Drumurile noastre poate…

Ministerul Transporturilor evita sa publice lista drumurilor, anexa a Ordonantei 43/1997, se arata intr-un comunicat FORT remis redactiei.

“Federatia Operatorilor Romani de Transport inca mai asteapta ca 8.900 km de drum national, care fac parte din reteaua TEN, sa poata fi utilizati de catre transportatori, la portanta europeana de 11,5 tone/axa”.

Inca din luna ianuarie a acestui an, in urma protocolului semnat cu FORT, Ministerul Transporturilor s-a angajat sa deschida traficului comercial european aceste drumuri, insa, la 3 luni de la aparitia actului normativ, nici in momentul de fata, modificarea legislativa nu este publicata in Monitorul Oficial.

“Orice intarziere aduce prejudicii grave operatorilor de transport marfuri, precum si economiei in ansamblu, deoarece starea infrastructurii rutiere este dezastruoasa, existand foarte putine posibilitati reale pentru transportatori de a se adapta la noi trasee, pe care sa le utilizeze. Un exemplu in acest sens il reprezinta cele 80% dintre podurile aflate pe tronsoane de drumuri nationale europene, ce nu mai indeplinesc demult conditiile tehnice de utilizare si a caror restrictionare obliga transportatorii la efectuarea de sute de km suplimentari”, se arata in comunicatul Federatiei.

FORT solicita Ministerului Transporturilor aplicarea urgenta a angajamentului asumat in luna ianuarie si ridicarea restrictiilor de tonaj de pe drumurile nationale europene, ce sunt prevazute in tratatul de aderare la UE.

“Aceasta masura va mai acoperi un pic pierderile mari suferite de transportatori, cauzate de timpii de conducere suplimentari ce genereaza costuri uriase, comparativ cu transportatorii din tarile vecine”, se arata in finalul comunicatului FORT.

Meda BORCESCU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.