UPDATE! Repetentul de la Transporturi, Dan Şova, DEMISIONEAZĂ şi pleacă cu cortul. Nu pe şantierul Comarnic-Braşov, ci în campania pentru prezidenţiale

Dan Şova, fost ministru delegat al Marilor Proiecte în perioada decembrie 2012 – martie 2014 şi ministru al Transporturilor din martie până în prezent va demisiona astăzi, pentru a se ocupa de campania pentru prezidenţiale a premierului Victor Ponta. În locul său este vehiculat la Transporturi numele lui Ioan Rus, fostul ministru de Interne în Guvernul Ponta 1, care a demisionat la începutul lui august 2012, după numai 3 luni de mandat dar furtunoase: s-a compromis cu protejarea lui Adrian Năstase în ziua încarcerării nereuşite şi apoi cu retragerea pazei de la spital, dar şi la referendumul pentru demiterea preşedintelui Traian Băsescu.

UPDATE ora 15.10: Anunţul privind demisia a fost făcut de Şova la ora 15.00, într-o conferinţă de presă.

“Vreau să anunț în mod oficial, pentru că au fost o serie de discuții în ultimele zile, vreau să vă anunț intenția de a mă retrage din fruntea Ministerului Transporturilor și din Guvernul României, pentru a mă afla în prima linie a bătăliei electorale pentru Președinția României”, a declarat Șova.

El şi-a lăudat “performanţele” şi a promis să facă un bilanţa complet al activităţii sale în “cel mai performant guvern pe care l-a avut România din 1990 încoace”.

“Prima mea iubire sunt autostrăzile”, a mai spus el.

Motivul lui Şova pentru a demisiona nu este însă activitatea sa ZERO la construirea de autostrăzi. De altfel, el şi-a încheiat cu brio menirea: a cheltuit circa 240 de milioane de euro pe noi studii de fezabilitate şi refacerea altora (printre care şi cel pentru autostrada Piteşti-Sibiu), în maniera obişnuită a predecesorilor săi, cum este Ovidiu Silaghi, recent migrat de la PNL la PSD cu o tinichea de coadă agăţată de Nelu Iordache – mita de 200.000 de euro.

Singurul lor merit a fost irosirea banilor publici pe noi şi noi proiecte, încredinţate spre întocmire unor firme de casă.

Şova o să fie promovat: se va ocupa de campania pentru alegerile prezidenţiale. Nu ia în calcul faptul că alegătorii or să-l întrebe unde sunt autostrăzile promise sau contractul pierdut cu Bechtel. Va utiliza noua marotă: “Vom construi cu banii din acciza suplimentară”.

În 2 ani şi jumătate de când a luat frâiele CNADNR nu a început niciun metru de autostradă. E drept că în 10 mai a.c. a dat ordinul de începere a lucrărilor pe două loturi din autostrada Sebeş – Turda (după ce i-a dublat costurile), dar abia peste 4 luni se va vedea vreo mişcare pe şantier.

Nici măcar tronsonul Comarnic – Braşov nu i-a ieşit, deşi anul trecut dădea gata lucrarea „în 2016, înainte de alegerile parlamentare” şi ameninţa că se mută cu cortul pe şantier ca să fie sigur de reuşită. Evident, înainte i-a modificat proiectul.

Şova, cu cine votezi?

Acum, Şova pleacă cu cortul prin ţară în campanie pentru prietenul său Ponta. Va fi purtător de cuvânt precum Victor Ponta în campania din 2009 pentru Mircea Geoană. Nu ştim dacă îşi va trăda candidatul în primul tur, aşa cum a făcut Ponta cu Geoană – “În primul tur l-am votat pe Antonescu”.

Dar dacă le va ieşi mutarea de la Palatul Victoria la Cotroceni, Şova are deja un loc de cinste asigurat: şefia Ministerului Justiţiei. Iar aceasta pentru că sunt de salvat de puşcărie mulţi baroni PSD cu dosare penale.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. In 25 de ani la transporturi am avut ca ministrii numai hahalere!Eu as aduce pe scaunul ala un chinez inarmat cu o mitraliera. Fac pariu ca in maximum zece ani am avea gata toate autostrazile promise de respectivele hahalere

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.