Promelek XXI vrea să vândă 400 de stații de încărcare, anul acesta

Compania clujeană Promelek XXI, jucător al pieței locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra, vizează comercializarea, până la finalul anului în curs, a 400 de stații de încărcare destinate mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in.

Astfel, în contextul actual de piață marcat de un interes ridicat pentru astfel de produse și de programele de finanțare ale statului, compania mizează pe un avans cu 15% a vânzărilor pe această nișă comparativ cu 2022.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Potrivit datelor companiei, în ultimii doi ani, numărul cererilor pentru stațiile de încărcare destinate mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in s-a dublat. De altfel, studiile de piață arată că, la final de 2022, harta benzinăriilor verzi din țara noastră a ajuns la un număr număr total de 1.350 de stații de încărcare.

„Piața mașinilor electrificate a cunoscut o creștere semnificativă în România în ultimii ani, generând astfel o cerere tot mai mare pentru montarea stațiilor de încărcare dedicate acestor vehicule. Având în vedere aceste tendințe ascendente, ne-am hotărât să ne extindem linia de business dedicată stațiilor de încărcare electrice și să ne concentrăm asiduu asupra dezvoltării acestei infrastructuri. Proprietarii de mașini electrice au acum nevoie de o rețea adecvată pentru a-și putea încărca vehiculele acasă, la locul de muncă și în timpul călătoriilor”, a declarat Károly Nagy, director general Promelek XXI.

Conform estimărilor sale, 20% din vânzările pe această nișă sunt destinate sectorului rezidențial,  60% dintre produse vor fi amplasate în spații publice, HoReCa și clădiri de birouri, iar 20% vor fi utilizate pentru infrastructura de încărcare a transportului, în special pentru camioanele electrice.

Pe fondul evoluției tehnologice a mașinilor 100% electrice sau hybrid plug-in, dar și a programelor de finanțare susținute de Guvern, tot mai multe persoane optează pentru achiziția unei mașini electrice. Conform datelor APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile), în primele 6 luni ale acestui an s-au înmatriculat în jur de 16.000 de autoturismele din această categorie (fie 100% electrice, fie hybrid plug-in sau full hybrid), reprezentând aproape 22% din numărul total de mașini înmatriculate. De altfel, ca și în 2022, mașinile electrificate au performat cel mai bine la nivel de piață, achizițiile fiind în creștere cu 34,5% raportat la primul semestru al anului trecut.

Și la nivelul Uniunii Europene tendința este similară, iar în 2022 vehiculele electric-încărcabile acoperă 21,6% din totalul mașinilor noi de pasageri, iar hibrizii constituie 22,6% din totalul vânzărilor.

Karoly Nagy

Tendințe în dezvoltarea pieței de stații de încărcare 

„Una dintre tendințele actuale pe piața de profil este reprezentantă de integrarea stațiilor de încărcare lente cu sistemele fotovoltaice. Aceasta reprezintă o soluție sustenabilă și economică pentru clienții care doresc să își reducă costurile cu energia electrică utilizată pentru încărcarea vehiculelor lor. În ceea ce privește stațiile rapide, se remarcă creșterea treptei minime de încărcare de la 50 kW la 60 kW, iar opțiunea cu doi conectori de încărcare simultani este cea mai frecventă alegere”, a mai spus Károly Nagy.

Din analizele interne, reiese faptul că principala categorie de clienți care achiziționează stațiile de încărcare destinate sectorului rezidențial sunt familiile din clasa medie și superioară, cu studii superioare și venituri care depășesc 3.000 de euro lunar / familie. Clienții rezidențiali optează, în general, pentru stații de încărcare lentă (AC), cu montaj pe perete, protecție pentru curent continuu DC de 6 mA și conexiune remote pentru configurare și monitorizare prin intermediul unei aplicații mobile. Prețul mediu pentru aceste specificații se situează în jurul sumei de 750 euro. 

„O altă tendință importantă este reprezentată de programele de finanțare pentru stații de încărcare, care stimulează cererea din partea sectorului public și a companiilor beneficiare ale programului Electric UP. În cazul acestor categorii de clienți, alegerile se îndreaptă către stații de încărcare All In One, care permit atât încărcarea într-un timp scurt, cu conectori de încărcare rapidă în DC, standard european Combo CCS și standard asiatic CHAdeMO, dar și o încărcare într-o perioadă mai lungă de timp, cu conectori de încărcare lentă în AC, type2”, a completat Károly Nagy.

Printre principalele proiecte realizate de companie în ultima perioadă, pe această nișă de business, se numără instalarea de stații de încărcare la: Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, amenajare malului Someșului de către Primăria Cluj-Napoca, Platoul Sălii Sportului Cluj-Napoca și Compexit Trading, dealer autorizat Skoda din Cluj-Napoca.

Promelek XXI pune la dispoziția clienților stații de încărcare lente și rapide de la diverși producători, printre care: ABB, Schneider Electric, CIRCONTROL, EKOENERGETYKA, Legrand și altele.

Despre Promelek XXI

Promelek XXI și-a început activitatea, în 1996, în Cluj-Napoca, sub denumirea Promod, oferind soluții complete pentru instalații electrice de joasă şi medie tensiune și o gamă completă de servicii tehnico-comerciale și logistice. Din anul 2011, Promod a devenit parte a grupului Elektra din Spania, unul dintre cei mai prestigioși jucători pe piața internațională de instalații și echipamente electrice, urmând ca, în anul 2016, compania să își schimbe numele în cel actual.

Promelek XXI importă și distribuie în exclusivitate în România mărci precum Baks, Dietzel Univolt, PCE și TEM. De asemenea, este unul dintre cei mai importanți distribuitori pentru brandurile Ledvance, Legrand, Schneider și Signify. Prezenți și pe segmentul industrial cu o serie de mărci de renume internațional precum Weidmüller, Rittal și Siemens, oferă partenerilor un portofoliu complet de soluţii şi alternative în domeniul instalațiilor și echipamentelor electrice.

Compania colaborează cu peste 2.000 de parteneri din toate zonele țării, printre care vânzători specializați de electrice, instalatori și grupuri de instalatori, precum și marile lanțuri de magazine DIY, hHyper- și supermarketuri din România: Leroy Merlin România, BricoDepot, Hornbach, Carrefour, Cora Hypermarché, Metro Cash&Carry, Selgros, Auchan, Emag, Altex etc.

În contextul în care soluțiile de eficiență energetică devin tot mai importante, în ultimii ani compania s-a concentrat în mod deosebit pe tehnologiile ce reprezintă o evoluție în materie de utilizare și producție a energiei. Pentru că cea mai ieftină energie este cea economisită, Promelek XXI a dezvoltat conceptul UPgrade – o linie de business de produse și soluții verzi, eficiente energetic. Astfel, soluțiile din categoriile sunUP, smartUP și chargeUP vin în întâmpinarea partenerilor cu sisteme fotovoltaice, soluții de automatizare pentru clădiri inteligente și soluții de încărcare pentru vehicule electrice.

Promelek XXI este deținută 77,6% de grupul Elektra, în timp ce 19,4% este în proprietatea co-fondatorului companiei, Károly Nagy, iar 3% este deținută de Remus Hațegan, director executiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.