IRU: Transportul rutier comercial, sursă uriașă de locuri de muncă pentru tineri

Transportul rutier comercial reprezintă o sursă uriașă de locuri de muncă pentru tineri, potrivit IRU, care precizează că 20% dintre cei cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani din întreaga lume (267 milioane) nu sunt angajați, educați sau pregătiți, iar 21% din posturile de șofer de camion și 19% din posturile de șofer de autobuz și autocar din Europa și CSI sunt neocupate.

IRU solicită guvernelor să reducă vârsta minimă pentru șoferii profesioniști la 18 ani în toate sectoarele (camioane, autobuze și autocare). Această măsură simplă va ușura lipsa șoferilor pe termen lung, îndrumând absolvenții școlari direct în formare profesională, ajutând la combaterea șomajului în rândul tinerilor.

În prezent, reglementările referitoare la vârsta minimă pentru șoferii profesioniști diferă semnificativ în întreaga lume. În timp ce vârsta minimă este deja de 18 ani în Orientul Mijlociu și în unele țări europene, este de 21 de ani în multe alte părți ale lumii și până la 26 de ani pentru șoferii de autocare în țări precum China și Turcia. Numai în Uniunea Europeană, există un amestec complicat de diferite vârste și reguli pentru șoferii de camioane, autobuze și autocare. Reglementările pot varia chiar și în interiorul unei țări, în funcție de faptul că transportul este național sau internațional.

Astfel de reguli restrictive privind vârsta minimă reprezintă un obstacol serios în calea aderării tinerilor la profesie într-un moment în care șomajul în rândul tinerilor depășește 30% în unele țări.

„Industria transportului rutier are nevoie de tineri, pentru a satisface cererea tot mai mare de șoferi și pentru a asigura continuitatea serviciilor noastre. 20% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani din întreaga lume nu sunt încadrați în muncă, educație sau formare profesională, în timp ce industria transportului rutier are multe locuri de muncă vacante de ocupat. Acest lucru trebuie să se schimbe. Industria transportului rutier ar putea fi o sursă masivă de locuri de muncă pentru tineri. Dar avem nevoie ca guvernele să ia măsuri pentru a debloca acest potențial”, a declarat Umberto de Pretto, secretarul general al IRU.

Satisfacerea cererii globale

În ciuda fluctuațiilor de pe piața muncii în timpul pandemiei, lipsa șoferilor este o problemă pe termen lung, exacerbată de îmbătrânirea forței de muncă.

Lipsa șoferilor este o preocupare globală, deoarece pune în pericol mobilitatea și comerțul. În Europa, o cincime din posturile de șofer sunt neocupate. În SUA, lipsa șoferilor, deja în jur de 60.000, se așteaptă să se dubleze în următorul deceniu.4 Cercetările IRU arată că Africa de Sud are nevoie de aproximativ 15.000 de șoferi de camioane profesioniști în fiecare an, dar nu este capabilă să-i recruteze.

„Industria transportului rutier are nevoie de tineri pentru a satisface cererea tot mai mare de șoferi și pentru a asigura continuitatea serviciilor noastre. Vârsta medie a șoferilor de camioane în unele locuri este de 55 de ani. Aceasta trebuie să se schimbe”, a precizat Umberto de Pretto. 

Siguranța rutieră nu este o chestiune de vârstă

Siguranța este cea mai mare prioritate a industriei. Uneori este citat ca un factor limitativ pentru recrutarea șoferilor mai tineri, dar cerințele stricte de pregătire pentru intrarea în profesie înseamnă că șoferii mai tineri nu sunt mai predispuși la accidente decât omologii lor mai în vârstă. De fapt, rata accidentelor este chiar mai mare în țările în care vârsta minimă este de 21 de ani decât în ​​cele în care vârsta minimă este de 18,5 ani.

Sunt necesare acțiuni guvernamentale

Guvernele au luat foarte puține acțiuni sau deloc pentru a încuraja tinerii să devină șoferi profesioniști imediat ce părăsesc școala. În Europa, o revizuire a Directivei privind permisele de conducere va fi finalizată până în 2022, oferind posibilitatea de a stabili vârsta minimă pentru toți șoferii profesioniști la 18 ani. În SUA, a avut loc un studiu pilot și o legislație care să permită conducerea inter-statală la 18 ani este în așteptare în Senat. Dar acestea sunt doar puncte de plecare.

„Industria transportului rutier ar putea fi o sursă masivă de locuri de muncă pentru tineri. Dar avem nevoie ca guvernele să ia măsuri pentru a debloca acest potențial și a le oferi acces la oportunitățile disponibile de locuri de muncă ”, a concluzionat Umberto de Pretto. 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.