UNTRR: Eliberați șoferii de camioane din autoizolare nejustificată!

UNTRR cere Guvernului soluții pentru șoferii profesioniști care realizează transporturi internaționale, deoarece sunt siliți să stea în autoizolare timp de două săptămâni.

Radu Dinescu, secretar general UNTRR

„Peste 30.000 de șoferi de camioane nu pot veni/pleca cu microbuze sau mașini personale spre/dinspre Europa de vest, în condițiile în care nu mai sunt zboruri. Peste 2.000 de șoferi de camioane sunt zilnic puși în autoizolare pentru 14 zile. Distrugeți România înainte să producă coronavirus prima victimă!”, reclamă reprezentanții Uniunii.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită, într-o adresă transmisă premierului Ludovic Orban, ministrului Transporturilor, Lucian Bode, ministrului de Interne, Marcel Vela, ministrului Sănătății, Victor Costache, și secretarului de stat în MAI, Raed Arafat, șeful Departamentului pentru situații de Urgență (DSU), să nu aplice șoferilor profesioniști care realizează transporturi internaționale prevederile articolului 2, punctul 1, din Hotărârea nr. 10 din 14.03.2020 a Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, privind instituționalizarea la domiciliu, pentru o perioadă de 14 zile, pentru toate persoanele asimptomatice care sosesc în România din țările unde sunt confirmate cel puțin 500 de cazuri de coronavirus.

„Totodată, măsura nu ar trebui să se aplice nici șoferilor profesioniști care vin în țară cu microbuze sau mașini personale, iar autoritățile ar trebui să verifice faptul că sunt angajați ai firmelor de transport rutier din România folosind baza de date a ARR. Dacă măsura de izolare la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile se va aplica și șoferilor profesioniști, săptămâna viitoare nu o să mai avem cu cine să facem transport rutier în România”, se mai arată în adresa UNTRR.

Iată și alte precizări tranmise de secretarul general al Uniunii, Radu Dinescu:

„Peste 30.000 de șoferi de camioane nu pot veni/pleca cu microbuze spre Europa de vest, în condițiile în care nu mai sunt zboruri. Peste 2.000 de șoferi de camioane sunt zilnic puși în autoizolare pentru 14 zile.

UNTRR este deschisã la mãsuri suplimentare de control a stãrii de sãnãtate a șoferilor profesioniști – controlul temperaturii, urmãrirea simptomelor, dar aceștia sã nu fie trimiși automat în carantinã sau în autoizolare. De exemplu, în Polonia, doar șoferii cu temperaturã de peste 38 de grade sunt automat direcționați la punctele de examinare medicalã și sunt trimiși în carantinã timp de 14 zile.

La nivelul anului 2019, cifra de afaceri a companiilor de transport rutier de mãrfuri (cod CAEN 4941 și 4942) a fost de 44 miliarde lei.

Companiile de transport rutier aveau peste 158.200 de angajați, pentru care au achitat venituri de 16,6 miliarde lei anul trecut. Profitul înregistrat de firmele de transport rutier a fost de 1,43 miliarde lei in 2019.

Estimãrile UNTRR aratã cã epidemia de COVID-19 a dus la scãderea în medie cu 15%-30% a transportului rutier internațional de mãrfuri efectuat de firmele românești, iar efectele se vor vedea in 3-4 sãptãmâni, când peste jumãtate dintre companiile de transport rutier din România își vor declara insolventa.

Conform Eurostat, transportul internațional rutier reprezintã pânã la 73% din totalul transporturilor rutiere românești.

Transportul rutier este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creștere cu 10% fațã de 2018.

Transportul rutier genereazã un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro și peste jumãtate din soldul total al comerțului internațional cu servicii.

Cu peste 50% dintre companii în insolvențã și aproape de faliment, ne putem aștepta la înjumãtãțirea contribuției sectorului la exportul de servicii”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.