Controale RAR in jud. Bacau: Din 210 service-uri verificate 167 au fost gasite in neregula, 51 fiind inchise

Din 210 service-uri controlate de RAR in aceasta saptamana in judetul Bacau, 167 au fost amendate, iar in 51 de cazuri s-a luat masura complementara de suspendare a activitatii. In acest ultim caz este vorba despre operatorii economici care desfasurau activitatea de reparatii si intretinere auto fara detinerea autorizatiei tehnice de functionare eliberata de autoritatea competenta Registrul Auto Roman (RAR), sau nu respectau conditiile care au stat la baza acordarii acesteia. In total, au fost aplicate sanctiuni de 15.500 lei. Verificarea service-urilor a fost determinata de depistarea, in cursul lunii iulie, a unui numar crescut de autoturisme cu probleme, in urma controalelor efectuate in trafic de inspectorii RAR, in special asupra mijloacelor de transport persoane si a taxiurilor.

„La inceputul acestei saptamani am luat masura urgenta de intensificare a controalelor in judetul Bacau, mai exact la service-urile auto, adica in zonele cu implicatie directa in siguranta populatiei”, a anuntat joi, George Adrian Dinca, directorul general al RAR.

O echipa tehnica a RAR a verificat, astfel, 210 service-uri, unde a identificat urmatoarele abateri:

* lipsa autorizatiei tehnice de functionare

* lipsa  dovezilor care sa demonstreze conformitatea activitatilor executate, respectarea  conditiilor tehnice si de calitate impuse

* lipsa inspectiilor finale

* lipsa verificarilor metrologice pentru aparatura din dotare

* lucrari de reparatii efectuate de persoane fizice neinregistrate fiscal

Masurile pe care Registrul Auto Roman le-a aplicat in activitatea de control, prin Departamentul Supraveghere de Piata, au un caracter preventiv si probeaza eficacitatea  actiunilor de control desfasurate, a declarat dir. gen. Dinca, prezent la Bacau.

„Prin aceste actiuni, RAR contribuie direct si eficient la  descurajarea operatorilor economici care nu inteleg sa respecte si sa aplice corect  prevederile legislatiei din domeniu auto. Unul din obiectivele declarate ale Registrului Auto Roman, obiectiv urmarit cu consecventa, este acela de monitorizare a starii tehnice a parcului auto si a conformitatii activitatilor de reparatii auto cu conditiile tehnice si de calitate impuse de constructorul de autovehicule, avand ca rezultat asigurarea sigurantei circulatiei si protectia mediului”, a precizat seful RAR.

Departamentul Supraveghere de Piata, in control

Registrul Auto Roman, prin Departamentul Supraveghere de Piata, a organizat actiuni de control si supraveghere pe unele segmente ale pietei auto, respectiv sectoarele de prestari servicii de intretinere, reparatii auto, urmarind:

– verificarea operatorilor economici privind existenta autorizatiei tehnice, in termen de valabilitate;

– verificarea mentinerii conditiilor de autorizare, care au stat la baza acordarii autorizatiei tehnice.

– verificarea inregistrarilor si mentinerea dovezilor care sa demonstreze conformitatea activitatilor executate cu conditiile tehnice si de calitate impuse;

– verificarea existentei certificarii sau omologarii pieselor de schimb, a materialelor care pot afecta siguranta circulatiei si/sau protectia mediului utilizate de operatorilor  economici in activitatea de reparatii auto.

Autorizatia tehnica de functionare

Autorizatia tehnica de functionare se elibereaza de catre RAR si reprezinta documentul prin care se atesta capabilitatea tehnica a operatorului economic de a efectua, in conformitate cu documentatia tehnica specifica  a producatorilor de vehicule, lucrarile de reparatii auto .

Operatorii economici trebuie sa detina documentatie tehnica si tehnologii corespunzatoare, precum si sa aiba angajat personal calificat corespunzator activitatilor pe care le desfasoara.

Pentru a asigura siguranta circulatiei, operatorii economici sunt obligati sa efectueze verificari, sa inregistreze si sa mentina dovezi care sa demonstreze ca vehicul supus activitatilor de reparatii corespunde conditiilor si reglementarilor tehnice privind admiterea si mentinerea in circulatie.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. In legatura cu documentatia tehnica pe care orice operator din domeniu trebuie sa o aiba, stiti cati din ei au documentatie originala cu licenta ? sub 1% ! Iar RAR nu numai ca nu ii intreaba de unde o au, dar unii chiar ii incurajeaza sa PIRATEZE, sub pretextul ca nu este treaba lor de unde o au, trebuie doar sa o aiba. In termeni jurudici, asta s-ar cam traduce ca FAVORIZAREA INFRACTORULUI! Dar poate ca se vor aplica si aici vreodata ceva legi….

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.