Strapungerea Grigorescu-Dudescu: Pod dublu la sol si un pasaj peste Dambovita

 

Primarul general Sorin Oprescu a inspectat, miercuri, lucrarile la santierul Strapungerii Grigorescu-Dudescu, investitie ce cuprinde construirea unui pod dublu la sol si, deasupra lui, un pasaj peste Dambovita, care va iesi in Berceni si va lega cele doua artere de circulatie. Lucrarea face parte din inchiderea inelului median de circulatie al Bucurestiului, iar costul ei total (constructii montaj) este de 93 de milioane de euro, la care se adauga circa 18 milioane de euro pentru exproprieri. Ordinul de incepere a lucrarilor a fost semnat de edilul-sef la 15 martie anul trecut, iar executia lor este programata sa se finalizeze in 30 de luni.

 

Strapungerea Bd. Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu consta in largirea bulevardului de la o banda la trei benzi de circulatie pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri, precum si largirea trotuarelor la 5 metri. De asemenea, la intersectia Bd. Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu se va realiza un Pasaj suprateran peste Splai Dudescu si raul Dambovita, asigurandu-se toate legaturile (prin bretele) cu arterele de la sol. Pasajul va avea, in zona sa centrala, cate doua benzi pe sens si un scuar median de 12 metri. Proiectul mai cuprinde, in zona pasajului, un pod dublu peste raul Dambovita, la nivel cu Splai Dudescu. Podul va avea cate trei benzi pe sens, pentru asigurarea virajelor la stanga.

Pentru asigurarea conditiilor de circulatie pietonala, s-au prevazut trotuare pe intreaga lungime proiectata: trotuare laterale (din care 1,5 m zona verde si 1,5 m spatiu rezervat pista biciclisti, trotuar util 2 mp – 2×5 m.

In cadrul proiectului s-au prevazut 4 statii de autobuz la intersectia dintre Bd. Nicolae Grigorescu si Splai Dudescu, pe fiecare sens de circulatie, iar strazile laterale vor fi amenajate pe o lungime de circa 10 m cu aceeasi structura rutiera ca si cea prevazuta pe Bd. Nicolae Grigorescu.

Sorin Oprescu a declarat ca isi doreste ca prima parte a lucrarii sa fie gata pana anul viitor. “Dorim ca pana anul viitor sa terminam podul si supralargirea pana in B-dul Nicolae Grigorescu. Exista studii de la nivelul anilor 2000, care sunt valabile si in acest moment. Am completat si refacut toata documentatia. Pilonii sunt montati de o parte si de alta. Dorinta noastra este ca lucrari care in trecut durau 4-5 ani, acum sa fie finalizate in timp cat mai scurt, pentru ca nici bucurestenii nu mai au rabdare. In ceea ce priveste a doua parte, legatura spre Berceni, studiem posibilitatea de a nu mai face numarul de exproprieri pe care il prevede PUZ-ul, pentru ca este vorba de sume exorbitante pentru aceasta perioada economica dificila. Cautam o solutie tehnica de diminuare a suprafetelor prognozate in PUZ, in asa fel incat sa avem cat mai putine exproprieri“, a declarat el.

Madalin Dumitru, seful Directiei Infrastructura, a spus ca aceasta lucrare va asigura traversarea, din zona de Sud a Capitalei catre cea de Nord, foarte importanta pentru scaderea presiunii circulatiei. “Proiectul consta intr-o supralargire si, totodata, in crearea unei artere noi, care va lega sos. Oltenitei de zona Nicolae Grigorescu, prin realizarea unui pasaj suprateran ce asigura legatura intre cele doua bulevarde, intre cele doua maluri ale raului Dambovita, in lungime de 400 de metri”, a precizat el. Madalin Dumitru a mai spus ca cele doua pasaje si pasajul suprateran sunt importante pentru circulatia la nivelul solului. “Pe malurile Dambovitei, circulatia se realizeaza intr-un singur sens, si, fara aceste doua poduri la nivelul solului, nu s-ar putea asigura accesul in zona. De asemenea, intrarea de pe Splai catre aceasta zona nu s-ar putea realiza fara un pasaj la nivelul solului”, a explicat seful Directiei Infrastructura. In felul acesta, se va circula pe inele, se va asigura si patrunderea din Nord spre Sud – alternativa la bd. Magheru.

Numarul exproprierilor in zona, pentru realizarea proiectului, vor fi in jur de 700, iar cel al proprietarilor care vor fi despagubiti, la 160, a precizat Madalin Dumitru, mentionand ca cele doua pasaje la nivelul solului vor scuti municipalitatea de efectuarea unor exproprieri in zona, cu aproximativ 50%. \”Aceasta simpla solutie ne scuteste de o suprafata uriasa de exproprieri. Avem nevoie de 110.000 de metri patrati. Inca analizam parametrii proiectului, in asa fel incat beneficiile sa fie maxime si cheltuielile sa fie minime\”, a sustinut seful Directiei Infrastructura.

Prin realizarea acestui obiectiv de investitii, edilii Capitalei estimeaza cresterea fluentei circulatiei din zona, prin descarcarea portiunii de inel principal de circulatie intre Mihai Bravu – Piata Sudului, precum si a arterelor Vitan Barzesti si Calea Vitan, precum si reducerea consumului de carburanti pentru cei care tranziteaza zona si, implicit, reducerea gradului de poluare.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.