Premierul Grindeanu a încercat la Titu un automobil electric. Galerie foto

grindeanu dacia, renault, titu 6Premierul Sorin Grindeanu s-a aflat marți pe pista de încercare a Centrului Tehnic Renault de la Titu, unde a făcut un drive test cu un autoturism Dacia Duster cu cutie automată şi unul cu o maşină electrică.

„Chiar mă bucur. Este pentru prima dată când am condus un Duster cu cutie automată – vă rog frumos să încercaţi – şi o maşină electrică, de asemenea. Chiar e o senzaţie plăcută. Centrul Tehnic de la Titu reprezintă pentru noi, pentru România, un exemplu de cum trebuie să se dezvolte din punctul nostru de vedere o companie de succes. De prea multe ori am fost învăţaţi în aceşti ani sau (…) s-a investit în ţara noastră, pentru că forța de muncă este plătită cum este, spre deosebire de alte ţări şi s-a investit şi din acest punct de vedere. La Titu, în schimb, dacă vorbim şi de industria auxiliară, care s-a dezvoltat pe lângă Centrul tehnic de aici, vorbim de aproximativ 4.000 de ingineri. E un centru tehnic care este al doilea, după cel din Franța, ceea ce este un lucru foarte bun”, a declarat el.

Evident că întrebările reprezentanților conducerii Renault s-au axat pe problemele de infrastructură, în special pe lipsa Autostrăzii Sibiu – Pitești, însă premierul i-a asigurat mai ales acest tronson este o prioritate a Guvernului. Iată ce a declarat:

„Azi am avut discuții aplicate cu reprezentanţii Renault legate, bineînţeles, şi nu sunt primul, dar sper să fiu ultimul cu care se discute despre infrastructură. Se discută din 2007 de acest lucru aici. Cred că e timpul să uităm de vorbe, să trecem la fapte. I-am asigurat pe reprezentanţii Renault că infrastructura, şi mai ales acest tronson Sibiu-Piteşti, e una din prioritățile noastre. De asemenea, (am discutat – n.r.) despre educaţie, bineînțeles, şi despre adaptarea școlii la cerințele pieţei, despre fonduri europene şi să nu uităm că ne aflăm la un centru de cercetare şi despre modul în care fondurile europene şi ghidurile care vor fi lansate în perioada următoare vor veni în sprijinul celor care dezvoltă, aşa cum e şi Renault, afaceri de succes în România; şi, bineînțeles, despre politici publice, cele legate de viitoarele proiecte legislative, pe care noi le avem în vedere; şi o parte foarte, foarte plăcută astăzi şi anume un test drive, chiar mă bucur”.

Directorul Renault România, Yves Caracatzanis:

La rândul său, directorul Renault România, Yves Caracatzanis, a declarat că grupul francez susține măsurile care sprijină dezvoltarea pieței de vehicule noi, programul Rabla fiind important pentru că le permite clienților să aibă acces la vehicule noi și moderne.

Întrebat despre eliminarea timbrului de mediu și varianta găsită de Guvern pentru înlocuirea acestuia, el a răspuns:

”În ce privește piața de vehicule noi și de vehicule de mâna a doua, susținem măsurile care sprijină dezvoltarea pieței de vehicule noi, programul Rabla este important pentru noi și permite clienților să aibă acces la vehicule noi și moderne, deci pentru noi este un aspect major acesta. Am văzut rezultatele pe vehicule importate la sfârșitul lui februarie, urmărim cu interes evoluția raportului și echilibrului între procentul de vehicule noi și vehicule importate în România”.

Despre subiectele discutate cu premierul Sorin Grindeanu, directorul Renault România a precizat:

”Există cinci puncte majore pe care le-am discutat: în primul rând, piața de vehicule noi și subiectul înnoirii parcului auto; un alt subiect de interes este educația, tot ceea ce ne permite să pregătim viitorul și să avem un sistem educativ care să corespundă nevoilor noastre; apoi, evident, competitivitatea, infrastructura. Iată, acestea sunt subiectele pe care le-am abordat cu domnul prim ministru, într-un spirit constructiv și de parteneriat”.

Inaugurat pe 15 septembrie 2010, Centrul Tehnic Titu este al doilea centru de încercări al Renault din lume, ca mărime, având o suprafață de 350 de hectare. El pune la dispoziția inginerilor Renault cele mai noi tehnologii în domeniul încercărilor și mijloacele necesare pentru a testa vehiculele și componentele, în diferite faze ale proiectelor și în cele mai diverse condiții climatice și de drum.

grindeanu dacia, renault, titu grindeanu dacia, renault, titu 8 grindeanu dacia, renault, titu 7 grindeanu dacia, renault, titu 5 grindeanu dacia, renault, titu 3 grindeanu dacia, renault, titu 2 grindeanu dacia, renault, titu 1 grindeanu dacia, renault 3

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.