Companiile care vor proiecta si construi tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu au fost selectate de CNADNR, valoarea totala a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei. Ceilalti ofertanti au la dispozitie 10 zile pentru contestarea rezultatului licitatiilor. In total au fost depuse 64 de oferte: 15 pentru autostrada Nadlac-Arad si drumul de legatura, 17 pentru constructia tronsonului Timisoara-Lugoj, 9 pentru Lugoj-Deva si 23 pentru Orastie-Sibiu.
Construirea autostrazii Nadlac-Arad si a unui drum de legatura a fost castigate de un consortiu si o companie: primul lot, de 22 km de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,959 milioane lei, iar lotul al doilea, de 16,6 km, de compania germana Alpine Bau, pentru 411,48 milioane lei.
Licitatia pentru Timisoara-Lugoj a fost castigata de asocierea romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o oferta de 210,36 milioane lei pentru primul lot, de 10 km, si de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d\’Acqua-Cossi Costruzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, de 25 km.
Autostrada Lugoj-Deva, de 27,4 km, va fi proiectata si executata tot de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d\’Acqua-Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.
Autostrada Orastie-Sibiu, de 82 km, a fost impartita in 4 loturi: primul, de 24 km, a fost castigat de compania austriaca Strabag, cu o oferta de 551,04 milioane lei; al doilea, de 20 km, de companiile Straco Grup din Romania si Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei; al treilea, de 22 km, de firma italiana Impregilo, pentru 604,79 milioane lei; al patrulea lot, de circa 17 km, de asocierea italiano-romano Astaldi-Euroconstruct Trading \’98-Astalrom, pentru 484,83 milioane lei.
Contractele fac parte din Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) si au finantare europeana de 85%, prin Fondul de Coeziune. Durata de proiectare si executie este de 30 de luni, din care 6 de proiectare si 24 pentru executie, la care se adauga 24 de luni garantie. Criteriile de atribuire a contractelor au vizat propunerea tehnica (70%) si pretul (30%).
Autostrazile sunt incluse in Coridorul IV Paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.
Magda SEVERIN