Inmatricularile din Bulgaria, valabile doar 3 luni

 

Inmatricularea masinilor second-hand in Bulgaria nu va mai putea fi o afacere pentru romani, intrucat actul va fi valabil doar 90 de zile pe an, potrivit propunerilor formulate de Politie pentru modificarea Codului Rutier.

 

Daca propunerea va fi aprobata de Guvern si mai apoi votata de Parlament, masinile inmatriculate in Bulgaria ar putea circula in tara doar 90 de zile pe an. Reamintim ca Politia a propus mai multe schimbari pentru Codul Rutier: permisele de conducere vor fi ridicate mai greu, iar amenzile vor urca pana la 2.000 de euro pentru vitezomanii care isi permit bolizi. Noile reglementari ar putea fi aprobate in aceasta toamna, daca vor fi votate de Camera Deputatilor – for decizional. Reamintim ca Senatul a aprobat un proiect de modificare a Legii 1995/2002 privind Codul Rutier, dar nu este intru totul pe placul politistilor rutieri, care incearca acum sa echilibreze balanta, cu sanctiuni pe masura aplicate celor prinsi cu viteza excesiva sau celor agresivi in trafic.

Astfel, posesorii masinilor de mare putere, care ignora normele rutiere privind viteza in trafic, vor primi amenzi de pana la 8.000 de lei, echivalentul a 2.000 de euro. La fel vor pati si cei violenti in trafic. In cazul lor este prevazuta si masura suspendarii pe o perioada mai lunga, de pana la 2 ani, a permisului de conducere. Totodata, proprietarul va fi obligat sa achite amenda, indiferent de cine a condus autovehiculul. Masinile celor care nu isi platesc amenzile de circulatie ar putea fi confiscate, potrivit textului propunerii legislative.

In fine, potrivit propunerii legislative a politistilor, sistemul penalizarii cu puncte ar putea fi eliminat, deoarece nu a avut efectele scontate, iar permisele de conducere nu vor mai putea fi suspendate sau ridicate atat de usor. Astfel, pentru depasirea liniei continue, de exemplu, nu va mai fi necesara o astfel de masura.

Politistii mai doresc introducerea legii raspunderii obiective, dupa modelul Ungariei, care la un an dupa adoptarea actului normativ si-a redus numarul accidentelor pana la nivelul anului 1964. Aceasta lege prevede ca tot ce inseamna raspundere contraventionala sa cada pe proprietarul masinii cu care s-a comis neregula, indiferent de cine o conduce. De asemenea, procesul verbal prin care se constata amenda este executoriu, fara a se putea contesta.

Cum Politia Rutiera nu are drept de propunere legislativa, noua strategie de siguranta rutiera a fost propusa Executivului, insa Parlamentul este cel care va decide, in final, daca propunerile vor fi transpuse in lege. Noile prevederi in regimul circulatiei rutiere ar putea intra in vigoare incepand de anul viitor.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.