Autostrada Comarnic-Brasov-Fagaras, din nou la concesionare


 

Ministrul Anca Boagiu a semnat memorandumul privind lansarea procedurilor de atribuire a contractului de concesiune a lucrarilor de proiectare, finantare, construire si intretinere a Autostrazii Comarnic- Brasov (Codlea)-Fagaras. Anul trecut, consortiul Vinci-Aktor a renuntat in ultimul moment la contractul de concesionare semnat cu Ministerul Transporturilor si estimat la 4,7 miliarde de euro.

 

\”Memorandumul a fost supus aprobarii Guvernului, avand in vedere ca Ministerul Transporturilor propune, pentru construirea unei legaturi rutiere de mare viteza intre vestul varii (frontiera de la Nadlac dintre Ungaria si Romania) si litoralul Marii Negre (Constanta), realizarea unei alternative la tronsonul de Autostrada Sibiu-Pitesti, prin construirea in regim de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov (Codlea)-Fagaras, in conditiile sustenabilitatii economice si financiare, care se va conecta la Autostrada Bucuresti-Ploiesti-Comarnic, parte a Autostrazii Bucuresti-Brasov\”, informeaza Ministerul Transporturilor.

Reluarea procedurilor vine in urma renegocierii contractului pentru Autostrada Brasov-Bors, cand firma Bechtel a renuntat la construirea tronsonului 1A Brasov (Codlea) – Fagaras si a acceptat ca partea romana sa-l poata scoate la licitatie.

Contractul de la 4,7 miliarde de euro pentru tronsonul Comarnic-Brasov, semnat cu consortiul Vinci-Aktor a “cazut” anul trecut, in aprilie. Constructorul se angajase sa proiecteze, sa finanteze si sa realizeze autostrada, urmand ca, pe o perioada de 30 de ani, sa administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului, insa a renuntat in ultimul moment, invocand lipsa fondurilor.

Magda SEVERIN

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.