Noi numiri în managementul KPMG România și Moldova

KPMG în România & Moldova anunță noi promovări la nivelul echipei de management, care vor contribui la continuarea dezvoltării sustenabile a pieței din cele două țări prin adoptarea noilor tehnologii, inovației, și strategiilor competitive care să răspundă nevoilor clienților noștri, exploatând tendințele globale precum inteligența artificială și ESG.

Precizările transmise ZIUACARGO:

De la 1 octombrie 2023, Inga Țîgai ocupă poziția de Partener în cadrul departamentului de Consultanță Fiscală; Nicoleta Mihai, Călina Iacob si Cristina Ionescu completează formula rolurilor de Partener Asociat în cadrul departamentului de Consultanță în Afaceri, iar Alexandru Rusu și Alexandru Șoaică preiau poziția de Partener Asociat în cadrul departamentului de Audit și, respectiv, Audit Delivery Academy.

Inga Tigai

Inga Țîgai, Partener, Head of Tax & Legal Technology, Consultanță Fiscală

Cu 18 ani de experiență în consultanță fiscală, Inga Țîgai, head of Tax & Legal Technology, este noul partener în Consultanță Fiscală al KPMG în România & Moldova. Cu o experiență bogată în domenii ce includ consultanța și conformitatea, raportarea electronică, impozitul pe venit, securitatea socială internațională, soluțiile de mobilitate globală, strategiile de salarizare și compensare, proiectele de due diligence, precum și consilierea în domeniul resurselor umane, Inga Țîgai va duce echipa de consultanță fiscală la un nou nivel.

Este membră în diverse comitete fiscale și de muncă contribuind la îmbunătățirea modelelor de operare fiscală și sprijinind companiile în asigurarea conformității fiscale, prin cunoașterea celor mai originale maniere de a coagula cunoștințe, oameni și soluții digitale. Cele mai recente acreditări de tehnologie fiscală includ implementarea a numeroase proiecte SAF-T, Tax Data Verifier, e-invoicing, Corporate Tax Manager pentru companiile din România. Experiența sa în acest domeniu este recunoscută și la nivelul Europei Centrale și de Sud-Est (CEE), Inga coordonând cu succes KPMG CEE Tax Technology.

Apreciată în piața serviciilor profesionale pentru proiectele de transformare a funcției fiscale și a serviciilor de mobilitate globală (GMS), oferind de-a lungul anilor asistență autorităților fiscale române în dezvoltarea de noi tehnologii și îmbunătățirea mediului de afaceri, Inga consideră că evoluția consultanței fiscale este strâns legată de digitalizare.

„Competențele fiscale și digitale m-au ajutat să integrez cu succes lumea Codului Fiscal cu cea a codurilor de programare, astfel încât să pot obține nu doar conformarea fiscală, ci și bunăstare pentru comunitățile de afaceri, definind un nou standard pentru modul în care organizațiile pot contribui la dezvoltarea societății. Prin înțelegerea optimă a inovației, talentului și soluțiilor tehnologice, KPMG România și Moldova transformă piața de consultanță fiscală, deschizând-o oportunităților unui viitor digital”, a declarat Inga.

Nicoleta Mihai

Nicoleta Mihai este Partener asociat, head of Restructuring, Consultanță în Afaceri

Nicoleta este avocat, membră în Baroul București, specializată în domeniul insolvenței și al restructurării companiilor. Din 2019, este coordonatoarea departamentului de Turnaround și Restructurare din KPMG în România și KPMG Legal – Toncescu și Asociații.  Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul serviciilor de consultanță privind dreptul civil și al serviciilor de restructurare financiară și operațională, Nicoleta a sprijinit companiile și părțile interesate ale acestora în perioade dificile, oferind servicii care includ: redresarea, restructurarea financiară și operațională, restructurarea preventivă, evaluările independente ale întreprinderilor (IBR), gestionarea lichidităților, procedurile de insolvență și sprijin pentru fuziuni și achiziții în dificultate. Experiența sa în acest domeniu este recunoscută și la nivelul unor organisme profesionale locale și internaționale, cât și de certificare, precum UNPIR (Uniunea Practicienilor în Insolvență din România), Insol Europe și Insol International sau TMA (Turnaround Management Association). Din anul 2022, Consiliul Director al TMA România a ales-o pe Nicoleta în calitate de Președinte al TMA România. 

De asemenea, Nicoleta a fost implicată îndeaproape în dezvoltarea legislației specifice domeniului insolvenței, fiind membră în grupurile de lucru formate pentru discutarea propunerilor legislative, și oferă în mod regulat sesiuni de formare pentru entitățile bancare și financiare, precum și prelegeri în cadrul unor seminarii și conferințe organizate de instituții profesionale naționale și europene, specializate în domeniul restructurării, insolvenței și al reconstrucției și redresării afacerilor.

Contribuie din pasiune la extinderea și consolidarea echipei și este implicată în dezvoltarea serviciilor integrate în cadrul KPMG România privind restructurarea companiilor prin raportare la introducerea guvernanței corporative și a sustenabilității în cadrul soluțiilor de restructurare.

„În actualul mediu economic, liderii în afaceri se confruntă cu multiple provocări de natură foarte diferită, incluzând aspectele macroeconomice, geopolitice, tehnologice, de reglementare sau de aprovizionare. Lipsa unei reacții prompte sau un pas în direcția greșită pot avea uneori efecte ireversibile asupra performanței și valorii afacerii. Competențele în domeniul juridic și înțelegerea mediului de afaceri, cu o atenție pe domeniul restructurării financiare și operaționale, m-au ajutat să integrez soluții pentru companii, acordând asistență în momente dificile pentru a obține rezultate reale pentru părțile interesate sau pentru afacerea însăși”, a spus Nicoleta.

Călina Iacob

Călina Iacob este Partener asociat, Consultanță în Afaceri

Pe parcursul carierei sale, Călina a fost alături de numeroși clienți, instituții financiare și companii, în proiecte care au vizat îmbunătățirea cadrului de administrare a riscurilor, a guvernanței corporative sau implementarea de noi cerințe de reglementare. În noul său rol, Călina va coordona echipe de experți în modelarea și gestionarea riscurilor și de specialiști în reglementările sectorului financiar, dar și în guvernanță corporativă în proiecte complexe, inclusiv în sfera gestionării riscurilor climatice. 

În acest timp, Călina și-a continuat și dezvoltarea profesională și educația obținând certificări precum cea de Financial Risk Manager (FRM) și de Sustenabilitate și Riscuri Climatice (SCR), de la Asociația Globală a Profesioniștilor în Gestionarea Riscurilor (GARP) sau Lean Six Sigma Black Belt, fiind și membră a Asociației Contabililor Autorizați și Certificați (ACCA) din Marea Britanie.

„Sectorul financiar trece printr-o perioadă plină de provocări, dar în care inovația a avut cea mai accelerată dezvoltare, fie că vorbim de digitalizare și regândirea proceselor pentru a oferi clienților o experiență de excepție sau utilizarea unor instrumente avansate de prelucrare a datelor pentru o mai bună gestionare a riscurilor. În acest context, echipa noastră are o expertiză foarte variată astfel încât să putem fi alături de clienții noștri în proiecte complexe, multidisciplinare, viziunea noastră fiind configurarea soluțiilor de înaltă calitate și inovatoare care să sprijine activitățile de afaceri și să nu fie doar un exercițiu de conformitate.”

Cristina Ionescu

Cristina Ionescu este Partener asociat, Consultanță în Afaceri

Cu o carieră de succes de peste 19 ani în KPMG în România & Moldova, Cristina Ionescu este apreciată în colectivul KPMG pentru cariera începută în rolul de Auditor Financiar. Membră a organizațiilor internaționale și naționale reputate în domeniu, precum ACCA, CAFR, CECCAR, Cristina și-a consolidat parcursul profesional în consultanță, aprofundând arii care variază de la audit intern la îmbunătățirea proceselor de afaceri și servicii de consultanță financiară. În 2013, a început călătoria în lumea automatizării inteligente, a robotizării, a implementării variatelor tehnologii, iar din anul 2018 conduce Centrul de Externalizare Servicii al KPMG în România și Moldova.  

Cristina este pasionată de transformarea pe care tehnologia o poate aduce în viața profesională și nu numai, și de construirea unor echipe performante care furnizează servicii de calitate. Cristina investește multă pasiune în livrarea proiectelor sale și în dezvoltarea echipelor. 

Pentru a fi cât mai eficientă și a înțelege cu adevărat mecanismele umane, Cristina și-a asumat provocări din domeniul dezvoltării umane, obținând certificări internaționale reputabile, cum ar fi cea de la Institutul de Neuroștiință și Mindfulness, Franța. Mai mult, ea a fost implicată în construirea unei baze solide pentru programele noastre de wellbeing, livrând programe interne pentru peste 600 de colegi.

„Într-o lume în care tehnologia și inteligența artificială sunt pe buzele tuturor, umanitatea este tot ceea ce ne rămâne mai prețios. Să împletim servicii de excepționale, livrate profesionist atât de roboți, cât și de factorul uman, și să fim parteneri clienților noștri pentru a construi împreună viitorul, este atât o onoare, cât și o responsabilitate. Sunt recunoscătoare că îmi pot trăi, zi de zi, pasiunea, în KPMG”, a declarat Cristina.  

Alexandru Rusu

Alexandru Rusu este partener asociat, Audit

Alexandru Rusu este un profesionist cu experiență extinsă în domeniul financiar, dedicându-și peste 15 ani din carieră domeniului auditului și finanțelor (incluzând 2 ani petrecuți la biroul KPMG Charlotte, Statele Unite ale Americii). Alexandru s-a alăturat KPMG în România în 2007 și a devenit un lider cu experiență în piața de audit coordonând de-a lungul carierei numeroase misiuni de audit, incluzând auditul societăților listate sau în curs de listare în diferite sectoare de activitate, inclusiv retail și bunuri de larg consum, telecomunicații și producție, contribuind semnificativ la succesul KPMG și al clienților noștri.

Pregătirea și experiența sa profesională îl plasează ca lider în profesia de audit, iar echipa multidisciplinară pe care o coordonează poate oferi asistență afacerilor de toate dimensiunile, în timp ce navighează prin oportunitățile și provocările oferite de mediul economic, de schimbările legislative sau de tehnologie, cu accent pe inteligența artificială. Alexandru a obținut certificări atât la nivel local, fiind membru CAFR (Camera Auditorilor Financiari) și ASPAAS (Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar), cât și la nivel internațional, fiind membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants United Kingdom). 

„Cred că societatea noastră a ajuns în punctul în care trebuie să privească tehnologia ca un conector. În planul afacerilor însă, ea generează avantaje competitive. În cadrul KPMG, noile tehnologii sunt folosite ca adjuvant în activitățile de audit și în construcția relațiilor cu clienții. Faptul că inteligența artificială va fi în curând indispensabilă nu e o vulnerabilitate a ecosistemelor sociale sau de afaceri, dimpotrivă; e o formă de creștere și dezvoltare a acestora. Nu ne mutăm ideile în cloud, ele sunt tot în interacțiunile noastre autentice, dar putem ajunge mai repede, unii la ceilalți, prin tot ceea ce noile tehnologii oferă în termeni de timp, viteză, siguranță și eficiență”, a declarat Alexandru Rusu.  

Alexandru Șoaică

Alexandru Șoaică este partener asociat, Audit Delivery Academy

Cu 15 ani de experiență în Audit și Shared Service Centers pentru Audit, Alex a contribuit la crearea Audit Delivery Academy (ADA) în 2011 în cadrul KPMG în România, la creșterea continuă și transformarea ADA într-un centru digital de succes, de altfel, și unul dintre preferatele firmelor KPMG pentru outsourcing. 

A fost implicat în planificarea, lansarea și dezvoltarea colaborării cu birouri importante din rețeaua KPMG, printre care KPMG în Belgia, Elveția, Luxembourg și Canada, dar și cu multiple birouri în zona de Automatizare și Data & Analytics, printre care Brazilia, Arabia Saudită, Polonia, Croația și altele. A contribuit la deschiderea și pregătirea unor centre similare din rețeaua KPMG, cel mai important fiind proiectul cu KPMG în Africa de Sud, confirmând astfel bunele practici ale centrului din România. Flexibilitatea în abordare, alături de inițiativele de automatizare și transformare ale serviciilor noastre, profesionalismul și calitatea serviciilor oferite stau la baza acestor parteneriate și a nivelului de încredere pe care îl oferim.

Dezvoltarea Audit Delivery Academy înseamnă astăzi un departament de peste 300 de profesioniști, aflați în diferite etape ale dezvoltării lor profesionale, cu planuri semnificative de creștere de la an la an, cu competențe în Audit, Consultanță, Taxe, Digital, Contabilitate Managerială sau Managementul Riscului și care oferă suport echipelor KPMG în limba engleză, germană sau franceză. Pe parcursul acestei experiențe, Alex a obținut certificări atât la nivel local, fiind membru CAFR (Camera Auditorilor Financiari) și ASPAAS (Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar) dar și la nivel internațional, din 2013 fiind membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants).

„Cariera mea a însemnat dezvoltare continuă. Este o formă de responsabilitate față de mine și față de KPMG, aceea de a căuta cea mai bună versiune a ta, în noi contexte sociale, digitale, economice. Cred că o parte din această mentalitate reflectă deschiderea KPMG către noi piețe. Audit Delivery Academy va crește pentru că acesta este viitorul: educație continuă, într-o lume multiculturală, pentru educarea talentelor în același ritm în care tehnologia evoluează”, consideră Alexandru Șoaică.

„Promovările sunt o recunoaștere a performanței profesionale și a eforturilor susținute pentru a inspira încredere clienților KPMG în România și Moldova. În compania noastră, creșterea organică a carierelor este însoțită de evaluarea profesionalismului și a rezultatelor excelente pe care colegii noștri le-au dovedit în contexte diverse, cu niveluri de risc foarte distincte, parțial determinate de mediul geopolitic și economic curent. Tehnologia în domeniul fiscal, audit, juridic și al consultanței de afaceri a devenit un fundament al competitivității, iar serviciile oferite de departamentele coordonate de colegii noștri în noile lor poziții răspund provocărilor companiilor din România și Moldova de a fi pregătite pentru oportunitățile transformative ale viitorului aduse de evoluția rapidă a inovațiilor în tehnologie. Am încredere că, în noul lor rol, profesioniștii KPMG vor continua consolidarea serviciilor oferite clienților noștri cu metode complexe și inovative care generează valoare dezvoltării afacerilor, dar mai ales vor contribui la formarea unor noi ecosisteme de afaceri în care putem fi avangardiști”, spune Ramona Jurubiță, country managing partner KPMG în România și Moldova. 

Despre KPMG

KPMG este o organizație globală de firme independente de servicii profesionale care furnizează servicii de audit, consultanță fiscală și în domeniul afacerilor. Ne desfășurăm activitatea în 143 de țări și aveam la finalul anului financiar 2022 aproape 265.000 de angajați în firmele membre din întreaga lume. Fiecare firmă KPMG este din punct de vedere legal o entitate separată și distinctă şi se descrie ca atare. KPMG International Limited este o societate privată engleză cu răspundere limitată la garanții. KPMG International Limited și entitățile sale nu oferă servicii pentru clienți. 

În România și Republica Moldova, KPMG își desfășoară activitatea în cadrul celor șase birouri din București, Cluj-Napoca, Constantă, Iași, Timișoara și Chișinău. În prezent dispunem de un număr de peste 1000 de profesioniști, atât cetățeni români, cât și străini.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.