Contracte semnate pentru loturile 2 şi 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva

CNADNR a semnat, vineri şi luni, contractele pentru construirea loturilor 2 şi 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, atribuite în luna mai dar contestate. De la soluţionarea contestaţiilor au trecut însă 3 luni, dar oricum CNADNR nu ar fi avut bani pentru începerea lucrărilor, aşa că ar fi fost mutate şi acestea anul viitor, cum s-a întâmplat cu singurul tronson al Autostrăzii Transilvania, adjudecat încă din aprilie. CNADNR estima anul trecut costuri de circa 1 miliard de lei, fără TVA, pentru fiecare lot.

Licitaţiile au fost lansate la 1 aprilie 2011, ofertanţii au fost anunţaţi în 23 august, iar de atunci au mai trecut 9 luni până la adjudecare.

Lotul 2 (de 28,6 km) al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, iar  Lotul 3 (de 21,14 km), consorţiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda).

Bătălia a fost mare, pentru Lotul 2 fiind depuse 18 oferte, iar pentru Lotul 3, nu mai puţin de 16 oferte, după cum anunţa în 23 august 2012 CNADNR.

Contestaţiile depuse în luna mai anul acesta la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) au fost formulate de Spedition UMB şi Strabag.

CNSC le-a respins ca nefondate şi a dispus continuarea procedurilor de atribuire, însă împotriva deciziei au fost formulate plângeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanţă.

Lotul 1, de 27,6 km, a fost atribuit în 2011 consorţiului Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Construzioni, pentru 681 milioane lei. Ar fi trebuit finalizat în aprilie anul acesta, dar la termenul scadent constructorii au cerut o păsuire până în august, care însă a trecut de mult.

De altfel, în martie 2012, ministrui de atunci, Alexandru Nazare, a constatat într-o inspecţie inopinată pe şantier că italienii mint pe panoul de prezentare a lucrării.

Contractul prevede şi construirea unui drum de legătură în lungime de 11,4 km, al cărui termen de finalizare a fost actualizat pentru luna decembrie 2013.

Pentru Lotul 4, în lungime de 22,1 km între municipiul Deva şi localitatea Ilia, CNADNR a semnat  în august 2013, cu asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, un contract de 419,4 milioane lei (95,3 milioane euro, adică 4,3 mil. euro/km), fără TVA.

Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV Paneuropean, care începe în Germania şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta.

În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.