BursaTransport a depasit granitele Romaniei

La inceputul lunii aprilie, a fost lansat planul de extindere regionala a BurseiTransport in estul Europei.

BursaTransport, pastrandu-si denumirea comerciala, va oferi un continut local specific in fiecare tara tintita de planul de extindere regionala: Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Repu blica Moldova si Ucraina. Planul de extindere a fost pregatit incepand din decembrie 2010 in cadrul diviziei Transport Services a grupului Wolters Kluwer, din care face parte si Dacodasoft, administratoarea BurseiTransport. „Pregatirea a fost realizata in mod profesionist, mai ales ca exista competitie pe acest seg – ment in toate tarile europene. Practic, in toate aceste tari, unde serviciile de transport rutier sunt dezvoltate, exista aplicatii de tip bursa de transport si, in general, in fiecare tara exista cate o bursa dominanta. Grupul din care facem parte a considerat ca BursaTransport este vehiculul comercial care poate sa infrunte aceasta concurenta in tarile in care ne-am extins“, a precizat Dan Cotenescu, manager Bursa Transport. Bursele locale sunt administrate tot din Bucuresti. Exista linii telefonice in tarile respective pentru suport, au fost deschise conturi in tarile unde s-a realizat extinderea si, astfel, sunt asigurate conditii ase manatoare cu aplicatiile locale. In plus, exista angajati BursaTransport care vorbesc toate limbile din tarile respective. „Extinderea a insemnat o regandire a continutului aplicatiei in raport cu specificul tarii. Pana la extindere, grija noastra era doar sa traducem continutul aplicatiei, in limba tarii respective. O simpla selectare a limbii si, de exemplu, utilizatorii din Bulgaria intrau pe varianta tradusa, care, insa, presupunea forumul in limba romana, tarifarul Romaniei, legislatie romaneasca… Astfel, chiar daca puteau intelege, continutul era unul ro ma nesc. Extinderea regionala a insemnat pastrarea cadrului oferit de aplicatie si renuntarea la continutul romanesc, iar bursele locale tin cont de nationalitatea companiei utilizatoare. Marfurile publicate sunt aceleasi in toate tarile. In conditiile in care, de exemplu, in Cehia exista un transport intern, vom face astfel incat un utilizator de acolo sa aiba acces la datele care il intereseaza, putand insa, daca doreste, sa acceseze intreaga lista de marfuri“, a explicat Dan Cotenescu.

Sase luni gratis pentru utilizatori

Usurinta in operare, abonamentul cu pretul scazut, trafic major cu Romania, precum si componentele auxiliare ce au ajutat la dobandirea notorietatii aplicatiei in Romania (lista incidentelor de plata, forumul si altele) sunt principalele atuuri pentru dezvoltarea BursaTransport la nivel regional. In plus, in primele sase luni, aplicatia va fi disponibila gratis pentru utilizatorii noi. „Ne straduim sa sesizam specificul fiecarei tari. Dezvoltarea regionala pre su pune cunoasterea si de servirea clientilor din fiecare tara in parte. Exista doua abordari distincte intr-o extindere regionala. Daca exista o piata interna de transport bine dezvoltata, incercam sa ne concentram pe ea. Unde nu, incercam sa devenim interesanti pentru piata externa – cazul Moldovei si Bulgariei“, a aratat Dan Cotenescu. Exista specificitati locale si diferente culturale importante intre tarile din Estul Europei. Astfel, cea mai dificila tinta pe care BursaTrans port trebuie sa o atinga este aceea de a-i face sa lucreze impreuna pe operatorii din tari Est-Europene diferite. „In acest sens, incercam sa inspiram incredere si siguranta. Semnalele pe care le avem din piata romaneasca sunt alarmante. De exemplu, este putin probabil ca un expeditor roman sa incre – din teze marfa unui transportator bulgar. Incercam sa atenuam sentimentul de neincredere, inclusiv prin faptul ca pu nem la dispozitie un scoring de companie si incer cam sa gasim parteneri in toate tarile pentru realizarea de rapoarte de companie (extras de natura financiara)“, a declarat managerul Bursa Transport. Regionalizarea aplicatiei face posibila si sesizarea ce lor mai dezvoltate relatii de transport existente la ora actuala. Astfel, transportatorii din Repu bli ca Moldova prefera cursele catre Italia, Grecia, Turcia… Din Cehia se transporta preponderent catre Germania si Vestul Europei. Totodata, exista un trafic important de marfuri intre Turcia si Ucraina. Iar exemplele pot continua.

10 ani de la publicare

In aprilie 2011, s-au implinit 10 ani de la lansarea aplicatiei. „Scopul nostru a fost proiectarea unui instrument care sa favorizeze comunicarea pe piata atat de fragmentata a transportului rutier de marfa. In acest sens, BursaTransport a beneficiat din plin, in perioada tineretii sale, de experienta companiei de expeditie Dacoda. Multi ani, BursaTransport a fost cunoscuta sub numele de Bursa Dacoda“, si-a amintit Dan Cotenescu. Dintre punctele tari ale aplicatiei amintim: cea mai mare lichiditate (marfuri de transportat) romaneasca, grad relativ ridicat de se curizare a ringului de tranzactionare, singurul indreptar valabil la zi de distante rutiere romanesti, tinand cont de tonaje admise, cel mai activ forum profesional de transport, lista incidentelor de plata, iar recent a fost introdus serviciul de rapoarte online de companie. „La inceput, eram doua persoane care administram aplicatia, care era gazduita pe un calculator obisnuit, asezat intr-un hol al biroului. Astazi, avem 15 angajati permanenti. In toata aceasta perioada, am fost in primul rand preocupati de satisfactia clientilor si dupa aceea de succesul financiar al companiei noastre. Pentru mine, BursaTransport nu este o investitie financiara, ci este implinirea unor pasiuni, pe de o parte analiza si programarea si pe de alta transporturile rutiere. Mi-am dorit sa creez un soft care sa fie utilizabil de catre un om obisnuit. Am realizat acest lucru cu BursaTransport“, a spus Dan Cotenescu. Astazi, BursaTrans port are peste 12.000 de companii abonate si peste 14.000 de utilizatori, iar numarul de companii a inceput sa creasca, dupa ce, pe perioada de criza, a stagnat.

Dan Cotenescu, manager BursaTransport:

Targetul nostru este sa devenim aplicatia dominanta in tarile in care ne-am extins. Avem un produs robust, o bursa facuta de transportatori pentru transportatori, realizata simplu si adresata oamenilor care au ca obiect de activitate transportul. In plus, este cea mai accesibila bursa din punct de vedere al pretului si vom pastra acelasi tarif pentru toate tarile unde activam. Astazi, doar 5% dintre companiile abonate BursaTransport sunt rezidente in alte tari decat Romania, insa acest procent va creste.“

Scurta istorie

BursaTransport a functionat gratuit in primii 3 ani, pana in ianuarie 2004. La data introducerii primelor abonamente cu plata, aplicatia numara circa 3-400 de utilizatori. Numarul utilizatorilor a crescut necontenit, ajungand in aprilie 2011 la 12.000 de companii cu 14.500 de utilizatori. Se publica zilnic circa 11.000 de marfuri de transportat si 3-4.000 de camioane disponibile.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.