Hagiu, CNR: In Guvern s-a declansat razboiul ocuparii posturilor din institutiile MTI

Augustin Hagiu, liderul Confederatiei Nationale Rutiere (CNR), isi exprima public “profunda indignare fata de razboiul ce s-a declansat in interiorul Guvernului pentru ocuparea posturilor din instiutiile MTI”. El “executa” in termeni extrem de duri atat fosta conducere PDL a Ministerului Transporturilor, cat si pe actualul ministru PNL (din Guvernul USL), pentru numirile politice de la sefia Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR). Institutia a “beneficiat”, in cele 6 luni de la “nastere”, de nu mai putin de 3 inspectori sefi de stat, ultimii doi in ultima saptamana. Hagiu le reaminteste guvernantilor ca “ISCTR este o institutie pentru care patronatele din transporturi au luptat enorm si a avut ca scop unificarea controlului in trafic, astfel incat obiectivele vizand siguranta rutiera, concurenta loiala si cresterea calitatii serviciilor sa fie mult mai usor de atins” si ii indeamna sa lase interesele politice si sa aduca profesionisti.

“Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR), aflat in subordinea Ministerului Transporturilor, a “beneficiat” in ultimele 6 luni de 3 Inspectori Sefi de Stat. Primul “mare conducator” al “turmei de incompetenti politruci de la sect. 2” angajati in baza unui examen oral, la care singura intrebare era “din ce grupare PDL faci parte?”, a cedat stresului de dupa schimbarea de Guvern si s-a imbolnavit brusc, lasand in urma numai si numai haos”, arata liderul CNR.

El se refera la Virgiliu Cucliciu, primul sef al ISCTR, numit de fostul ministru PDL al Transporturilor, Anca Boagiu, si demis in 21 mai, de actualul ministru, Ovidiu Silaghi.

Interimat omorat din fasa

Interimatul, asigurat de Laszlo Sajtos, fost director general adjunct la Autoritatea Rutiera Romana (ARR) in timpul Guvernului Tariceanu, a durat insa doar o saptamana, in fruntea ISCTR fiind numita “o propunere PSD venita tocmai din Arad”.

“Cel de-al doilea Inspector Sef, interimar, a avut o viata scurta la conducerea Inspectoratului, reusind numai sa dea speranta patronatelor din transporturi; dar, probabil ca nu corespundea din punct de vedere  politic, fiind PNL-ist, si astfel a fost schimbat cu o propunere a PSD venita tocmai de la Arad. Astfel, cea mai importanta masinarie de produs bani a Ministerului Transporturilor se pare ca nu are ca perspectiva instalarea unor profesionisti la conducere, ci oameni agreati de politic”, acuza Augustin Hagiu.

Transportul rutier, fara liniste

Confederatia Nationala Rutiera “isi exprima public profunda indignare fata de razboiul ce s-a declansat in interiorul Guvernului pentru ocuparea posturilor din instiutiile ministerului transporturilor”, amintind ca “cea mai importanta activitate economica din Romania, transportul rutier, este si cea care a adus cele mai multe “fonduri” politicului de dupa revolutie, si se pare ca nici in contextul actual  nu isi va gasi linistea”.

Interese personale vs profesionisti

 “Este clar ca aceasta schimbare nu poate stopa interesele personale din jurul transporturilor rutiere, si nici nu va aduce in posturi, asa cu a promis Domnul  Prim-Ministru, oameni profesionisti si specialisti care sa asigure functionarea corecta a institutilor statului, concurenta loiala si o legislatie construita in interes general. ISCTR este o institutie pentru care patronatele din transporturi au luptat enorm si a avut ca scop unificarea controlului in trafic, astfel incat obiectivele vizand siguranta rutiera, concurenta loiala si cresterea calitatii serviciilor sa fie mult mai usor de atins”, precizeaza liderul CNR, intr-un comunicat remis redactiei.

Manevre politice, situatie penibila

“Confederatia Nationala Rutiera regreta situatia penibila in care se afla ISCTR si considera ca Primul-Ministru trebuie informat corect cu privire la manevrele politice pentru ocuparea cu orice pret a posturilor cheie ce, in viziunea unor politruci neaveniti, ar putea sa mai aduca avantaje materiale intr-un context extrem de dificil pentru firmele de transport. Se pare ca nici de data asta transportatorii nu au sansa unei schimbari in bine, iar declaratiile din Opozitie au fost simple promisiuni electorale”, remarca Hagiu.

El atentioneaza insa ca “in conditiile in care nu se vor lua masuri, iar profesionistii nepolitizati nu vor aparea in sistem, Confederatia Nationala Rutiera isi promite inca 5 ani de “opozitie dura” fata de orice interes politic ce nu are legatura cu principiile si normalitatea”.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.