Grup Servicii Petroliere si Osram Romania, cele mai ‘verzi’ companii

 

Grup Servicii Petroliere si Osram Romania au fost nominalizate cele mai responsabile companii fata de mediu din Romania, in cadrul Galei ,,verzi” Green Business Index 2011, organizata marti, in parcul Herastrau, de Asociatia Green Revolution, sub patronajul Ministerului Mediului si Padurilor (MMP).

 

Green Business Index, proiect multianual organizat de Asociatia Green Revolution, sub patronajul MMP, este singurul top al companiilor verzi din Romania, prin care este incurajata si cuantificata trecerea rapida a sectorului de business in zona verde. ,,Top 10” al celor mai responsabile firme romanesti din 2011 este impartit in doua sectoare de activitate: industrie/productie si servicii/comert.

La Servicii&Comert au fost desemnate:

1. Grup Servicii Petroliere SA

2. Acvatot SRL

3. Ecosistem SRL

4. EcoX SRL

5. Greenweee International SA

6. Retim Ecologic Service SA

7. Greentek Lighting SRL

8. Cefin Romania SRL

9. Greenlamp Reciclare

10. Apa Nova SA

La Industrie&Productie au fost desemnate:

1. Osram Romania SRL

2. Holcim (Romania) SA

3. Kronospan Sebes SA

4. Danone PDPA SRL

5. Kronospan Romania SRL

6. Urban SA

7. Carpatcement Holding SA

8. Ursus Breweries SA

9. Continental Automotive Industries SRL

10. Schaeffler SRL

,,Ne bucuram sa incheiem cu succes a doua editie a proiectului Green Business Index, unicul instrument gratuit de evaluare de mediu de la noi din tara. Pe scurt, GBI 2011 a adus mai multi participanti, o vizibilitate mai mare a proiectului si chiar o noua abordare. Putem spune ca am reusit sa integram feedback-ul primit de la companiile participante in 2010 astfel ca editia de anul acesta a chestionarului GBI a inregistrat un real progres. Versiunea 2011 a Green Business Index a adus plus valoare prin rafinarea evaluarii, facilitarea completarii si transparenta informatiei”, a declarat Raluca Fiser, presedintele Asociatiei Green Revolution.

In cadrul evenimentului a fost lansat Raportul Green Business Index 2011, care contine o analiza business asupra managementului sustenabil existent in 2011 in Romania. Informatiile cuprinse in Raport au fost furnizate, procesate si centralizate de la cele 260 de companii romanesti inscrise in editia 2011 a topului ,,verde” Green Business Index, in perioada 15 martie – 29 aprilie 2011.

Pentru a participa in cursa pentru cel mai sustenabil management romanesc, 68% din companii au completat online rubricile chestionarului editiei 2011, online. Criteriile de evaluare a responsabilitatii fata de mediu au fost stricte, iar fiecare sectiune a chestionarului GBI a vizat un segment clar delimitat al activitatii agentilor economici: dezvoltare sustenabila, impact asupra mediului, transport sustenabil, utilizarea resurselor, starea cladirilor, achizitii verzi si deseuri.

 

Dezvoltarea sustenabila, domeniul GBI completat de cele mai multe companii

Dintre companiile inscrise in Green Business Index, 60% pun pe primul plan dezvoltarea sustenabila, se arata in comunicatul remis redactiei. “Majoritatea companiilor participante in GBI au raspuns la intrebarile domeniului Dezvoltare Sustenabila, iar aproape 90% dintre acestea au declarat ca au o strategie de actiune pentru dezvoltare sustenabila. La nivelul unei companii, sustenabilitatea se refera la adoptarea de strategii de business care satisfac nevoile intreprinderii si actionarilor ei in prezent, dar, in acelasi timp, protejeaza, conserva si sporesc resursele umane si naturale care vor fi necesare generatiilor viitoare”, se arata in document.

 

66% dintre companii au o politica de CSR cu componenta de protectia mediului

De asemenea, 66% dintre societatile care s-au inscris la GBI 2011 au o politica de CSR cu componenta de protectia mediului clar evidentiata si responsabili desemnati pentru a o implementa, 7% si-au conturat politica de CSR, dar nu au si responsabil desemnat, iar restul de 27% nu detin o astfel de politica in cadrul companiei. O posibila explicatie a ponderii ridicate a companiilor cu politica de CSR mediu este constientizarea avantajelor oferite de practicarea unei politici coerente de CSR mediu. Politica de CSR mediu a companiilor inscrise in GBI 2011 vizeaza actiuni de voluntariat, plantari, donatii de bani pentru cauze verzi si donatii de materiale pentru cauze verzi.

 

Numai 46% dintre companii au aplicat masuri voluntare de reconstructie ecologica

Ultimele cercetari arata ca refacerea capitalului natural este cel mai direct si mai eficient remediu pentru redresarea situatiei socio-economice defavorabile cauzate de caracterul limitat al resurselor naturale.cTotusi, numai 46% dintre companiile inscrise in GBI 2011 au implementat masuri voluntare de reconstructie ecologica pe terenurile aflate in proprietatea lor. Chiar si in cazul acestor companii, bugetul alocat reconstructiei ecologice reprezinta pentru majoritatea mai putin de 10% din totalul de investitii al companiei.

Mai simpla si mult mai putin costisitoare este amenajarea spatiilor verzi. Din pacate, 12% dintre companiile inscrise in GBI 2011 nu au niciun spatiu verde amenajat. Alte 14% nu au spatii verzi amenajate, dar intentioneaza sa le amenajeze, existand deja un proiect in acest sens, se mai arata in comunicat.

Magda SEVERIN

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.