Licitarea tronsonului A3 Comarnic-Brasov, reluata pana la sfarsitul anului

 

Procedurile necesare finantarii si licitarii tronsonului Comarnic-Brasov ale Autostrazii Transilvania vor fi reluate pana la sfarsitului anului, a anuntat Anca Boagiu duminica, la Brasov. Ministrul Transporturilor nu stie, deocamdata, daca proiectul va fi realizat in parteneriat public-privat sau prin concesiune.

 

Anca Boagiu este dispusa, insa, la parteneriat public-privat \”chiar si cu firmele chinezesti\”, atat pentru construirea autostrazilor, cat si pentru materializarea altor proiecte de infrastructura. \”Nu am purtat discutii cu companii chineze, dar suntem deschisi oricarui finantator care detine sumele necesare pentru a investi in infrastructura de transport din Romania, deci inclusiv firme din China\”, a declarat ministrul.

Anca Boagiu a declarat recent ca, pana in iunie cel putin, cand ar putea avea loc o rectificare bugetara, nu exista niciun ban pentru Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania. Compania americana are de incasat datorii de la statul roman, insa Guvernul i le va acorda esalonat. Joia trecuta, premierul Emil Boc a declarat, la Cluj, ca in prezent se poarta negocieri cu reprezentantii Bechtel in privinta preturilor. \”Urmeaza acum sa se finalizeze negocierile cu Bechtel in ceea ce priveste preturile, pentru ca aici trebuie sa fim corecti, sunt niste standarde de cost care trebuie respectate, indiferent ca este Bechtel sau altcineva, si incadrarea in limitele acestora cu asigurarea finantarii aferente, inclusiv gasirea unor solutii de finantare extrabugetara pentru ceea ce inseamna continuarea pe termen mediu si lung a proiectului\”, a afirmat premierul.

Emil Boc a precizat ca in buget exista resurse financiare pentru \”acoperirea unei parti bune a datoriilor statului fata de compania Bechtel\”, dar si pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. \”Exista resurse financiare in bugetul actual pe 2011 pentru Bechtel. De asemenea, ceea ce am stabilit cu ministrul Transporturilor, prioritatile in ceea ce inseamna AutostradaTransilvania, sunt cele legate de continuarea sectiunii Gilau-Nadasel din judetul Cluj si finalizarea sectiunii din Bihor, de la Suplacu de Barcau. Acestea sunt cele doua prioritati, concomitent cu extinderea pregatirii pentru tronsonul Targu Mures-Campia Turzii, unde din nefericire nu exista in acest moment exproprieri, nu exista nici macar proiectul tehnic. Si am dat sa se lucreze si la aceasta componenta strategica de pregatire\”, a declarat primul ministru. Potrivit premierului, pentru cele doua sectiuni din judetele Cluj si Bihor exista proiecte tehnice si sunt pregatite exproprierile.

Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 km, iar construirea ei, pe traseul Brasov – Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Primii 42 de km, pe tronsonul 2B Turda – Gilau, au fost inaugurati de Emil Boc in toamna lui 2009, iar alti 10 km, intre Turda si Campia Turzii, la sfarsitul anului trecut.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.