UNTRR cere promulgarea rapidă a Legii e-CMR

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) îi solicitã președintelui Klaus Iohannis sã promulge în cel mai scurt timp Legea pentru aderarea României la Protocolul adițional privind scrisoarea electronicã de însoțire (e-CMR).

Iată precizările UNTRR:

“România a aderat la Convenția referitoare la contractul de transport rutier internațional de mãrfuri pe șoșele (CMR) prin Decretul nr. 451 din 1972. În prezent Convenția CMR este ratificatã de 55 de țãri, iar în luna mai 2008 a fost deschis spre semnare Protocolul Adițional la Contractul pentru Transportul Internațional de Mãrfuri pe Șosele care prevede utilizarea CMR electronic (e-CMR) și a fost semnat de 8 țãri – Belgia, Elveția, Finlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Norvegia, Suedia.

Intrat în vigoare în 2011, protocolul e-CMR a fost ratificat pânã în prezent de 17 țãri – Bulgaria, Republica Cehã, Danemarca, Estonia, Franța, Iran, Letonia, Lituania, Luxembourg, Olanda, Moldova, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Elveția și Turcia, iar Germania va adopta Protocolul adițional e-CMR în 2019.

Convenția Națiunilor Unite asupra Contractului de Transport Internațional de Mãrfuri pe șosele (CMR) reglementeazã contractul de transport de mãrfuri pe șosele, cu titlu oneros, care se efectueazã cu vehicule, când locul primirii mãrfii și locul prevãzut pentru eliberare, așa cum sunt indicate în contract, sunt situate în douã țãri diferite, dintre care cel puțin una este țarã contractantã, independent de domiciliul și de naționalitatea participanților la contract.

Dupã aprobarea de cãtre Camera Deputaților, în data de 10.12.2018, Senatul României a adoptat Legea pentru aderarea României la Protocolul adițional privind scrisoarea electronicã de însoțire, e-CMR (Legea 654/2018), aceasta fiind transmisã spre promulgare Președintelui României.

UNTRR considerã cã e-CMR va contribui la digitalizarea documentelor aferente transportului de mãrfuri, fiind un instrument de sprijinire a creșterii eficienței lanțurilor de logisticã, dar și a monitorizãrii ușoare a fluxurilor de mãrfuri, în special cele purtãtoare de accize sau cu risc sporit de fraudã”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.