Consultanţa face diferenţa

Într-un domeniu în care se doreşte calcularea „la milimetru“ a costurilor, alegerea utilajelor potrivite este extrem de importantă. Astfel, consultanţa ar trebui să reprezinte prima etapă într-o achiziţie de echipamente.

CEMPS, distribuitor exclusiv al produselor HYSTER în România, poate asigura acest serviciu. „Consultanţa trebuie făcută de către un specialist, iar noi, ca furnizor de echipamente, o putem asigura fără niciun fel de problemă. Vizităm depozitul, colectăm numeroase date, cum ar fi volumele de marfă manipulate, suprafeţe, spaţii de depozitare, modul în care se realizează manipularea, regimul de lucru al echipamentelor… Astfel, putem identifica nevoile reale ale clientului“, a explicat Liviu Tănase, director comercial CEMPS. O achiziţie ca urmare a unei consultanţe corecte va duce la desfăşurarea în condiţii optime a activităţii, asigurând, totodată, menţinerea costurilor la un nivel scăzut. De semnalat este faptul că, în continuare, prea puţini clienţi din România apelează la acest serviciu, iar diferenţele pot fi semnificative – sunt achiziţionate prea multe sau prea puţine echipamente, configurările echipamentului solicitat depăşesc adesea nevoile reale de lucru etc.

Uneori şi bugetul alocat pentru investiţia în echipamente poate fi insuficient pentru nevoile reale ale beneficiarului. Tocmai pentru asemenea cazuri, CEMPS dispune de un parc propriu de peste 150 de utilaje. „Venim în întâmpinarea clienţilor noştri şi, dacă este necesar, putem suplimenta nevoia de echipamente a acestora prin serviciul de închiriere“, a arătat Liviu Tănase.

Închirierea câştigă teren

În acest an, s-a simţit o uşoară creştere a investiţiilor în echipamente, atât în ceea ce priveşte înlocuirea echipamentelor vechi cu unele noi, cât şi pentru proiecte noi dezvoltate. „CEMPS a înregistrat o creştere mai accentuată faţă de media pieţei datorită unor proiecte în care s-a implicat şi discutăm în special de un volum mult mai mare al echipamentelor de mare capacitate pe care le-am livrat. De asemenea, piaţa echipamentelor second-hand cunoaşte o creştere importantă în ultimii ani, iar dinamica se va păstra şi anul viitor“, a arătat directorul comercial CEMPS. În România, leasingul operaţional câştigă tot mai mult teren, dar suntem încă departe de cotele înregistrate în ţările Vest europene. „Procentul de cerere pentru leasing operaţional a crescut foarte mult dar, din păcate, în România, încă nu sunt jucători foarte mulţi pe această piaţă. Mai precis, noi lucrăm cu o singură companie care oferă un asemenea serviciu. Ideal, un contract de leasing operaţional este destinat pentru o flotă mai mare de echipamente. Avem deja peste 100 de echipamente utilizate în cadrul unor contracte de leasing operaţional şi numărul acestora creşte de la an la an. Clientul care solicită leasing operaţional este, în general, o companie străină, pentru că în piaţa din Vest se lucrează mult cu acest instrument financiar. În România, putem spune că procentul este de 80% achiziţie directă, 20% piaţă de închiriere. În Occident, procentul este invers“, a explicat Liviu Tănase. Leasingul operaţional reprezintă o închiriere cu full service pe o perioadă de 3 până la 5 ani. Contractul de full service reprezintă un avantaj, atât pentru client, cât şi pentru CEMPS.

Un alt avantaj important al leasingului operaţional este acela că ratele sunt deductibile sută la sută.

Servicii integrate

CEMPS şi-a dezvoltat activitatea pe marginea conceptului de servicii integrate, oferind practic tot ceea ce este legat de achiziţia şi utilizarea echipamentelor.

Astfel, compania dispune de o reţea naţională de distribuţie şi servicii, putând interveni rapid oriunde în ţară, graţie şi stocului permanent de piese de schimb.

„Pe partea de service, cuvântul de ordine este optimizare. CEMPS dispune de o reţea ce acoperă toată ţara şi, în plus, am lansat pachete noi, constând în monitorizarea bateriilor, o raportare cât mai exactă între noi şi client în privinţa costurilor… Prin utilizarea sistemului SAP cât şi a monitorizării prin HYSTER TRACKER, ştim în orice moment ce costuri s-au înregistrat în funcţie de orele de funcţionare. De asemenea, putem asigura din timp aprovizionarea cu piesele de schimb“, a precizat Liviu Tănase. În plus, CEMPS comercializează baterii de tracţiune MIDAC, anvelope Trelleborg şi Magna Tyres, redresori pentru baterii de tracţiune ATIB Electtronica, precum şi cabine pentru stivuitoare DFK.

Şi asta nu este tot.

„Oferim şi pregătire profesională pentru stivuitorişti, pentru obţinerea certificatului ISCIR de către aceştia. În plus, putem organiza cursuri periodice pentru a fi siguri că stivuitoriştii deţin cunoştinţele necesare pentru a utiliza echipamentele în mod optim, evitând astfel apariţia unor extracosturi neprogramate. Experienţa ne-a arătat că multe scăpări apar la mentenanţa zilnică. Adesea, anumite proceduri sunt neglijate de către operatorul echipamentului şi, astfel, se ajunge la extracosturi“, a spus directorul comercial CEMPS.

Liviu Tănase, director comercial CEMPS:

„Hyster a lansat în luna octombrie un nou reach truck, care va avea un impact important în piaţă. Piaţa echipamentelor de depozit este în creştere, iar Hyster a lucrat la acest proiect din 2009. Deja îl avem în România, este la clienţi în teste, iar feedback-ul este foarte pozitiv. Noul produs oferă îmbunătăţiri din toate punctele de vedere. Vom avea şi anul viitor lansări de produse şi, în plus, pregătim noi pachete pe partea de service.“

Noul R

După patru ani de cercetări intense şi investiţii, HYSTER a lansat în luna octombrie a acestui an, noul model de reach truck care a propulsat HYSTER ca unul dintre cei mai puternici parteneri în logistică şi spaţii de depozitare. Noul reach truck include o tehnologie avansată, are un nou catarg şi un nou compartiment de operator şi a fost proiectat să ridice paleţi la înălţimi până la 12,5 m. Noile catarge au caracteristici inovative: capacităţi reziduale foarte bune la înălţimi mari, vizibilitatea îmbunătăţită şi înălţimi la cota zero reduse. Noul reach truck Hyster oferă viteze mai mari de ridicare şi coborâre şi o viteză de deplasare până la 14 km/h. Compartimentul operatorului este disponibil în 4 variante diferite: standard, îngust şi două tipuri pentru aplicaţii Drive-in. O serie de componente au fost schimbate: noua coloană de direcţie, motoare noi (tracţiune/pompă/direcţie), primul display cu touch screen (display Premium), sistem cu mini-levers, care este comun cu cel existent pe electrostivuitoarele Hyster; opţiunea de joystick este, de asemenea, disponibilă. Pentru o viteză mai mare de operare şi pentru creşterea acuităţii, Hyster oferă un sistem de poziţionare laser, fiind în prezent singura companie care are o astfel de opţiune în Europa. Intervalele de service au fost extinse de la 500 la 1.000 de ore sau 12 luni.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.