Werner Schobel: “Vrem sa devenim nr. 1 in logistica la temperatura controlata din Romania”

 

Una dintre cele mai interesante mutari ale acestui an de pe piata romaneasca de logistica a fost preluarea unui pachet de 25% din actiunile Whiteland Logistics de catre Nagel Group. Am incercat sa aflam informatii din culisele acestei tranzactii de la Werner Schobel, membru in consiliul de administratie Whiteland Logistics din partea Nagel-Group.

 

 

Ziua Cargo: Care este motivul pentru care ati ales acest moment pentru a intra pe piata romaneasca?

Werner Schobel: Romania era deja o piata tinta pentru Nagel-Group de ceva ani. Prima idee de a intra in Romania dateaza din 2004. Din cauza altor proiecte care se aflau in derulare, precum si a intrarii pe alte piete, intrarea pe piata Romaniei a fost amanata la acel moment. De atunci, Nagel-Group a urmarit permanent dezvoltarea Romaniei si dupa criza am gasit momentul perfect pentru a intra pe piata prin intermediul Whiteland Logistics.

 

De ce ati ales Whiteland Logistics?

Whiteland Logistics si Nagel-Group se cunosc de mai multi ani. De asemenea, avem un respect deosebit pentru dezvoltarea si realizarile obtinute in toti acesti ani de catre proprietari – James Kodor, Lavinia Yassien si Andrei Rusu. Un alt atu principal pentru Whiteland Logistics a fost ca se potrivesc perfect cu Nagel-Group in ceea ce priveste serviciile oferite dar si din punctul de vedere al unei culturi similare de business. Acest lucru inseamna ca ambele companii au abordarea si iti dau sentimentul de familie. Ceea ce face ca ambele companii sa fie similare si foarte speciale intr-o maniera pozitiva in acelasi timp.

 

Care sunt urmatorii pasi pe care ii aveti in vedere in parteneriatul cu Whiteland Logistics? Va veti majora participarea?

Ar fi prea devreme sa discutam despre o participare mai mare sau mai bine zis de o implicare financiara a lui Nagel-Group la acest moment. Ceea ce putem afirma este ca noi suntem actionari cu 25% din Whiteland Logistics si avem un singur obiectiv la acest moment, si anume sa penetram in continuare piata romaneasca si sa devenim clar nr. 1 in logistica la temperatura controlata din Romania. Credem cu tarie ca Whiteland Logistics – membru Nagel-Group poate oferi in mod clar solutii avansate de logistica si beneficii producatorilor, retailerilor si distribuitorilor de produse alimentare din Romania cu mentiunea ca acum avem acces nerestrictionat la reteaua europeana de logistica pentru produsele alimentare.

 

Cum caracterizati situatia pietei de logistica privind marfurile care necesita temperatura controlata in Europa? Cum a evoluat in ultimul an?

In primul rand, piata de logistica pentru produsele alimentare este un segment foarte special in cadrul logisticii. Logistica produselor alimentare este caracterizata de o nevoie de investitii substantiale si de aceea este o piata de nisa in cadrul afacerilor de logistica. Pe de alta parte, aceasta piata este mai rezistenta in fata crizei decat alte domenii de business, ca de exemplu sectorul automotive sau sectorul de electronice high tech, dar are nevoie de o mai mare flexibilitate din cauza variatiilor foarte mari de volum pe parcursul anului. Un alt fapt este ca trebuie respectate, asigurate (si masurate) reglementari foarte stricte in ceea ce priveste siguranta si calitatea produselor alimentare. Pentru industria alimentara in general se poate observa ca in ultimii ani are loc un proces continuu de concentrare, acest lucru insemnand ca firmele au cautat si cauta sa fuzioneze. Acest lucru poate fi observat si in Romania ultimilor ani. Procesul de concentrare face ca producatorii si distribuitorii sa devina, datorita fuziunilor si achizitiilor, jucatori internationali care au nevoie sa importe, sa vanda si sa distribuie produsele lor in toata Europa. Acum Whiteland Logistics este capabila sa ofere acces total la o astfel de retea in intreaga Europa. Insemnand acces la 90 de filiale Nagel-Group cu mai mult de 700.000 mp spatii de depozitare si cu o prezenta in 18 tari la nivel european.

 

Unde asezati Romania in acest context?

Cum am mentionat, din punctul meu de vedere este de asteptat ca in Romania procesul de concentrare in industria produselor alimentare sa continue. In plus, cred ca multe companii de productie si distributie din domeniul alimentar, care la momentul actual au propria lor logistica, insemnand depozitele proprii si flota proprie de camioane – si in principal achizitionate pe baza fondurilor europene – vor trebui cat de curand sa isi regandeasca strategia din cauza ca vor fi necesare noi investitii in flota de camioane. De asemenea, cred ca acest proces de regandire a fost accelerat de criza care a lovit si Romania si sectorul de produse alimentare in anii 2009 si 2010. Atunci s-a realizat dintr-o data ca vanzarile au scazut, dar costul logistic a fost constant sau chiar a crescut. Nu exista posibilitatea sa reactioneze in mod flexibil la aceste noi circumstante schimbate.

 

Cum considerati ca va evolua piata romaneasca de profil?

Cred ca pe viitor cererea pentru solutii de logistica la temperatura controlata va creste. Atat in ceea ce priveste transportul cat si depozitarea. Producatorii vor recunoaste ca este necesar sa fie flexibili si eficienti din punctul de vedere al costurilor ca sa faca fata cererilor sosite de la retaileri. Vor recunoaste si ca nu pot fi eficienti daca livreaza cantitati mici clientilor din toata Romania utilizand doar resursele proprii fara nicio posibilitate de consolidare cu alte volume. Pe langa serviciile “normale” de transport si depozitare, posibilitatile IT si interfatarea cu clientii si retailerii va deveni din ce in ce mai solicitata. Asa ca pe langa faptul ca este un furnizor de servicii de logistica, va deveni furnizorul de informatii in timp real catre partenerii sai. Noi impreuna cu Whiteland Logistics avem deja aceasta solutie pusa la punct si operationala.

Raluca MIHAILESCU

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.