COTAR: Inconstienta parlamentarilor a mai omorat 14 romani

 

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) acuza parlamentarii ca “din interese meschine” au operat modificari in OUG nr. 34/2010 astfel incat, in prezent, “oricine poate face transport de persoane si cu orice tip de masina buna sau modificata, daca se incadreaza la 8 plus 1 locuri”. In aceste conditii, “inconstienta parlamentarilor a mai omorat 14 romani”, reclama Vasile Stefanescu, presedintele COTAR, referindu-se la accidentul din Ungaria, in care au murit 14 pasageri ai unui microbuz inmatriculat pe persoana fizica, pentru care nu este nevoie de licenta de transport, potrivit noilor reglementari. 

“Inainte de modificarile aduse de parlamentari Ordonantei de Urgenta nr. 34/2010, Politia avea drept de control asupra celor care efectuau transport neautorizat. Dupa operarea lor, oricine poate sa faca transport de persoane si cu orice tip de masina, buna sau modificata, daca se incadreaza la 8 plus 1 locuri. Cati romani mai trebuie sa moara pe drumurile Romaniei – ca autostrazi nu avem – sau pe autostrazile Europei, pentru a se sesiza cineva ca interesele meschine ale unor parlamentari au schimbat OUG 34/2010 privind “pirateria in transportul de persoane”?”, se intreaba retoric Stefanescu.

Dupa dramaticul accident din Ungaria, COTAR cere primului-ministru “sa verifice cine dintre parlamentari a modificat OUG nr. 34/2010 astfel incat nimeni sa nu mai poata controla acest gen de transport si sa raspunda pentru tragedia care a dus la disparitia celor 14 romani in cel mai tragic transport rutier”.

Totodata, presedintele COTAR atrage atentia autoritatilor ca “in toata Europa, mai putin Marea Britanie, transportul de persoane se face centralizat, cu licente de transport si verficabil de autoritatile rutiere”.

Vasile Stefanescu mai avertizeaza guvernatii ca “ideea de liberalizare a acestei forme de transport persoane este o mare greseala, care duce la accidente precum cel de azi. Orice transport fara posibilitatea de a fi controlat poate duce la catastrofe rutiere. Acest lucru il cer cei care doresc un transport neautorizat, care sa nu poata fi verificat de autoritati”.

In Romania, toate firmele de transport persoane isi liciteaza traseele din 5 in 5 ani, iar principalele conditii, la castigarea traseelor, este gradul de innoire a parcului auto si vechimea firmei pe acel traseeu, explica presedintele COTAR. “Asa se face ca Romania are, astazi, cel mai nou parc de transport auto din Europa, iar transportatorii seriosi, autorizati, isi mentin cat mai mult timp traseele”, afirma Stefanescu.

In aceste conditii, liderul confederatia cere “cu insistenta” autoritatilor – si in primul rand premierului Emil Boc – “sa revizuiasca OUG nr. 34/2010 si sa revina la forma ei initiala negociata si stabilita cu COTAR, prin protocolul semnat cu primul-ministru Emil Boc, eliminand propunerile parlamentarilor care dau posibilitatea practicarii de transport neautorizat, astfel incat inconstieta unorasa duca in final la tragedii”.

COTAR este confederatia reprezentativa la nivel national a transportatorilor rutieri de persoane, a scolilor de conducatori auto, a transportatorilor in regim de taxi si inchiriere, precum si a service-urilor auto din Romania.

Precizam ca microbuzul implicat in accidentul rutier produs duminica noaptea pe autostrada M43 din Ungaria, soldat cu 14 morti (4 femei, 7 barbati si 3 copii), era inmatriculat in judetul Arges pe numele unei persoane fizice, fiind inregistrat la categoria autoturisme, pentru care nu este necesara licenta de transport. \”Putem confirma faptul ca este vorba despre un autovehicul inmatriculat in judetul Arges, pe persoana fizica. Masina figura ca autoturism, cu 8 plus 1 locuri, categorie pentru care nu se prevede obtinerea unei licente de transport\”, a declarat comisarul Danut Dinu, purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Arges.

Magda SEVERIN

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.