CCIB, după ratarea României la Schengen: Afectează antreprenorii

Votul negativ în cadrul Consiliului Justiţie şi Afaceri Interne (JAI) privind aderarea României la Zona Schengen va continua să afecteze nu numai antreprenorii autohtoni, ci şi oamenii de afaceri din alte state membre UE, care desfăşoară activităţi economice în țara noastră, a transmis, în 8 decembrie, Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB).

Precizările CCIB:

Economia României este tot mai integrată în angrenajul economic al Uniunii Europene. Astfel, în primele 9 luni din acest an, schimburile intra UE-27 de bunuri au reprezentat 72,4% din total exporturi şi 72,4% din total importuri. Aproape jumătate (48,14%) din totalul capitalului social subscris de societăţi străine investitoare în ţara noastră provine din Statele Membre ale UE. În contextul celor de mai sus, Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti atrage atenţia că un (…) vot negativ al Austriei în cadrul Consiliului Justiţie şi Afaceri Interne privind aderarea României la Zona Schengen va continua să afecteze nu numai antreprenorii români, ci şi oamenii de afaceri din alte state membre UE, inclusiv austrieci, care desfăşoară activităţi economice în România.

Intrarea României în spaţiul Schengen acum ar genera o reducere semnificativă a costurilor de transport şi o diminuare a întârzierilor pe lanţurile de aprovizionare şi distribuţie, cu impact asupra activităţii tuturor antreprenorilor europeni ce operează în sau cu România, indiferent de domeniul de activitate, de capitalul social şi de structura acţionariatului.

De asemenea, în contextul regândirii fluxurilor comerciale internaţionale pe fondul conflictului din Ucraina şi a creşterii explozive a costurilor la combustibili şi ţinând seama de poziţia geostrategică a ţării noastre, intrarea României în Schengen ar crea noi oportunităţi pentru punerea în operă, în condiţii de maximă eficienţă, a unor proiecte greenfield, dar şi brownfield, cu impact asupra economiei întregii Europe.

Înlocuirea unor noi proiecte de infrastructură (autostrăzi, aeroporturi, folosirea Dunării în scopul dezvoltării cooperării economice) care să faciliteze contactele şi comunicarea între ţările comunitare cu „garduri” între statele membre şi nemembre ale Zonei Schengen nu sunt, după părerea noastră, în spiritul strategiei realizării unei Europe unite şi dezvoltate.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.