Transportul public de persoane, verificat cu camera ascunsa

1

Inmultirea accidentelor rutiere in care sunt implicate microbuze a determinat Directia Rutiera si Directia Operatiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane sa apeleze la un mod inedit de a-i controla pe soferii care efectueaza transport public de persoane: i-au filmat cu camera ascunsa. Nu mica le-a fost surpriza sa constate ca unii dintre soferi nu poarta centura de siguranta, vorbesc la telefonul mobil sau taie bilete si dau restul in timp ce mainile lor ar trebui sa fie pe volan. Cum actiunile de acest fel au dat roade, politistii vor continua astfel de controale sub acoperire si in perioada 23 – 29 iulie.

Controalele sunt generate, pe de o parte, de numarul in crestere al accidentelor, dar si de tot mai multele reclamatii din partea calatorilor privind incalcarea regulilor de catre soferii din transportul public de persoane, printre care maniera agresiva de conducere si depasirile riscante.

Bilantul evenimentelor rutiere tragice din ultima perioada este relevant: acestia au provocat 41 de accidente soldate cu trei morti si 58 de raniti grav. Totodata, taxiurile au produs 57 de accidente grave, soldate cu decesul a 5 persoane si ranirea grava a altor 54, acestea fiind o alta categorie de vehicule in cazul careia se mentine riscul de victimizare, precizeaza, intr-un comunicat, Politia Romana.

Politisti sub acoperire, in microbuzele de pe DN2, DN3 si DN5

“Directia Rutiera si Directia Operatiuni Speciale din IGPR au verificat, la sfarsitul lunii iunie, autovehiculele destinate transportului public de persoane, abaterile soferior fiind inregistrate audio-video. Verificarile au avut loc pe DN2, DN3 si DN5 si au fost initiate ca urmare a sesizarilor cetatenilor privind gradul de siguranta rutiera oferit de autovehiculele destinate transportului public de persoane. Sesizarile au vizat nerespectarea normelor rutiere de catre soferii acestor vehicule, transportul de persoane peste capacitatea prevazuta in certificatul de inmatriculare, precum si nerespectarea locurilor special destinate imbarcarii si debarcarii pasagerilor” se arata in comunicat.

Echipele comune de control au supravegheat modul de deplasare si activitatile desfasurate de catre soferi, din interiorul autovehiculului, concomitent cu inregistrarea audio-video a abaterilor comise in trafic.

Cu telefonul la ureche si fara centura, la volan

Astfel, au fost depistati 4 conducatori auto care vorbeau la telefonul mobil in timpul conducerii autovehiculului, 3 care nu au utilizat centura de siguranta, 2 cazuri in care au transportat mai multi pasageri decat numarul de locuri prevazut in certificatul de inmatriculare si un caz in care lipsea placuta care sa indice tipul de traseu efectuat si numele operatorului de transport.

Politistii au aplicat 10 sanctiuni contraventionale in cuantum de 1.540 lei.

Conform Planului de operatiuni al Organizatiei Politiilor Rutiere din Europa (TISPOL) pentru anul 2012, in perioada 23 – 29 iulie se va derula actiunea BUS&TRUCK, pentru verificarea vehiculelor destinate transportului rutier public de persoane si de marfuri.

Astfel, vor fi organizate actiuni comune de control in trafic a autovehiculelor destinate transportului rutier public de persoane, sub coordonarea Directiei Rutiere din cadrul IGPR, de catre Sectia de Politie Autostrazi, Brigada Rutiera Bucuresti si toate serviciile rutiere judetene, impreuna cu reprezentantii ISCTR si RAR.

ISCTR, RAR si Politia Rutiera, in echipe comune de control

“Oamenii legii vor actiona pentru prevenirea accidentelor rutiere, vor verifica legalitatea transportului rutier public si vor controla starea tehnica a vehiculelor rutiere. Avand in vedere ca printre obiectivele urmarite la nivel european, sunt mentionate si cele legate de starea tehnica a acestor vehicule, la actiunile de control, in perioada 27 – 29.07.2012, vor participa inspectori din cadrul ISCTR – institutie abilitata cu controlul in trafic al starii tehnice al autovehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, precum si al celor destinate transportului de persoane cu capacitatea de transport mai mare de 8+1 locuri”, informeaza IGPR.

Astfel, in perioada 23 – 26.07.2012, in paralel, actiunile vor viza reducerea victimizarii din accidente rutiere comise de autovehiculele destinate transportului in regim de taxi. La aceste actiuni de control vor participa si specialisti din cadrul Registrului Auto Roman.

Cu ochii si pe turismul electoral

Ar mai fi de precizat ca ultima zi a controlului (29 iulie) este exact de referendum (privind demiterea presedintelui suspendat Traian Basescu), astfel ca politistii vor avea de verificat toate microbuzele si autocarele cu turisti, pentru depistarea si eliminarea incercarilor de vot multiplu prin asa-numitul “turism electoral”.

De altfel, toti cei care vor vota in afara localitatii de resedinta vor trebui sa dea o declaratie pe propria raspundere ca voteaza o singura data.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. Cel mai “inedit ” mod de a-i verifica pe soferii de microbuze ar fi acela ca organele competente sa-i traga fiecaruia dintre acestia gasit in neregula o mare mama de bataie! .Va garantez ca respectiva persoana nu va uita si se va apuca sa faca totul ca la carte. In oras baietii sint catastrofe ambulante in sensul ca i-am vazut ia conducind cam in felul urmator : cu o min a pe volan, cu una pe schimbator ,cu una numarind banii, cu una mincind ,iar cu ultima gesticulind cu pasagerii stiut fiind faptul ca o mare parte din limbaj este gestic!Pe rutele interurbane marea lor majoritate sint urmasii lui SCHUMACHER, neavind in nici un caz geniul acestuia. In concluzie tipii sint pericole publice!.Va garantez ca daca pentru citeva zile s-ar semna pe sosele un moratoriu in care soferii de camioane sa fie exonerati de urmarile faptelor lor in ceea ce ii priveste pe baietii de pe microbuze ,o mare parte din acestia ar ajunge mai degraba la morga decit la spital cu leziuni minore, pentru ca cei mai multi camionagii mai degraba ar trece peste ei cu camionul decit sa-i incolteasca si sa le traga citeva palme. De foarte multe ori camioanele ajung prin santuri sau prin curtile diversilor cetateni nevinovati evitind astfel de berbeci.Cam in aceeasi situatie sint si baietii cu dubitele sau cei de la curierat, insa discutia ar fi prea lunga pentru a o dezvolta aici!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.