CFR Marfa a primit de la CSAT ok-ul pentru privatizare


 

Prima etapa a strategiei de privatizare a CFR Marfa si a mandatului Ministerului Transporturilor pentru privatizarea a peste 50% din actiunile companiei (cu 30% mai mult decat pachetul anuntat initial de autoritati) au fost avizate luni, de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT).

 

La sedinta a participat, in calitate de invitat, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu. \”Membrii CSAT au avizat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa «C.F.R. Marfa» S.A. si a mandatului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din actiunile companiei, cu obligatia respectarii de catre companie a nevoilor de transport in situatii de urgenta, precum si a celor care deriva din angajamentele Romaniei in cadrul NATO si in cadrul acordurilor cu Statele Unite ale Americii\”, se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale.

Guvernul s-a angajat fata de Fondul Monetar International sa vanda pachete minoritare de actiuni la mai multe companii, inclusiv CFR Marfa, unde participatia care ar fi urmat sa fie cedata fusese stabilita la 20%.

In august, ministrul Anca Boagiu a schimbat din functie doi directori de la CFR Marfa. Astfel, Denisa Filipescu a fost numita in functia de director comercial, iar Gheorghe Necula a preluat functia de director trafic. Ambii sunt absolventi ai Facultatii de Transporturi din cadrul Institutului Politehnic Bucuresti si au activat in cadrul societatii CFR Marfa: Filipescu a fost director al Sucursalei Muntenia Dobrogea, in timp ce Necula a ocupat functia de Sef Centru Servire Clienti in cadrul Centrului Intermodal Bucuresti. “Aceste modificari in structura managementului CFR Marfa vin in contextul reorganizarii activitatii in cadrul societatii, care are ca obiectiv gestionarea prompta, eficienta si flexibila a tuturor activitatilor post-vanzare, separarea acestora de serviciile de vanzare, scurtarea liniilor dintre clienti si personalul CFR Marfa, cu efect in cresterea gradului de satisfactie a acestora”, se argumenta intr-un comunicat al companiei.

Societatea CFR Marfa este detinuta in totalitate de statul roman, prin Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, si controleaza, dupa ultimele date disponibile, 76% din volumul total de marfa transportat in Romania pe calea ferata. La finele primului trimestru din acest an, compania avea datorii la stat in valoare de 220,96 milioane de lei. In urma masurilor de restructurare, compania si-a redus pierderile cu 55% in primul semestru al acestui an, fata perioada similara a anului trecut.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.