Extinderea Centurii Bucurestilor la doua benzi pe sens, gata in noiembrie

 

Lucrarile de extindere la doua benzi pe sens a Centurii de Nord a Capitalei – care va face legatura intre Autostrada 1 si Autostrada 2 – vor fi gata in luna noiembrie a acestei toamne, dar fara nodurile rutiere, au anuntat premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, in timpul inspectiei de joi pe santier.

Executia lucrarilor de extindere si de completare a Centurii de Nord a Bucurestiului a fost impartita pe trei tronsoane: intre DN2 si DN1, unde lucreaza compania romaneasca Romstrade; intre DN1 si DN1A, executantul fiind compania austriaca Alpine; intre DN1A si DN7, lucrarile fiind atribuite companie elene Aktor.

Pe ultimul tronson, centura va fi, practic, construita, deoarece din proiectul initial lipsea portiunea ce face legatura intre Mogosoaia si Chitila, astfel incat Centura de Nord va fi completata pana in noiembrie 2009.

 

Trei pasaje rutiere

Centura de Nord va avea trei pasaje rutiere: unul in zona caii ferate din apropierea podului Baneasa, pe DN1, un pasaj suprateran la intersectia dintre Centura Capitalei si DN1A, al treilea pasaj rutier suprateran urmand sa fie construit la intersectia dintre Centura ce va fi construita intre Mogosoaia si Chitila si DN7 (Bucuresti-Pitesti).

Pentru a face legatura intre Autostrada 1 si Autostrada 2, Ministerul Transporturilor va organiza in acest an o licitatie pentru largirea centurii pe sectoarele A1 – DN7, cu o lungime de circa 10 kilometri, si DN2 – A2, cu o lungime de 11 kilometri.

Pe tronsonul dintre DN 7 si DN 2 lucreaza trei consortii: asocierea Aktor – Viacons, intre DN 7 si DN 1A, lucrarile fiind estimate la 19,5 milioane euro, Romstrade – Jaypart, intre DN 1 si DN 2, valoarea lucrarilor – 26,76 milioane euro, si Alpine – FCC, intre DN 1A si DN 1, valoarea lucrarilor ridicandu-se la 30 milioane de euro.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.