Renault Group a vândut 552.000 de vehicule, în T1

Într-un context puternic perturbat, Renault Group a vândut la nivel mondial 552.000 de vehicule, în primul trimestru (T1) al acestui an, în scădere cu 17,1% faţă de perioada similară a anului trecut, astfel că a înregistrat o cifră de afaceri de 9,7 miliarde de euro, cu 2,7% (-0,7 % la curs de schimb şi perimetru constante) mai mică.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Renault Group îşi continuă politica în domeniul comercial inițiată în trimestrul al treilea din 2020, concentrată pe generarea de valoare:

    • Efect favorabil al evoluției prețurilor, de 5,6 puncte.
    • Creșterea vânzărilor realizate pe canalele cele mai rentabile: pe principalele 5 pieţe ale Europei, cota vânzărilor către clienţii persoane fizice se cifrează la 69 % (vs 54%, în perioada similară din 2021).
  • Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa, la sfârşitul lunii martie, se situează la un nivel record, în ultimii 15 ani, şi reprezintă 3,9 luni de vânzări. 
  • Această politică este susținută de succesul noilor modele care permit Renault Group să îşi consolideze poziţia de lider în domeniul mobilității hibride şi electrice:
    • Renault Arkana înregistrează peste 9.000 de comenzi pe lună, în trimestrul I, din care 60% în versiunea E-TECH şi 60% către persoanele fizice. 
    • Renault Megane E-TECH Electric cunoaște un debut de carieră promițător afișând peste 10.000 de comenzi, în două luni, din care 70% pentru versiunile superioare.
    • Dacia Sandero rămâne cel mai vândut model către persoanele fizice în Europa.
    • Cu peste 9.000 de vânzări în Europa şi 20.500 de comenzi înregistrate, în trimestrul I, Dacia Spring este al doilea vehicul electric cel mai vândut în Franţa. 
    • Noul Jogger se anunţă ca un nou succes al mărcii Dacia cu 36 500 comenzi înregistrate în 4 luni şi un mix de 70% pentru versiunile superioare în Europa.
    • Gama E-TECH (vehicule 100% electrice, PHEV şi hibride) reprezintă 36% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault în Europa, în creștere cu 13 puncte procentuale, faţă de trimestrul I 2021. 
  • Renault Group va continua să aplice programe de reducere a costurilor în scopul creşterii competitivității.
  • Renault Group reconfirmă perspectivele financiare anunțate în data de 23 martie 2022.
  • Renault Group va prezenta, în cadrul evenimentului Capital Market Day, din toamna anului 2022, noile sale obiective financiare şi strategia menită să asigure poziționarea sa ca un actor de referință, competitiv, tehnologic şi responsabil.

«Crearea de valoare se află în centrul strategiei Renault Group şi se reflectă în activitatea din primul trimestru 2022. Vânzările noastre pe canalele cele mai rentabile continuă să progreseze iar politica proactivă în domeniul comercial derulată de la jumătatea anului 2020 se dovedește fructuoasă. În plus, gama de modele E-TECH este un succes confirmat. Portofoliul de comenzi, aflat la un nivel record, beneficiază de evoluția gamei de vehicule care devine tot mai competitivă. Într-un context perturbat de conflictul din Ucraina, de criza semi-conductorilor şi de inflație, Renault Group îşi continuă redresarea şi îşi accelerează aplicarea strategiei», a declarat Thierry Piéton, director financiar al Renault Group

RezuEltate comerciale: fapte marcante ale trimestrului I

Într-un context dificil, marcat de conflictul din Ucraina, Renault Group a vândut 552.000 de vehicule, în trimestrul I din 2022, în scădere cu 17,1% faţă de perioada similară a anului trecut. 

Renault Group îşi continuă politica comercială orientată spre crearea de valoare care conduce la creșterea cotei sale de vânzări pe canalele cele mai rentabile. Astfel, în principalele 5 pieţe europene (Franţa, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie), vânzările către persoane fizice reprezintă 69% din total, faţă de 54%, în primul trimestru din 2021. 

Marca Renault îşi consolidează poziţia dominantă în Europa pe piaţa vehiculelor electrificate cu gama E-TECH, care reprezintă 36% din vânzările de vehicule de persoane, în creștere cu 13 puncte procentuale, faţă de primul trimestru 2021, pe o piaţă în care vehiculele electrificate reprezintă 29% din total (+8 puncte procentuale, faţă de perioada similară din 2021). Gama de hibride (HEV şi PHEV), alcătuită din Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana şi Renault Megane, înregistrează o creștere a vânzărilor de 40 % faţă de primul trimestru al anului trecut. Astfel, Renault îşi confirmă poziționarea ca actor de referință al mobilității electrice şi hibride.

Reînnoirea gamei Dacia este un succes ilustrat în special de Noul Sandero, care continuă să fie cel mai vândut model către persoane fizice din Europa, şi de Duster, care a depășit 2 milioane de unităţi vândute, de la lansare. Dacia Spring a fost vândută în peste 9.000 de unităţi în Europa, în primul trimestru, şi se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Franţa. 

Activitatea Alpine este concentrată, în acest început de an, asupra lansării noii game dezvoltate pe baza modelului A110. Vânzările mărcii au crescut cu 67% faţă de perioada similară a anului trecut.

Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa, aflat deja la un nivel record, la sfârşitul anului 2021, continuă să crească şi a ajuns la echivalentul a 3,9 luni de vânzări, la 31 martie 2022. Modelul Spring înregistrează 20.500 de comenzi, în primul trimestru, iar Jogger se anunţă deja ca un nou succes al mărcii Dacia, cu un carnet de comenzi consistent (36.500 de comenzi, înregistrate în 4 luni, cu un mix de 70% pentru versiunile superioare). 

Megane E-TECH Electric afişează deja peste 10.000 de comenzi în două luni, din care 70% pe versiunile superioare. Primele livrări ale modelului Megane E-TECH Electric vor avea loc în luna mai în Franţa şi în iunie pe principalele pieţe europene.

CIFRA DE AFACERI

În trimestrul I 2022, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 9,7 miliarde de euro, în scădere cu 2,7% faţă de perioada similară a anului trecut. Calculată la curs de schimb şi perimetru constant, scăderea este de 0,7%.

Cifra de afaceri a AVTOVAZ şi a Renault Rusia este de 0,9 miliarde de euro, în scădere cu 15,7% faţă de perioada similară a anului trecut, activitatea fiind puternic impactată, începând din 24 februarie, de conflictul din Ucraina. Contribuţia AVTOVAZ se ridică la 527 milioane de euro, în scădere cu 23,1%. Cifra de afaceri a Renault Rusia se ridică la 367 milioane de euro, în scădere cu doar 2,1% ca urmare a operațiunilor de eliminare a stocurilor şi a creşterii prețurilor.

Exceptând activitățile AVTOVAZ şi Renault Rusia, cifra de afaceri a Renault Group se ridică la 8,9 miliarde de euro, în scădere cu 1,1% iar cifra de afaceri a activității Automobile se ridică la 8,1 miliarde euro, în scădere cu 1,0%. Această evoluție este rezultatul următoarelor elemente: 

Efectele cursului de schimb, de -0,9 puncte, sunt cauzate în principal de devalorizarea Lirei turcești şi într-o măsură mai mică a Peso-ului argentinian.

Efectul de volum, -8,9 puncte, se explică în principal prin scăderea pieței auto în Europa ca urmare a penuriei de semi-conductori, cu impact în principal asupra vânzărilor mărcii Renault, Dacia fiind mai puțin expusă la furnizorii cei mai afectați.  

Efectul indus de preţ, de +5,6 puncte, reflectă continuarea politicii noastre care pune accent pe valoare în faţa volumelor de vânzări precum şi creșterile de preţ necesare pentru a compensa inflația costurilor şi devalorizarea anumitor monede (Lira turcească şi Peso-ul argentinian).

Efectul mixului de produs, de +2,2 puncte reflectă lansarea modelului Jogger în cursul acestui trimestru şi succesul modelului Arkana lansat în trimestrul al doilea 2021.

Impactul vânzărilor către companiile partenere este de -2,8 puncte. El este cauzat în principal de scăderea producției de motoare diesel şi de vehicule pentru partenerii Renault Group, în special încheierea, la sfârşitul anului trecut, a contractelor cu Opel pentru fabricarea modelului Master şi cu FIAT, pentru producerea modelului Trafic. 

Capitolul intitulat «altele» a adus o contribuţie pozitivă de 3,4 puncte ca urmare a performanței activității de vânzare de piese şi accesorii şi a Renault Retail Group. 

Serviciile de mobilitate au avut o contribuţie de 8 milioane de euro la cifra de afaceri, din trimestrul întâi 2022.   

Finanţarea vânzărilor (RCI Bank & Services) realizează o cifră de afaceri de 737 milioane de euro, în trimestrul I, în scădere cu 2,9%, faţă de trimestrul I 2021. 

Valoarea medie finanțată pentru contractele noi este în creștere şi permite compensarea scăderii cu 9,7% a numărului de contracte ca urmare a reducerii înmatriculărilor. 

La 31 martie 2022, stocul total (incluzând cel al reţelei de dealeri independenți) se cifra la 336 000 vehicule (echivalentul a 63 de zile de vânzări), faţă de 487 000 de vehicule la sfârşitul lunii martie 2021 şi se situa la nivel constant faţă de cel înregistrat la 31 decembrie 2021.

Perspective & strategie

Pe 23 martie 2022, Renault Group a anunțat:

  • Suspendarea activităților uzinei Renault din Moscova şi evaluarea opțiunilor posibile referitoare la participarea sa la societatea AVTOVAZ acționând de o manieră responsabilă faţă de cei 45.000 de salariați ai săi din Rusia, 
  • Actualizarea perspectivelor financiare pentru anul 2022 ca urmare a acestor decizii, după cum urmează: 
    • o marjă operaţională a Renault Group de ordinul a 3% ;
    • un free cash-flow operaţional al activității Automobile pozitiv.

Criza de semi-conductori continuă să afecteze puternic piaţa auto. Renault Group confirmă că, în 2022, va pierde din acest motiv o producţie de 300 000 de vehicule, în principal în primul semestru.

Într-un context marcat de inflația puternică a costurilor, Renault Group continuă politica sa comercială axată pe valoare şi continuă programele de reducere a costurilor pentru creșterea competitivității.

Așa cum a indicat cu ocazia prezentării rezultatelor anuale, pe 18 februarie 2022, Renault Group confirmă că este în avans faţă de obiectivele pe termen mediu ale planului strategic Renaulution şi accelerează aplicarea acestuia. 

Renault Group va prezenta, în cadrul evenimentului Capital Market Day din toamna anului 2022, noile sale obiective financiare şi strategia sa care îl va poziționa ca un actor de referință al domeniului auto, competitiv, tehnologic şi responsabil.

Cifra de afaceri consolidată a Renault Group

(în milioane de euro) 2021 2022 Variaţia

2022/2021

Trimestrul I      
Automobile – fără AVTOVAZ 8.566 8.476 -1,1%
Din care Renault Rusia 375 367 -2,1%
AVTOVAZ 685 527 -23,1%
Servicii de mobilitate 5 8 +60,0%
Finanţarea vânzărilor 759 737 -2,9%
Total 10.015 9.748 -2,7%

Principalele 15 pieţe ale Renault Group la 31 martie 2022

  Cumul la 31 martie 2022 Volume (1)  

(Unităţi)

Cotă de piaţă
VP+VU

(%)

1 FRANŢA 104.145 22,8
2 RUSIA 75.104 27,1
3 ITALIA 38.918 9,9
4 GERMANIA 37.382 5,5
5 TURCIA 29.648 19,5
6 BRAZILIA 26.048 7,0
7 INDEIA 23.205 2,2
8 MAROC 16.502 39,9
9 SPANIA 16.179 8,5
10 MAREA BRITANIE 15.835 3,2
11 BELGIA+ LUXEMBOURG 13.749 10,4
12 COREEA DE SUD 12.659 3,5
13 POLONIA 12.587 10,7
14 ARGENTINA 10.218 10,2
15 COLUMBIA 10.031 19,4

(1) exceptând Twizzy

Total vânzări Renault Group VP+VU în funcţie de marcă

  Trimestrul I
  2021 2022 % variaţie
RENAULT      
VP           337.661            279.185  -17,3
VU             96.485              69.547  -27,9
VP+VU*           434.146            348.732  -19,7
Din care Renault Rusia                   30 364                    22 392  -26,3
RENAULT KOREA MOTORS      
VP             12.227              12.032  -1,6
DACIA      
VP           109.837            126.443  15,1
VU             11.055                1.472  -86,7
VP+VU           120.892            127.915  5,8
LADA      
VP             88.381              57.832  -34,6
VU               2 268                2.776  22,4
VP+VU             90.649              60.608  -33,1
ALPINE      
VP                   424                    709  67,2
JINBEI&HUASONG      
VP                     22                      –    -100,0
VU               6.407                      –    -100,0
VP+VU               6.429                      –    -100,0
EVEASY      
VP                   479                1.737  262,6
RENAULT GROUP      
VP           549.031            477.938  -12,9
VU           116.215              73.795  -36,5
VP+VU           665.246            551.733  -17,1
Din care Renault Rusia + LADA           121.013              83.000  -31,4

 

Despre Renault Group 

Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având  o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale – Renault, Dacia, LADA, Alpine și Mobilize – și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 170.000 de salariați, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule, în 2020. Obiectivul său este cel al unei mobilități care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite precum și a unei noi game de vehicule competitive, echilibrate și electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa, în 2040. https://www.renaultgroup.com/   

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.