Constructorii autostrazilor Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu

 

Companiile care vor proiecta si construi tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu au fost selectate de CNADNR, valoarea totala a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei. Ceilalti ofertanti au la dispozitie 10 zile pentru contestarea rezultatului licitatiilor. In total au fost depuse 64 de oferte: 15 pentru autostrada Nadlac-Arad si drumul de legatura, 17 pentru constructia tronsonului Timisoara-Lugoj, 9 pentru Lugoj-Deva si 23 pentru Orastie-Sibiu.

 

Construirea autostrazii Nadlac-Arad si a unui drum de legatura a fost castigate de un consortiu si o companie: primul lot, de 22 km de consortiul romano-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,959 milioane lei, iar lotul al doilea, de 16,6 km, de compania germana Alpine Bau, pentru 411,48 milioane lei.

Licitatia pentru Timisoara-Lugoj a fost castigata de asocierea romano-italiana Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o oferta de 210,36 milioane lei pentru primul lot, de 10 km, si de asocierea italiana Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d\’Acqua-Cossi Costruzioni, cu o oferta de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, de 25 km.

Autostrada Lugoj-Deva, de 27,4 km, va fi proiectata si executata tot de consortiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d\’Acqua-Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.

Autostrada Orastie-Sibiu, de 82 km, a fost impartita in 4 loturi: primul, de 24 km, a fost castigat de compania austriaca Strabag, cu o oferta de 551,04 milioane lei; al doilea, de 20 km, de companiile Straco Grup din Romania si Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei; al treilea, de 22 km, de firma italiana Impregilo, pentru 604,79 milioane lei; al patrulea lot, de circa 17 km, de asocierea italiano-romano Astaldi-Euroconstruct Trading \’98-Astalrom, pentru 484,83 milioane lei.

Contractele fac parte din Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) si au finantare europeana de 85%, prin Fondul de Coeziune. Durata de proiectare si executie este de 30 de luni, din care 6 de proiectare si 24 pentru executie, la care se adauga 24 de luni garantie. Criteriile de atribuire a contractelor au vizat propunerea tehnica (70%) si pretul (30%).

Autostrazile sunt incluse in Coridorul IV Paneuropean, care incepe in Germania, la Nurenberg, si continua pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. In Romania, traseul trece prin Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sibiu, Bucuresti, Fetesti si Constanta, ruta continuand pana la Istanbul.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.