12 mai – termen de depunere a amendamentelor pentru Pachetul Mobilitate 1

Termen de depunere a amendamentelor pentru  Pachetul Mobilitate 1 a fost stabilit pentru 12 mai 2020, ora 12.00, la reuniunea din 28 aprilie a Comitetului de Transport și Turism al Parlamentului European, urmând ca votul în TRAN să fie dat la sfârșitul lunii iunie, iar votul în plen privind Pachetul Mobilitate 1, în luna iulie, informează UNTRR, care a urmărit dezbaterea recomandărilor raportorilor TRAN pentru a doua lectură.

Iată precizările UNTRR:

„Comitetul de Transport și Turism al Parlamentului European a avut o reuniune extraordinară pe 28 aprilie, în care vor au fost prezentate și dezbătute recomandările raportorilor TRAN pentru a doua lectură a celor 3 dosare ale Pachetului Mobilitate 1: lege specială privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier , revizuirea regulilor privind timpii de conducere și de odihnă și tahograf inteligent, modificarea regulilor de acces la piață și la profesie.

Raportorii TRAN au recomandat aprobarea Pachetului Mobilitate 1 în a 2-a lectură, fără amendamente:

  • Cerințe de control și norme speciale privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier

Raportoarea Kateřina Konečná (GUE/NGL) consideră că s-a atins un compromis echilibrat. Întrucât poziția Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acestuia fără modificări.

  • Modificarea Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor

Raportoarea Henna Virkkunen (PPE) a arătat că, întrucât poziția în primă lectură a Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acesteia fără amendamente.

  • Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1071/2009 și a Regulamentului (CE) nr. 1072/2009 în vederea adaptării lor la evoluțiile din sector

Raportorul Ismail Ertug (S&D)consideră că poziția în primă lectură a Consiliului este în conformitate cu acordul provizoriu încheiat în timpul negocierilor interinstituționale, raportorul recomandă aprobarea acesteia fără amendamente.

La dezbaterile din TRAN de azi privind MP1 au participat activ eurodeputații români Marian Jean Marinescu și Clotilde Armand.

Eurodeputatul român Marian Jean Marinescu a spus ca sunt probleme legate de piața internă și libera circulație a serviciilor, care cu siguranță nu vor fi acceptate de Curtea Europeană de Justiție, când și dacă vor trece de PE. Pe de altă parte, Comisia pregătește un studiu de impact care cu siguranță nu va fi pozitiv . Efectul acestor reglementări se va vedea în 18 luni, companiile vor fi obligate să ia măsuri în această perioadă, iar sectorul transporturilor va suferi foarte mult. MEP Marinescu solicită Președintei și Secretariatului TRAN să respecte regulile de procedura, nu asa cum s-a intamplat inainte si sa lase MEPii sa voteze toate amendamentele depuse pentru votul PE privind decizia finala asupra Pachetului Mobilitate 1.

Eurodeputatul român Clotilde Armand s-a exprimat împotriva adoptarii MP1, spunând că șoferii lucrează în prima linie în timpul crizei, în condiții dificile și avem nevoie de ei. Chiar și înaintea acestei crize, Pachetul Mobilitate a fost împotriva principiului compettivității, iar acum odată cu criza, Pachetul mobilitate a devenit complet neadaptat nevoilor pieței, va duce la faliment zeci de mii de IMM-uri, va crește costul transportului și emisiile de CO2 și va exacerba inegalitatea. Aplicarea MP1 va submina grav strategia de revenire, va face imposibilă funcționarea corectă a pieței interne, nu asa se construieste o europa puternica. PE are oportunmitatea să înghețe adoptarea Pachetului Mobilitate, pentru a face față noii realități economice.

Eurodeputații din Polonia, Bulgaria si Malta s-au exprimat de asemenea impotriva MP1, evidențiind că va determina cresterea costurilor, trebuie respectate ambitiile de mediu ale UE si trebuie evitat impactul asupra consumatorilor UE.

Președinta TRAN Karima Delli a spus ca ar trebui sa se evite depunerea a mii de amendamente, ca data trecuta. Ca ecologista, considera ca intoarcerea camioanelor e considerata gresit ca fiind o măsura anti-ecologica.
Eurodeputatul Lundgren Petter (Suedia) a spus ca argumentelelegate de Pactul ecologic sunt ridicole, iar cabotajul este numai solutie temporara, niciodata nu a fost ideea de a baza permanent camioanele in alte state membre.

Reprezentanta Comisiei Europene a spus că acceptă poziția adoptată de Consiliu și transmisă PE. CE are rezerve în lumina Pactului Ecologic, legate de măsura întoarcerii acasă a camioanelor și restricțiile impuse operațiunilor de transport combinat. CE va evalua impactul asupra mediului al acestor 2 măsuri.

În final, Președinta TRAN a informat privind următoarele etape:

  • Termen de depunere a amendamentelor: 12 mai 2020, ora 12.00
  • vot TRAN privind Pachetul Mobilitate 1: sfârșitul lunii iunie
  • vot plen privind Pachetul Mobilitate 1: iulie”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.