima medie anualizată care a crescut cu numai 8% în 2014 față de 2013, (conform Raportului Consililului Concurenței) nu justifică creșterea explozivă a tarifelor RCA pentru operatorii de transport comercial în ultimele 12 luni!

ASF protejează asigurătorii și falimentează transportatorii! Asigurători precum Allianz recomandă transportatorilor să facă profit mai mare ca să aibă cu ce plăti RCA-ul la nivel de 4-5.000 Euro! În urmă cu 20 de ani o asigurare buchet cu RCA-CARTE VERDE- CASCO-CMR COSTA 4.000 DE DOLARI pentru firmele care realizau transport internațional rutier în număr mult mai mic decât cel de astăzi!

La tarifele de transport de atunci, o astfel de asigurare era suportabilă. Astăzi în competiția acerbă de pe piața de transport rutier din Europa, o țară care ia măsuri unilaterale de creștere a unor elemente de cost ale firmelor de transport rutier își sancționează propria industrie! Reprezentantul Allianz la Conferința Națională a Brokerilor a explicat că nu sunt impresionați de posibila migrare din România a firmelor de transport cu capital românesc, pentru că oricum intră suficient de multe firme de transport rutier cu capital străin.

Atenționăm că prin această atitudine, ASF încurajează majorări artificiale ale tarifelor de prmă RCA!

ASF NU a prezentat până în acest moemnt nicio justificare reală a creșterii tarifelor RCA cu peste  200 % în ultimul an la toți asigurătorii, pentru transportul comercial!

ASF – Autoritatea care stă prost cu matematica, dar stă bin cu banii!

Ce face Guvernul României pentru industria de transport, ce fac Parlamentul și Președintele României pentru transportatorii români?

Prin tăcere și lipsă de acțiune, încurajează distrugerea acestei industrii!

Pentru transportatorii români s-a depășit limita suportabilitășii, iar în lipsa măsurilor reale, aceștia își rezervă dreptul la acțiune, pentru apărarea drepturilor lor fundamentale!

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesionalã și patronalã, neguvernamentalã, independentã, apoliticã, fondatã în 1990 pe principii democratice, care promoveazã și apãrã interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare pânã în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectueazã transporturi interne și internaționale de marfã și persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.