Boagiu renunta la concedierile lui Berceanu si pregateste varianta proprie

 

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, sustine ca planul de disponibilizare a personalului SNCFR nu mai este de actualitate si ca este reevaluat, in prezent, in scopul reducerii pierderilor companiilor feroviare, cifrate la peste 1 miliard de lei, dar atentioneaza ca nu renunta la restructurare, pe care o considera “singura sansa de salvare a companiilor”.

“Continuarea programului de restructurare este singura sansa de salvare a companiilor si, oricat de dureroase ar fi disponibilizarile de personal, riscul ca aceste companii sa intre in faliment este foarte mare, avand in vedere actuala situatie de colaps financiar la calea ferata. Prin urmare, daca aceste companii ar intra in faliment, am fi nevoiti sa disponibilizam tot personalul de la calea ferata, nu doar cateva mii”, a anuntat ministrul Boagiu. Ea a avut, marti, o intalnire cu liderii sindicatelor din companiile de cale ferata aflate sub autoritatea MTI, impreuna cu care a convenit sa continue dialogul social “in contextul nevoii de restructurare si eficientizare a activitatilor acestor companii, in conformitate si cu tintele prevazute in acordul semnat de Guvernul Romaniei cu Fondul Monetar International si Comisia Europeana”. „Am salutat deschiderea sindicatelor pentru identificarea solutiilor de redresare a companiilor de cale ferata, aflate acum intr-o situatie financiara extrem de dificila. Pentru aducerea companiilor de cale ferata pe linia de plutire este nevoie de implicarea tuturor partilor. Prin ordin de ministru am modificat contractele de mandat ale directorilor de companii astfel incat acestia sa isi asume direct realizarea tintelor de eficientizare. In acelasi timp, impreuna cu sindicatele, vom conveni un program mai larg de redresare a companiilor punand accent pe investitii, pe reducerea cheltuielilor si pe o mai buna colectare a veniturilor. Investitiile presupun in primul rand accelerarea procesului de absorbtie a fondurilor europene pentru sistemul feroviar. Nu vom reusi peste noapte sa readucem aceste companii la situatia din 2000, ultimul an cand au functionat fara pierderi, dar acest plan de eficientizare este unica sansa pe care o avem pentru salvarea lor”, a declarat ministrul Anca Boagiu.

 

8.300 de feroviari rasufla usurati, deocamdata

Reamintim ca, in primavara, fostul ministru Radu Berceanu a concediat 10.000 de salariati ai SNCFR si avea in plan sa disponibilizeze, la 1 septembrie, circa 8.300 de angajati de la societatile feroviare, daca nu venea peste el remanierea. In zadar a incercat sa convinga liderii de sindicat sa renunte la unele drepturi ca bonurile de masa, ajutoarele materiale de Paste, Craciun si Ziua Feroviarului, primele de vacanta si permisele de calatorie. Impreuna cu alte masuri de reducere a cheltuielilor companiilor, reducerea posturilor urma sa duca la economii de 788 milioane de lei in 2011 fata de acest an. Cele mai multe concedieri urma sa fie operate la CFR Marfa, intre 3.400 si 4.600 de personae, apoi la CFR Calatori – 2.075 si la CFR SA – 1.630.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.