RTCY 2023. POLACH LOGISTICS & TRANSPORT: O afacere de familie, care își propune să cucerească Europa

Vizita la sediul Polach Logistics & Transport este ca o invitație la un bun prieten, care te așteaptă la aniversarea a 30 de ani, ocazie cu care ai tot atâtea motive pentru care să îl feliciți, bucuros să îl vezi însoțit de o companie de calitate, marea lui familie, formată din 150 de membri.

Spiritul acestei afaceri de familie se simte de cum calc pragul, mă întâmpină o căldură amestecată cu profesionalism și știu deja că vom avea o discuție efervescentă și deschisă cu frații Covaci, Diana Covaci administratorul firmei și cu Andrei Covaci, general manager.  

Performanțele firmei sunt un exemplu al succesului posibil datorită unui spirit antreprenorial puternic, manifestat prin curajul de a înfrunta provocările, de a identifica oportunitățile și de a le valorifica în beneficiul companiei și al clienților săi.

Povestea sa începe în anul 1993, cu două camionete, conduse de fondatorul afacerii și, mai apoi, de fiul său, Andrei Covaci. Primul pas major în evoluția Polach a fost făcut zece ani mai târziu, în 2003, odată cu prima investiție importantă: contractarea primului leasing în vederea achiziționării unui camion nou. De atunci, a înregistrat o creștere constantă, inclusiv în perioada crizei sanitare și economice, păstrând mereu angajamentul familiei de a fi implicată în găsirea de soluții, livrarea unor servicii de calitate și tratarea oamenilor din echipă cu grijă și respect.

În topul celor mai performante firme din Arad

Aflată topul celor mai performante firme din Arad, conform Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură a județului, Polach Logistics & Transport este specializată în transport național și internațional și logistică. Principalul său serviciu de transport se adresează industriei de automotive, distribuind anvelope din România pe aproape întreg teritoriul Europei. Compania oferă și transport specializat pentru mărfuri deosebite (profile din oțel, bobine), precum și transport de cereale.

Diana Covaci

Cu o flotă auto proprie, compusă din 110 capete tractor (Volvo și Mercedes-Benz) și 141 de semiremorci (Schmitz Cargobull și Krone), compania asigură service de camioane specializat și deține un garaj propriu, cu hală logistică, în localitatea Turnu, din județul Arad. „Ne-am propus ca procentul camioanelor cu o vechime de maximum 2 ani să depășească 80%. Prin urmare, începând de anul trecut, am făcut foarte multe achiziții pentru a ne împrospăta și suplimenta flota, inclusiv pe partea de remorci. Numai în perioada aprilie-august 2023, am investit 2.150.000 de euro pentru achiziția a 30 de ansambluri de cap tractor și semiremorcă”, punctează Diana Covaci.

Fluxul optimizat al distribuției și preluările zilnice din întreaga Germanie, estul Cehiei și vestul Austriei îi oferă companiei posibilitatea de a livra prețuri competitive pentru grupajele pe ruta Germania-România și retur.

Următorul pas, o casă de expediții

Din punct de vedere economic, la nivel macro, 2023 a fost un an foarte volatil. Nu au fost două luni la fel din punct de vedere economic, lucru care s-a reflectat și în indicatorii de afaceri ai companiei, care va reuși, totuși, să încheie anul pe profit, în ciuda provocărilor. Pentru 2023, estimările indică o creștere de 7% a cifrei de afaceri, ca urmare a extinderii flotei auto și a contractelor noi. Comparativ, compania a înregistrat, în 2022, o cifră de afaceri de 83.854.519 lei și o creștere a profitului cu 29,4% față de 2021, an în care contextul pandemic a impactat masiv industria transporturilor.

În 2024, vom vedea din partea Polach o nouă soluție pentru piața serviciilor de transport, o casa de expediții. „Am identificat ca principală cauză de risc faptul că întregul nostru model de business se bazează strict pe flota proprie. Industria transporturilor este cea mai sensibilă la orice modificare în economie. Motiv pentru care, în momentul în care sunt modificări în economie, poți ajunge să pui în stand-by 10-15% din flotă până te reechilibrezi și te repui în direcția necesară pentru a contracara perturbările intervenite. Una dintre măsurile la care ne-am gândit a fost să dezvoltăm, în următoarea perioadă, activitatea de casă de expediții. În primă fază, ne vom axa pe activități intermediere, respectiv achiziție de contracte mari și subcontractarea lor, astfel încât să avem un buffer de tracțiune, pe lângă flota proprie. Pentru faza a doua, avem în vedere dezvoltarea casei de expediții, în ceea ce privește logistica necesară. Obiectivul este ca, în 3-5 ani, 50% din business-ul companiei să fie reprezentat de această zonă, iar 50% să fie asigurat de flota proprie, ca să avem în permanență un instrument de reglaj”, explică Andrei Covaci.

O cultură organizațională dedicată performanței

Polach Logistics & Transport este o companie orientată spre o cultură organizațională dedicată performanței. Vorbim despre o adevărată familie, formată din peste 150 de angajați, cu oameni prietenoși, responsabili și plini de energie, care își găsesc motivația în disciplină și calitate, dar și în numeroasele activități sociale pe care le desfășoară ca echipă. Cu atât mai mult, pentru Polach Logistics & Transport, investițiile în pregătirea personalului sunt importante și contribuie la atragerea angajaților serioși, care înțeleg importanța dezvoltării lor profesionale și decid să rămână alături de companie pe termen lung.

Fiecare membru al echipei este dedicat perfecționării continue, prin participarea la training-uri de condus economic, condus preventiv în situații meteo dificile, actualizare proceduri, dar și de învățarea unor noi programe software. Compania pune la dispoziție un mediu și condiții de lucru moderne, aliniate cu standardele internaționale din domeniu, sisteme moderne de CMR, echipamente de lucru adecvate, reguli interne clare privind siguranța încărcăturii, a circulației, a persoanelor și a bunurilor.

Mereu aproape de oameni

Compania țintește clienți mari și volume substanțiale, obiectiv pentru care prioritatea sa este găsirea unui director național de vânzări, care să-și construiască o echipă de vânzări națională și, ulterior, să abordeze și piața europeană. Compania a înțeles, încă de la început, că oamenii sunt motorul afacerii, iar spiritul afacerii de familie este un avantaj în managementul acestora, pentru că ușa antreprenorilor este mereu deschisă comunicării cu orice angajat. Mai mult, umanitatea este mai presus de cifre; în orice situație în care un angajat a avut nevoie de flexibilitatea programului, pentru rezolvarea unei probleme personale, a găsit înțelegere. Această viziune aproape de oameni se reflectă în rata de rotație a personalului care, raportat la media industriei, este scăzută.

Responsabilitate socială

Dimensiunea umană se reflectă și în implicarea activă a Polach Logistics & Transport în susținerea comunităților și a categoriilor sociale dezavantajate, prin numeroase donații și sponsorizări. Împreună cu organizația Cetatea Voluntarilor din Arad, a ajutat la refacerea secției de pediatrie de la Spitalul Județean Arad, acum renovată la standarde de calitate foarte înalte. De asemenea, la debutul pandemiei, când multe consumabile deveniseră o nevoie esențială pentru Spitalul Județean Arad, compania a donat aproape 1.000 de combinezoane medicale. Cel mai recent proiect umanitar este derulat pentru secția ATI, Oncologie, din cadrul Spitalului Municipal din Arad, unde investește peste 100.000 de lei.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.