Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu al Abu Dhabi 2018

Lewis Hamilton a câștigat pentru Mercedes, printr-o strategie cu o singură oprire ultrasoft – supersoft, Marele Premiu al Abu Dhabi 2018. Toți piloții au avut loc o singură oprire, în a fară de Bottas, care a avut două. 

Echipele rămân la Abu Dhabi, pentru primul contact cu pneurile 2019, într-un test de două zile.

Iată precizările Pirelli, în comunicatul transmis redacției:

În 25 noiembrie, ziua în care Pirelli a anunțat extinderea contractului până în 2023, Lewis Hamilton a obșinut ultima victorie din sezonul 2018 al Formulei 1, după ce a pornit din pole-position și a mers pe o strategie previzibilă cu o singură oprie ultrasoft-supersoft.

Hamilton a făcut prima oprire foarte devreme, sub un safety-car virtual, iar apoi a rulat numai puțin de 48 de tururi cu schimbul de supersoft până la final.

Oricum, atît Ferrari cât și Red Bull au fost într-o luptă strânsă în ciuda faptului că nu au pornit de pe prima linie și încheind cursa pe locul doi, respectiv, trei prin Sebastian Vettel și Max Verstappen. Olandezul a fost singurul pilot din primele trei echipe care a pornit în cursă pe hypersoft, compoziție pe care a încheiat un prim stint de 17 tururi (ajutat și de un safety car și un safety car virtual).

Altături de trofeul aferent câștigării grand prix-ului, Hamilton a mai obținut un premiu azi: înainte de startul parade piloților, el a primit premiul Pole Position Award 2018 – un pneu full-size gravat – ce marchează cele 11 pole position obșinute de britanic anul acesta.

Mario Isola – Head of Car Racing:

„În timp ce aproape toată lumea a mers pe o strategie previzibilă cu o singură oprire, a fost o cursă interesantă din punct de vedere tactic, și cred că toată lumea a fost surprinsă să vadă câteva picături de ploaie la jumătatea cursei – care nu s-a transpus în nimic până la final. Lewis Hamilton a oprit foarte devreme, iar apoi a avut un stint foarte lung pe supersoft, în timp ce Daniel Ricciardo, pe patru, a făcut exact opusul: un stint inițial foarte lung, urmat de un stint second scurt pe supersoft. Între aceste variante, s-a plasat Max Verstappen, care a urcat trei locuri după ce a point pe hypersoft. Acum, vom întoarce imediat foaia și ne vom concentra pe 2019, piloții având șansa să testeze pneurile definitive pentru 2019 pentru prima dată miercuri și joi: ei vor avea de asemenea la dispoziție și pneurile 2018 pentru a face comparații. În sfârșit, este momentul să-l onorăm pe Fernando Alonso la finaul unei fenomenale cariere în Formula 1: îi dorim cele mai bune gânduri pentru viitor.”

COMPOZIȚIE PILOT TURURI
SUPERSOFT Hartley 53
ULTRASOFT Sainz 37
HYPERSOFT Ocon 18

Strategia câștigătoare

Lewis Hamilton a câștigat cursa având strategia pe care am prevăzut-o, dar a făcut prima oprire mult mai devreme decât ceilalți: a intrat după numai șapte tururi pentru a schimba de pe ultrasoft pe supersoft pe care a rulat până la final. Aceasta în ciuda unui start lent al cursei cu safety car urmat rapid de un safety car virtual în tururile inaugurale.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.