O bucăţică din Diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus, în circulaţie

Primarul general Sorin Oprescu a inaugurat, marti, primul segment din Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus, adica o cincime din prima etapa a viitorului bulevard ce va avea in final 11 km si va reprezenta “un nou Magheru pentru bucuresteni”, potrivit arhitectilor. Noua artera va face legatura intre Nordul si Sudul Bucurestilor, de la Piata Victoriei la Gara Progresul, si a starnit inca de la faza de proiect vii dispute si numeroase actiuni in justitie din partea ONG-urilor. 

Marti s-a dat in circulatie bucata de strada cuprinsa intre Calea Plevnei si B-dul Stirbei Voda, prima construita, desi fusese programata sa fie ultima. Are cateva sute de metri, doua benzi pe sens si linie de tramvai pe mijloc.

Din prima etapa a proiectului – segmentul cuprins intre Piata Victoriei si Calea Plevnei – au mai ramas de realizat patru tronsoane, aproximativ 80%. Sorin Oprescu vorbeste despre ele numindu-le “tronsoane” ca si cand bulevardul ar fi autostrada, iar segmentele respective n-ar avea cateva sute de metri, ci kilometric intregi.

El promite ca portiunile acestea de strada vor fi gata pana in martie 2012, insa e greu de crezut acest lucru, avand in vedere iarna care tocmai incepe. Oprescu se declara insa optimist.

“Speram ca peste putin timp sa dam drumul si la tronsonul cuprins intre Piata Victoriei si Occidentului, realizat 85%. Tronsonul Occidentului-Grivitei este si el in lucru. La Piata Virgiliu se lucreaza. Aici a fost putin mai complicat, pentru ca sunt de introdus utilitatile, care nu mai sunt refacute de aproape 100 de ani. Dupa ce vom termina prima etapa (segmentul dintre Piata Victoriei si Calea Plevnei), viitoarea etapa este patrunderea pe sub dealul Parlamentului cu iesirea la Piata de Flori “George Cosbuc”. Toata etapa intai speram ca o vom termina in martie. Pe noi ne tine acum doar lipsa autorizatiei pentru bucata din mijloc (Grivitei-Mircea Vulcanescu). Autorizatia de construire nu se poate da pentru ca nu s-a dat aviz de la Ministerul Culturii”, a declarat edilul Capitalei, la inaugurarea portiunii de 20% din proiect.

Pentru acest segment costurile se ridica la valoarea de 80 de milioane de lei. Insa, in buget, la inceputul anului au fost prevazute doar 30 milioane lei. La ultima rectificare bugetara facuta de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in luna noiembrie au fost taiati si acestia.

“O sa reluam bugetul”, spune Oprescu. Costul integral pentru pentru etapa 1, aprobat de CGMB la demararea lucrarii, este de circa 130 milioane lei.

Sorin Oprescu a mai spus ca in acest moment lucrarile la tronsonul Grivitei – Mircea Vulcanescu stagneaza, deoarece nu a fost inca identificata o solutie viabila pentru Hala Matache: ’’Lucrarile sunt sistate in zona Halei Matache si se poarta discutii pentru identificarea solutiei optime. Noi am propus sa o aliniem la nivelul celorlalte case si sa o refacem complet, sa o reconstruim asa cum a fost ea. Ceea ce am cerut noi poarta numele, in limbaj tehnic, de stramutare. Aceasta solutie nu a fost insa agreata’’, a precizat primarul general.

Lucrari in 3 etape

Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus va avea cate 2 benzi pe sens si una pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime intre 3 si 5 metri (in zonele cu latime de 5 m vor exista spatii verzi de 2 m) si cu 2 linii de tramvai.

Noua artera reprezinta o alternativa pentru ruta B-dul Lascar Catargiu – B-dul Magheru – B-dul Dimitrie Cantemir, dublata de Calea Victoriei. Prin redistribuirea traficului, vor exista premisele largirii trotuarelor pe arterele amintite.

Proiectul dimetralei Buzesti-Berzei-Uranus  este impartit in 3 etape:

  • Etapa 1: Piata Victoriei – Vasile Parvan;
  • Etapa 2: Vasile Parvan – Piata George Cosbuc;
  • Etapa 3: Piata George Cosbuc- Gara Progresul;

Prima etapa este impartita in 5 tronsoane:

– Piata Victoriei –Occidentului

– Occidentului – Grivitei

– Grivitei – Mircea Vulcanescu

– Mircea Vulcanescu – Virgiliu

– Virgiliu – Vasile Parvan

Prima etapa a inceput cu amenajarea strazii Berzei, de la Piata Victoriei pana la strada Occidentului, unde linia de tramvai este finalizata 90%, iar strada 85%, ramanand nerealizata zona de racordare cu tronsonul 2, care in momentul de fata se afla blocat, nefiind definitivata solutia pentru trama stradala in zona Halei Matache.

De asemenea, a trebuit inlocuit canalul colector (vechi de 100 de ani), intre strada Cobalcescu pana la Calea Grivitei. In acest moment s-au finalizat lucrarile intre Calea Plevnei si Stirbei-Voda, iar intre Stirbei Voda si Mircea Vulcanescu se lucreaza la retelele edilitare.

Tunel rutier pe sub Parlament

Cat priveste etapa a 2-a, in cadrul proiectului, in zona intersectiei Berzei cu Vulcanescu, se va realiza o strada noua, strada Garii de Nord, care iese direct in str. Ministerului, in fata Garii de Nord, langa  Ministerul Transporturilor. De asemenea, in zona intersectiei bulevardului cu strada Izvor se va construi un tunel subteran pe sub Dealul Parlamentului. Tunelul va iesi in Uranus, imediat dupa subtraversarea B-dului 13 Septembrie, si va usura iesirea catre zona de Sud, Sud-Est.

Procedura de atribuire a contractului de executie pentru etapa a 2-a nu a inceput din cauza ca nu a fost aprobata inca solutia tehnica de realizare a tunelului pe sub Dealul Parlamentului.

Magda SEVERIN 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.