Evaluarea performanţelor în domeniul logistic

Profitul activităţii de logistică se poate determina cu multă atenţie la detalii, prin considerarea tuturor proceselor şi inventarierea completă a tuturor componentelor individuale. 

Despre ce anume se ascunde în spatele noţiunii de „bilanţ logistic“ ne va relata în cele ce urmează domnul Dr. Andreas Froschmayer, Corporate Director al departamentului Dezvoltare, Strategie şi Relaţii Publice al DACHSER.

În prima ediţie a revistei „DACHSER magazine” (publicată începând cu 21.03.2016 pe portalul web al companiei (https://www.dachser.com/ro/downloads/Global/DACHSER-magazine-01-16-English.pdf) mai puteţi afla despre iniţiativa companiei Block Foods din Hamburg, care, alături de oameni de ştiinţă ai Universităţii de Ştiinţe Aplicate din Kempten-Germania, a contabilizat într-un “inventar” complet toate procesele lanţului logistic, obţinând o valoare semnificativă a profitului din operaţiile curente de logistică.

Domnule Dr. Froschmayer, de ce este important să întocmim un bilanț distinct pentru activitatea de logistică şi cu ce ne ajută să cuantificăm contribuţia serviciilor cu logistica la rezultatele financiare  ale companiei?

În organigrama ierarhic-funcţională a multor companii, funcţia logistică fusese subordonată în trecut funcţiei de producție sau de vânzări, aducând o contribuţie minimală la rezultatele financiare ale companiei. Astăzi, funcţia logistică este considerată un factor esențial de diferenţiere în ecuația competitivității. În consecință, ea s-a ridicat de la nivelul de funcţie auxiliară la nivelul funcțiilor strategice de management. De aceea, devine tot mai important să putem evalua performanța proceselor logistice în ansamblul lor.

Ce avantaje aduce pregătirea unui bilanț logistic separat pentru întreprinderile care operează în  industrie și comerţ?

Acest instrument oferă întreprinderilor o imagine integrată asupra valorii activelor şi capitalurilor implicate în logistică și le pune la dispoziţie rezultatele derivate din operațiunile logistice. Bilanțul logistic permite elaborarea unor scenarii operaționale și strategice alternative, şi astfel, argumente obiective pentru luarea deciziilor legate de logistică. Prin urmare, bilanțul logistic oferă o bază consistentă pentru noi strategii, concepte și măsuri.

Cum creează DACHSER valoare pentru clienţii săi?

Furnizorii de logistică sunt chemați să caute răspunsuri coerente la întrebarea: „Ce anume pot cere de la noi cei mai buni clienţi din lume?” Răspunsul pe care DACHSER îl oferă este acesta: „cei mai buni clienţi din lume au nevoie de definirea strategiei logistice și de soluţionarea solicitărilor legate de logistică, pe niveluri măsurabile și trasabile de servicii”.

Pentru a face posibilă îndeplinirea acestui obiectiv, trebuie să ne construim portofoliul de servicii și informațiile necesare de management, bazându-ne pe servicii logistice integrate şi pe monitorizarea indicatorilor adecvați. Misiunea noastră este să optimizăm bilanțul logistic al clienților noștri”.

Despre DACHSER

DACHSER, o companie de familie cu sediul în Kempten, Germania, se numără printre cei mai importanţi furnizori de pe piaţa de servicii logistice.

DACHSER oferă servicii logistice complete în domeniul transportului şi depozitării, precum şi servicii specifice adaptate cerinţelor clienţilor, segmentate în două divizii:  DACHSER Air & Sea Logistics (pentru transporturi aeriene şi navale) şi DACHSER Road Logistics (pentru transporturi rutiere). Cea de a doua divizie este compusă din două sub-divizii: DACHSER European Logistics (care oferă servicii logistice pentru mărfuri generale) şi DACHSER Food Logistics (care oferă servicii logistice pentru produse alimentare).

Serviciile suplimentare de contractare şi soluţiile specifice diferitelor ramuri ale industriei întregesc portofoliul companiei. O reţea compactă de distribuţie, atât pentru Europa, cât și la nivel mondial, dar şi sistemul integrat IT, fac posibilă punerea la dispoziția clienţilor a unor soluţii logistice inteligente la nivel mondial.

Având cca. 25.000 angajaţi în 437 locaţii din lume, DACHSER a înregistrat în 2014 o cifra de afaceri de 5,3 miliarde Euro. Furnizorul de servicii logistice a numărat în 2014 73,7 milioane livrări mărfuri, cântărind 35.4 milioane tone. DACHSER este astăzi reprezentat în 42 de ţări.

Despre DACHSER România

Începând cu anul 2009, DACHSER îşi consolidează reţeaua europeană deschizând trei agenţii regionale în România, localizate în Bucureşti, Arad şi Braşov, facilitând astfel accesul clienţilor săi la servicii integrate de transport şi logistică pentru mărfuri generale în regim exclusiv complet FTL sau în regim de grupaj LTL. În 2011, compania inaugurează la Ploieşti, în premieră pentru piaţa românească, un depozit pentru mărfuri periculoase autorizat în conformitate cu prevederile Directivei Seveso II (96/82/CE).

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.