25 de ani International Lazăr Company

„Muncă, investiții, Lazăr Ion și echipa sa” – astfel a descris cei 25 de ani unul dintre angajații vechi ai International Lazăr Company.

„Surprinzător” este cuvântul care descrie probabil cel mai bine evoluția International Lazăr Company.

Îmi amintesc o discuție avută cu Ion Lazăr (Benone pentru majoritatea cunoscuților)… A avut loc cu ani în urmă, după ce am finalizat un interviu. Îmi spunea despre o altă firmă de transport care cunoscuse o dezvoltare rapidă a flotei, că va ajunge să o cumpere. Era doar nemulțumit că respectiva companie nu avea camioanele roșii, ca să fie mai ușoară rebranduirea. Era o glumă, bineînțeles… Însă, după ce a achiziționat activele edy Spediton, nu mai sunt la fel de sigur.

La International Lazăr Company (ILC), totul este posibil și, așa cum spuneam… surprinzător.

Primul lucru pe care îl remarci este imaginea puternică a companiei. ILC a devenit un brand foarte cunoscut în România, aspect remarcabil, mai ales în contextul în care în lumea transporturilor există puțină preocupare în acest sens.

Ion Lazăr, director general ILC: „Dacă stai în birou, nu merge treaba cum trebuie. Ca să miști lucrurile, trebuie să stai printre oameni.”

Apoi faci cunoștință cu patronul companiei și… Ion Lazăr este, fără îndoială, un antreprenor atipic. Și cum ar putea să fie altfel un fost lăcătuș-mecanic care a dezvoltat o pasiune pentru camioane, după ce a obținut permisul în armată? Probabil mulți se întreabă cum a putut să creeze acest om una dintre cele mai mari firme de transport din România, în paralele cu numeroase alte activități, devenind, astăzi, unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri din țara noastră. Cum de a putut depăși bariera de 10-20 de camioane, acolo unde îți poți asigura prosperitatea personală, însă capacitățile manageriale sunt solicitate către maxim? Poate a fost vorba despre noroc, sau poate apropiații ILC au dreptate și Ion Lazăr chiar este un vizionar…

Echipa face diferența

Pentru cei care nu se grăbesc să accepte explicațiile „paranormale”, vă propun o altă explicație a succesului și care reprezintă poate cel mai surprinzător lucru în legătură cu ILC – capacitatea de a atrage manageri talentați și a menține în rândul acestora pasiunea… pe termen lung.

Am avut șansa de a evalua performanțele ILC în cadrul mai multor concursuri: European Transport Company of the Year, unde compania a obținut un foarte prestigios loc al treilea, în anul 2010, și în două rânduri competiția Romanian Transport Company of the Year, ILC câștigându-le pe ambele, în 2012 și 2016.

Complexitatea acestor concursuri și evaluarea performanțelor pe fiecare departament în parte ne-au adus în contact cu echipa managerială a ILC.

Este greu de identificat o strategie clară de dezvoltare în cei 25 de ani, mai ales că au apărut numeroase alte activități, pe lângă transporturi, însă, atunci când fiecare departament și linie de business este condusă de manageri talentați. poți fi aproape sigur că vei depăși momentele dificile și, totodată, vei scoate maximul din oportunitățile ivite.

Cătălin Lazăr

Iată cum sintetiza un apropiat ILC rețeta de succes a companiei: „Viziunea unui om și profesionalismul unei echipe – un pas înaintea concurenței.”

Și mai este ceva… Apetitul pentru echipamente noi și sisteme inovative care să asigure optimizarea costurilor, un bun control al afacerii și un serviciu de calitate. Iar aici implementarea de soluții IT moderne și performante a jucat un rol esențial. ILC dispunea de un departament IT bine dezvoltat atunci când majoritatea transportatorilor abia făceau cunoștință cu calculatorul.

Povestea…

… începe în 1994. Ion Lazăr desfășura deja comerț cu mașini, piese auto și fructe. Însă, în 1994, din dorința de a legaliza comerțul cu piese auto, a înființat firma.

„Trebuia să cumpăr un lot mare de piese și, de aceea, a trebuit să înființez firma. Așa s-a format capitalul de start”, a arătat Ion Lazăr.

Parteneriatul cu Dacia a însemnat un important test de seriozitate și maturitate, iar ILC l-a trecut cu brio, devenind un furnizor apreciat de către producătorul francez.

Un alt moment semnificativ pentru afacerea de transport a fost și achiziționarea edy Spedition, în 2015. Acest pas a însemnat dezvoltarea transportului intern și trei noi puncte de lucru – Buzău, Deva și Zalău.

ILC dispune de propriul service, autorizat să intervină la toate tipurile de vehicule, având inclusiv linie ITP.

Iar, pe lângă transporturi, au fost dezvoltate în timp și alte activități.

În 1991, ILC a preluat pachetul majoritar BAT Bascov, iar un an mai târziu a fost achiziționat Mecanpetrol Găești, două firme care lucrau pentru industria de petrol și gaze. A urmat Agromec Topoloveni, una dintre cele mai mari întreprinderi de mecanizare înainte de Revoluție.

Comerțul cu vehicule second-hand s-a materializat într-o nouă firmă, Verkauf Trucks. Iar construirea spațiilor de depozitare și logistică – o nouă firmă deschisă anul acesta, ML Logistic Parks. La ora actuală, Lazăr Logistics înseamnă aproximativ 47.000 mp de spații logistice.

DCIM155GOPRO

Baza sportivă de la Curtea de Argeș, destinată antrenamentelor, reprezintă o altă investiție ILC.

Pentru a pune la treabă cele 35 de utilaje ale companiei, a fost dezvoltată producția și transportul de balast și, de asemenea, există în cadrul grupului și o firmă de exploatare a lemnului – Lazăr Natural Fruits.

Iar viitorul sună bine, inclusiv din punct de vedere al schimbului de generații. Cei doi fii ai lui Ion Lazăr, Ionuț și Cătălin, sunt implicați total în activitatea companiei, preluând spiritul antreprenorial.

„Tratăm cu maximă seriozitate și acordăm importanță tuturor clienților, indiferent de mărimea acestora sau de marja de profit asigurată. Consider că acesta este ingredientul principal pentru succes”, a spus Cătălin Lazăr.

Astăzi, ILC are peste 900 de angajați, iar investiția în oameni și accentul pe echipă au rămas preocuparea principală.

Ion Lazăr își explică succesul cu modestie: „Niciodată nu am calculat să fac mai mulți bani, ci doar am căutat să-mi folosesc adrenalina. Secretul este să nu te trezești degeaba dimineața. Să știi că ai ceva de făcut.”

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.