Ponta cere închiderea drumurilor „la semne clare de înzăpezire”: „Dacă nu mă votează şoferii de TIR, asta-i viaţa!”

Premierul Victor Ponta le-a cerut miniştrilor responsabili cu circulaţia pe drumurile publice şi cu deszăpezirea (ministrul Administraţiei şi Internelor şi cel al Transporturilor) să realizeze o hartă a drumurilor „aflate în mod tradiţional în pericol de a fi blocate la ninsori puternice”, care să fie transmisă autorităţilor locale şi prezentată public populaţiei. Totodată, el a arătat că traficul auto trebuie oprit „la semne foarte clare de înzăpezire, în special pentru camioane”, chiar cu riscul de a-i nemulţumi pe şoferii de TIR. „Daţi vina pe mine. Dacă nu mă mai votează şoferii de TIR, asta-i viaţa!”, a spus şeful Executivului. Ponta a adăugat că este necesară o discuţie pe această temă cu reprezentanţii Uniunii Transportatorilor şi că se aşteaptă ca aceştia să îi explice ce pierderi vor suferi, dar a insistat că circulaţia auto trebuie sistată în caz de ninsori abundente, întrucât cele mai mari probleme sunt provocate de traficul greu.

Nu ştim cât de eficientă poate fi întocmirea unei hărţi a drumurilor în mod tradiţional în pericol de înzăpezire, pentru că şoferii de camioane ştiu deja şoselele cu astfel de probleme – cele aflate în câmp deschis – Autostrada Soarelui – şi cele măturate de obicei de viscol – tot din sudul şi sud-estul ţării.

Important este ca utilajele de deszăpezire să acţioneze la timp, şi mai ales preventiv, cu materiale antiderapante.

“Dacă avem semnale foarte clare, trebuie oprită circulaţia, chiar dacă unii oameni vor fi supăraţi, că de ce nu-i lăsăm să plece pe drum când începe ninsoarea. Eu vă dau autoritatea să închideţi acele drumuri, în special pentru camioane, pentru că maşinile mici mai le împing oamenii, le mai scoatem mai uşor, dar când este vorba de camioane se blochează pentru zile în şir. Oamenii or să fie nemulţumiţi dacă nu-i mai lăsaţi să iasă din oraş sau să plece, dar decât să iasă să îngheţe pe drum şi să umblăm după ei să-i scoatem din zăpadă, vă cer să luaţi aceste măsuri chiar uneori impopulare”, le-a spus Victor Ponta miniştrilor la videoconferinţa de vineri cu prefecţii.

„Pe cei cu TIR-urile nu-i mai scoatem până la deszăpezire, deci ori închidem, ori redirijăm. Or să se supere, or să protesteze, dar decât să stea în zăpadă… asta e! Daţi vina pe mine; nu mă mai votează şoferii de TIR, asta-i viaţa! La fel, să discutăm din timp şi cu CFR-ul – nu cu naşii ăia care au treabă acum -, dar n-aş vrea să se mai întâmple în secolul 21 să aud de trenuri care stau două-trei zile în câmpie”, a continuat Ponta.

Premierul a mai cerut ca utilajele de deszăpezire să fie de pe acum pregătite. Licitaţiile pentru deszăpezirea drumurilor naţionale şi a autostrăzilor nu s-au încheiat, deşi ofertele au fost deschise încă din septembrie.

De regulă, Comandamentul de iarnă este activat la 15 noiembrie, însă meteorologii au anunţat răcirea accentuată a vremii în următoarele zile şi apariţia primelor ninsori, în jumătatea de nord a ţării, astfel că  La Ministerul Transporturilor va începe să funcţioneze acest comandament încă de marţi, până la sfârşitul iernii.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. Premierul are o mica eroare de perceptie. Nu soferii de TIR se vor supara pe el ci patronii acestor soferi.Nu sint sofer de tir dar sint sofer de camion si va spun cu mina pe inima ca numai un idiot poate pleca la drum printr-o zona in pericol de inzapezire. Pe soferii de camioane ii putem banui de orice numai de faptul ca ar fi idioti ,nu! Un camion nu ramine inzapezit de cele mai multe ori pentru ca soferul sau l-a adus in acea situatie imposibila ci mai degraba datorita unui complex de factori care poate cuprinde de la inconstienta unor soferi teribilisti de autoturisme sau autoutilitare si pina la incomopetenta sau reau credinta a celor datori sa curete drumurile. In general sefii multor soferi ii trimit pe acrestia la ” moarte sigura ” dupa sistemul ‘ Eu l-am trimis in cursa ,de unde era sa stiu ca o sa vina asa o vijelie!” In felu acesta ei se exonereaza de raspundere in fata beneficiarilor transporturilor. La rindul lor acestia au de foarte multe ori pretentii absolut imposibil de rrezolvat in anumite situatii. Adica sa ceri cu incapatinare rspectarea unui contract de transport cind afara zapada are doi metrii pe sosele si sa mai si pretinzi daune pentru nerespectarea termenelor contractuiale reprezinta ,dupa parerea mea,cel putin lipsa de respect pentru viata celui de la volan si in ultima instanta este un semn de proasta crestere ! Cum din nefericire Romanica nu duce lipsa de astfel de oameni cred ca domnul Ponta a luat o masura extrem de indicata. V-o spune unul care pe vremea cind Ceausescu oprea circulatia din cauza zapezii l-a injurat de la trecut Dunarea ,dar astazi, cind se loveste iarna de inconstienta “superdriverilor” de tip Pitesti rasariti ca ciupercile dupa ploaie in perioada democrata a tarii, regreta masura aceea ! Cind zapada depusa are 25 de centimetrii iar garda la sol a masinii tale are cel mult 15 trebui musai ca esti timpit daca pleci pe strazi in conditiile in care stii sigur ca nimeni nu va deszapezi pentru ca tu sa iti parrchezi taraboanta si astfel vei contribui la gituirea cailor de comunicatie.Un astfel de cretin motorizat va contribui la blocarea unui camion care ,pe cale de consecinta ,va bloca in continuare tot traficul. Domnul Ponta n-are a se teme ca soferii de camionae se vor suupara pe el in asemenea conditii pentru ca nici unul dintre acestia nu este atiti de timpit incit sa prefere sa inghete in cabina in loc sa-si vada de ale sale in caminul propriu. In alta odrine de idei ar trebui scuturati ceva mai acatarii toi tipii astia care iau bani frumosi pe timpul iernilor cind nu ninge abundent dar ei sint platitiiar cind se intimpla ca Doamne Dopamne sa mai si greseasca precum iarna trecuta se dau loviti ,invinsi de intemperii sau luati pe nepregatite.!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.