Trenulețe cu hidrogen, în Italia

Operatorii feroviari italieni Azienda Regionale Sarda Transporti (ARST) și Ferrovie della Calabria (FdC) au acordat lui Stadler două acorduri-cadru pentru furnizarea și întreținerea a până la 25 de trenuri hidrogen-electrice. Primele 12 garnituri au fost deja comandate.

Stadler a mai livrat trenuri similare cu hidrogen și în SUA

Liniile cu ecartament îngust sunt toate liniile de transport feroviar cu un ecartament mai mic decât standardul de 1.435 mm. În cazul celor două regiuni italiene, ecartamentul este de 950 mm. În cazul ARST, acordul-cadru prevede livrarea a zece trenuri cu hidrogen cu ecartament îngust în Sardinia. FdC va primi până la 15 garnituri similare pentru utilizare în Calabria. Cât vor costa acestea nu a fost dezvăluit.

Garniturile comandate constau fiecare din două vagoane și o secțiune numită „PowerPack”, care găzduiește pilele electrice, rezervoarele de hidrogen și alte echipamente tehnice. Construcția ușoară din aluminiu are scopul de a crește eficiența energetică a trenului.

Cu o lungime totală de aproximativ 50 de metri, noile trenuri pot transporta 155 de pasageri dintre care 89 pe scaune. În plus, noile garnituri oferă zone specifice pentru scaune cu rotile, cărucioare și biciclete în apropierea ușilor de acces.

Dan ATHANASIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.