70 km/h in localitati, pe drumurile europene

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), impreuna cu CNADNR si Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR), iau in calcul cresterea limitei de viteza la 70 km/h in localitati pe 5 drumuri europene si pe alte coridoare de pe alte 7 drumuri europene. „In viitorul apropiat se vor analiza proiectele de semnalizare rutiera pentru drumurile europene aflate spre finalul lucrarilor de reabilitare, cu intentia de a realiza semnalizarea rutiera direct in lumina asigurarii limitei de viteza sporite in localitati”, informeaza un comunicat al MTI.

Aceste tronsoane sunt:

  • E81 – Halmeu – Livada – Satu Mare;
  • E58 – Livada – Baia Mare – Dej;
  • E578 – Saratel – Reghin;
  • E581 – Barlad – Albita;
  • E70 – Craiova – Caracal – Alexandria.

“In anii care au trecut de la ridicarea limitei de viteza la 70 km/h in localitatile de pe DN 1 intre Bucuresti si Predeal, soferii romani au dat dovada de maturitate si nu au abuzat, in marea lor majoritate, de aceasta prevedere”, a declarat Ovidiu Silaghi, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii.

“Daca in localitati precum Comarnic, Azuga sau Busteni se circula in conditii bune cu limita de 70 km/h, nu vad de ce nu am putea extinde aceasta prevedere si pe alte drumuri”, sustine Silaghi.

MTI are in vedere implementarea acestei masuri si in alte coridoare de drum european:

  • E671 Satu Mare – Timisoara
  • E60 Oradea – Brasov
  • E81 Satu Mare – Pitesti
  • E58 Dej – Suceava, E85 Suceava – Bucuresti
  • E583 Sabaoani – Iasi, E68 Nadlac – Brasov
  • E578 Reghin – Chichis
  • E70 Moravita – Craiova

Frustrarea soferilor va scadea

Potrivit Ministerului Transporturilor, cresterea limitei de viteza in localitati va duce la o reducere a duratei de deplasare pe tronsoanele respective, la sporirea capacitatii drumului prin cresterea fluentei traficului si prin reducerea ambuteiajelor – fapt care va reduce si poluarea mediului inconjurator cauzata de transportul rutier.

Pe de alta parte, aceasta masura va duce la reducerea frustrarii soferilor aflati in deplasari pe distante lungi, precum si la reducerea numarului de depasiri in localitati, ambii factori fiind corelati cu reducerea numarului de accidente rutiere, se mai precizeaza in comunicat. (M.S.)

1 COMENTARIU

  1. Masura ar fi binevenita pentru ca exista localitati in care politia sta la pinda mai ceva ca pasararii. Ca sa nu mai spunem ca sint localitati de tot risul care tin aproximativ un minut si ceva de deplasare , gen Gheorghe Doja pe E85, si-n care daca ar putea s-o faca organele “abilitate” ar monta cite un radar la fiecare metru!Din acest punct de vedere am pe E85 experiente neplacute pentru ca am facut citeva curse la rind Bucuresti -Bicaz si am reusit sa ajung la extraordinara performanta de a face si 10 ore pe drum pentru a nu imparti banii cu statul . S-avem pardon! Nu mai vorbesc de oboseala acumulata , de nervii acumulati si de late neajunsuri. La urma urmei e timpul ca si pietonii sa fie disciplinati chiar daca lor politia nu le poate da amenzi pentru viteza. Normal este ca daca vrei sa traversezi aiurea sa-ti asumi consecintele chiar daca una dintre ele poate fi intilnirea cu Sarsaila!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.