Eficienţă la turaţie maximă

MAN TeleMatics® contribuie la realizarea potenţialelor de economisire, la optimizarea proceselor de transport şi la scăderea semnificativă a costurilor operaţionale.

 

Fiecare producător de vehicule comerciale pune, în prezent, un accent mărit pe cele mai recente soluţii de eficientizare a activităţii clienţilor săi, mai ales în contextul unui avans tehnologic cu care întreaga lume trebuie să ţină pasul. MAN TeleMatics® reprezintă un instrument care simplifică activitatea de zi cu zi şi se bazează pe comunicarea directă în cadrul unei companii de transport. Clientul beneficiază de posibilităţi moderne de prelucrare a informaţiilor, precum şi de telecomunicaţia globală, pentru eficienţă optimă în coordonarea flotelor. Prin comunicarea directă între camion şi transportator, între şofer şi dispecer, toate datele şi informaţiile relevante stau la dispoziţia partenerilor din lanţul de transport în timp real. Șoferul profită, la rândul lui, de pe urma acestui sistem: îşi poate îmbunătăţi modul de a conduce, poate documenta progresele şi se poate califica în mod continuu. „Bazele sistemului au fost puse în urmă cu 20 de ani, dar s-a dezvoltat foarte mult în special în ultimii cinci ani. În total avem 11.500 sisteme telematice în funcţionare în Europa“, ne-a declarat Burhaneddin Cingöz, manager în cadrul centrului Militari MHS Truck&Bus, importator general MAN vehicule comerciale. „În prezent, având în vedere faptul că am început abia anul trecut, în România avem 25 de contracte. Aşteptările noastre pentru acest an vizează aproximativ 100 de contracte. Suntem în discuţii cu proprietari de flote mari, de 40-100 camioane. De asemenea, din luna mai, sistemul va fi disponibil şi pentru parcuri multi-marcă, oferind aceeaşi cantitate de informaţii“.

Pachete de servicii

Sistemul MAN TeleMatics® oferă cinci pachete efective de servicii, la alegerea clientului. Cu pachetul DataSmart, pe lângă analiza de funcţionare a camionului, se are în vedere şi managementul întreţinerii, ceea ce oferă posibilitatea planificării prealabile a lucrărilor de întreţinere, reducându-se simţitor timpii de aşteptare în atelier. „Oferim clienţilor acces la toate informaţiile privind întreţinerea vehiculului, care includ gradul de uzură, în procente, al diferitelor subansamble şi consumabile. De asemenea, putem prelua sarcina de a planifica, în contul clientului, toate operaţiunile de întreţinere necesare. Suntem proactivi şi spunem clientului în avans care este cel mai potrivit moment pentru a veni la service. De asemenea, rezervăm piesele de schimb şi mâna de lucru necesare, prin intermediul unui sistem de Dealer Management, înainte ca vehiculul să vină în atelier, pentru a fi siguri că nu o să aştepte mai mult decât trebuie“, a subliniat Burhaneddin Cingöz. Pachetul Data Eco pune accentul pe analiza de funcţionare a vehiculului, rapoartele detaliate oferind indicii documentate cu privire la potenţialul de economisire în consumul de combustibil şi uzură. Sistemul poate realiza, de asemenea, o calculaţie a costului pe tonă-kilometru, pe baza consumului de carburant şi poate inclusiv calcula gradul de încărcare. Cu MAN TeleMatics® Entry, se adaugă funcţiuni de Tracking&Tracing şi Geofencing, planificare de traseu, administrare adrese etc.

Pachetul Data pune la dispoziţie toate datele relevante pentru o analiză detaliată a maşinii, în vederea reducerii consumului, uzurii şi costurilor operaţionale. Rapoartele indică pe loc potenţialele de îmbunătăţire cu privire la conducătorul auto, ca bază pentru măsuri de instruire. Pachetul de servicii MAN TeleMatics® Dispo, conectat cu MAN DriverPad®, permite suplimentar schimbul de mesaje text şi înştiinţare de comenzi.

TeleMatics® şi ProfiDrive®

Pentru că am amintit despre monitorizarea activităţii şoferului, prin intermediul MAN TeleMatics® se poate vedea, de exemplu, de câte ori acesta a depăşit viteza recomandată, de 85 km/h, şi se poate vedea procentual în ce limite de viteze s-a încadrat pe tot parcursul cursei. În funcţie de stilul de conducere, sistemul poate, de asemenea, identifica tipul de traseu parcurs: uşor, normal sau greu, dar poate clasifica şi şoferii în funcţie de performanţă. Se poate monitoriza utilizarea retarderului în comparaţie cu sistemul de frânare convenţional, cât anume a fost folosit sistemul de cruise control sau care este poziţia pedalei de acceleraţie etc. „După ce analizăm comportamentul şoferului şi identificăm punctele unde îşi poate îmbunătăţi stilul de conducere, trainerul nostru poate să pregătească şoferul respectiv cu sfaturi personalizate. Chiar dacă şoferul este bun, după o lună de utilizare a sistemului telematic şi după training, se pot economisi cel puţin 2 l/100 km. Dar nu este vorba numai de consumul de combustibil, ci şi de uzura diferitelor subansamble ale camionului“, a spus managerul MHS Truck & Bus. Astfel, prin seminarul intensiv Telematik de la MAN TeleMatics® şi ProfiDrive® şi după un training Economy, se poate obţine o economie de combustibil de până la 10%.

O investiţie amortizată rapid

Toate aceste beneficii, dar şi altele, pot fi obţinute prin intermediul unei investiţii minime, cu amortizare rapidă. „Dacă un client primeşte camionul de la fabrică fără sistem telematic, preţul pentru retrofit este diferit decât cel din fabrică. În acest caz, hardware-ul costă 990 euro, la care se adaugă o manoperă de 200 de euro. Costul abonamentului, în funcţie de pachetul ales, este cuprins între 15 şi 55 euro pe lună, pe camion. Calculul este simplu. Investiţia totală pentru un camion este de aproximativ 1.600/2.000 de euro în primul an, iar dacă, datorită sistemului, se obţine o reducere a consumului de combustibil cu numai 3 l/100 km, la un camion care parcurge anual 150.000 km, economia totală poate ajunge la 4.500 l de combustibil. În al doilea an, desigur, profitul este şi mai mare, deoarece nu mai există investiţia în hardware“, a concluzionat Burhaneddin Cingöz.

MAN TeleMatics® – Cum funcţionează

Transportatorul are nevoie doar de un PC conectat la internet. Pe vehicul, se instalează un modul TeleMatics® Boardmodul TBM cu modem GPRS. Transferul de date dintre camion şi centrală se realizează prin GPRS reţea de telefonie mobilă, în toată Europa, la costuri fixe. Cu interfaţa MAN TeleMatics® este posibilă o integrare în orice soft înconjurător. Pentru numeroase sisteme există deja interfeţe standardizate, ce pot fi utilizate pentru integrare.

Pachete MAN TeleMatics®

1. Data Smart:

– management de service

– evaluare stil de condus economic şi profil de funcţionare a maşinii

– rapoarte evaluare maşini

2. Data Eco

Include toate funcţiile Data smart, plus:

– analiză stil de condus economic şi timpi de rulare/staţionare şofer

– rapoarte analiză şofer

– administrare foi de parcurs şi şoferi

3. Entry:

– localizare şi urmărire autovehicul prin GPS

– vizualizare poziţie pe hartă în format digital

– geofencing

– planificare rută şi calcul taxe rutiere

– istoric curse şi istoric înştiinţări cu urmărire traseu pe hartă digitală

– management de service

– evaluare stil de condus economic şi profil de funcţionare a maşinii

– rapoarte evaluare maşini

– administrare adrese şi clienţi

– administrare maşini şi alocare maşini la clienţi

4. Data

Include toate serviciile Data Smart, Data Eco şi Entry, plus:

– înregistrare şofer DTCO & indicator timpi reziduali de parcurs

– descărcare hartă şofer

– descărcare memorie încărcătură

5. Dispo

Include toate serviciile Data, plus navigaţie în Europa, în conexiune cu MAN DriverPad®

 

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.