Taximetristii independenti din Bucuresti protesteaza marti in fata Parlamentului

Sindicatul National al Taximetristilor Independenti (SNTI), impreuna cu Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti (ANTTI) vor sustine, marti, un miting in fata Palatului Parlamentului, cererea de desfasurare a protestului in Piata Constitutiei fiindu-le aprobata de primarul general Sorin Oprescu. Ei cer in primul rand reglementarea prin lege a tarifului de 1,95 lei/km si indexarea lui anuala potrivit inflatiei, precum si instituirea unui tarif extraurban, prin care spun ca s-ar elimina concurenta neloiala. Reamintim ca, in urma discutiilor purtate saptamana trecuta cu reprezentantii organizatiilor reprezentative ale taximetristilor si cu cei independenti, Primaria  Capitalei a transmis Comisiei de Industrii si Servicii din Camera Deputatilor propunerile acestora de modificare a Legii taximetriei. Se pare insa ca taximetristii independenti si cei de la companiile de taxi au viziuni diferite asupra activitatii pe care o desfasoara, nu numai a tarifului.

Iata solicitarile taximetristilor, enumerate in comunicatul de presa remis redactiei:

– Revenirea la tariful de 1,95 lei/km, nivel practicat in anul 2008, si indexarea anuala a acestuia in raport direct cu coeficientul de inflatie inregistrat;

– Reintroducerea tarifului extraurban, tarif prin care se combate concurenta neloiala pe raza municipiului Bucuresti, respectiv se exclud transportatorii neautorizati de catre PMB;

– Eliminarea obligativitatii dispecerizarii si reglementarea separata a activitatii acestora;            

– Amenajarea si amplasarea statiilor de taxi numai pe domeniul public, astfel incat accesul taximetristului la clientela urbei sa fie asigurat in mod egal si nediscriminatoriu;

– Salarizarea personalului angajat sa fie aferenta programului de lucru solicitat;

“Conform prevederilor statutare ce stau la baza infiintarii ONG-urilor semnatare, am inaintat tuturor institutiilor publice abilitate sa administreze, coordoneze si controleze aceasta activitate, scrisori si documente menite sa impiedice aparitia tuturor disfunctionalitatilor datorita carora in prezent, activitatea de transport in regim de taxi se desfasoara haotic astfel incat atat nivelul de siguranta al participantilor la trafic cat si siguranta pasagerilor este la un nivel minim garantat. Nu mai vorbim de prestatori, iar transportatorii si taximetristii au ajuns in pragul falimentului”, se mai arata in comunicat. 

 

Amenintare cu un mars pe 15 noiembrie

 

Taximetristii reamintesc faptul ca acum 3 ani au organizat un protest similar, iar discutiile ce au urmat la Primaria Capitalei au ramas fara vreo finalitate. “Tinem sa amintim opiniei publice faptul ca in Vinerea Mare a anului 2008 am organizat un miting de protest desfasurat tot in Piata Constitutiei, vizand aceleasi subiecte. Odata cu inceperea mandatului Primarului General actual, D-nul Sorin Oprescu, s-au initiat o serie de intalniri in cadrul carora discutiile purtate s-au facut pe teme identice. In prezent, la trei ani distanta si asteptare, dorim sa-i transmitem public Primarului General ca Legea nu se aplica dupa ureche, iar in momentul de fata, din cauza interpretarilor gresite ale unor prevederi legale, activitatea de taxi este falimentata, iar mii de taximetristi impreuna cu familiile acestora sunt sau vor ramane fara venituri viitoate”, afirma reprezentantii SNTI si ANTTI.

Sindicalistii ameninta ca daca nu li se vor solutiona doleantele vor continua protestele cu un mars 1n data de 15 noiembrie. “Insistam public ca, in cel mai scurt timp si pana la o eventuala modificarea sau schimbare legislativa, solicitarilor noastre sa li se raspunda conform prevederilor prezentei legii in vigoare, adica sa fie solutionate. In caz contrar, vom reveni asupra lor in cadrul unui mars estimat a se desfasura pe raza municipiului Bucuresti in data 15 noiembrie a anului in curs”, se mai arata in comunicat.

 

Modificarea Legii taximetriei, la Camera Deputatilor

 

Reamintim ca saptamana trecuta au avut loc la Primaria Capitalei mai multe intalniri intre conducerea Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei si reprezentanti ai organizatiilor reprezentative ale taximetristilor si cu persoane fizice autorizate sa desfasoare activati de taxi in Bucuresti. La solicitarea taximetristilor, municipalitatea a transmis Comisiei de Industrie si Servicii din cadrul Camerei Deputatilor propunerile acestora de modificare a Legii taximetriei (Legea nr. 38/2003, modificata prin Legea nr. 265/2007), cea mai importanta referindu-se la reglementarea sistemului de tarifare. Partile au convenit asupra a doua variante:

a) tarif unic stabilit de autoritatea locala si aprobat de Consiliul Local sau Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB);

SAU

b) tarif minim si tarif maxim stabilit de autoritatea locala si aprobat de Consiliul Local sau CGMB.

Conform HCGMB nr. 91/2008, tariful maxim admis in Bucuresti este de 3,5 lei/ km, inclusiv TVA, dar cum cererea a scazut enorm, companiile de taxi practica in prezent un pret mediu de 1,4 lei/km. Acum ar dori sa creasca tariful la 2,2 lei/km, pe care sa-l reglementeze ca tarif fix, prin modificarea legii taximetriei, fara a recurge, cum ar fi firesc, la regulile economiei de piata.

Taximetristii independenti doresc insa un tarif putin sub 2 lei pe km. Ei au obtinut in iulie 2009 si o suplimentare de 769 de autorizatii, astfel ca numarul maxim de autorizatii prevazute in Hotararea CGMB amintita a ajuns la 10.269. Pana atunci, cele 9.500 de autorizatii admise fusesera impartite astfel: 3.425 pentru grupa taximetristilor independenti, 5.875 pentru grupa societatilor comerciale; 125 pentru grupa transport bunuri si 75 de autorizatii pentru Sectorul Agricol Ilfov. Totodata, existau 500 de autorizatii de taxi sezoniere.

Tot in iulie 2009, CGMB a majorat si numarul locurilor de asteptare destinate stationarii taxiurilor autorizate de PMB, de la 172, dispuse in 31 de locatii, la 232 de locuri de asteptare dispuse in 41 de locatii.

conform Hotararii Consiliului General al

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PALSU

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.