Mercedes-Benz a adus schimbări majore modelelor Clasa E Limuzină şi T-Modell, urmărind în acest fel să îşi consolideze poziţia de lider în segmentul autoturismelor premium. Datorită folosirii unor tehnologii complet noi, foarte moderne şi a unor restilizări inteligente pentru caroserii, ambele variante ale Clasei E pot fi considerate fără nicio reţinere drept modele noi. Noua generaţie a Clasei E poate fi comandată deja din 15 ianuarie, livrările urmând să înceapă din luna aprilie a acestui an.
Cu ajutorul motoarelor noi şi eficiente, a sistemelor de asistenţă pentru şofer, preluate direct de la viitoarea Clasa S, precum şi cu o linie de design complet nouă, Mercedes-Benz a modernizat integral Clasa E.
Noua limuzină face, de asemenea, un progres important în ceea ce priveşte economia de combustibil şi grija faţă de mediu. Acest lucru este posibil, printre altele, cu ajutorul noului şi puternicului motor pe benzină în 4 cilindri BlueDIRECT, echipat cu o tehnologie sofisticată pentru sistemul de injecţie directă de combustibil.
Noul E 63 AMG rescrie standardele de performanţă, dinamism şi eficienţă ale segmentului său. Foarte curând, el va fi disponibil în premieră şi cu sistemul de tracţiune integrală 4MATIC, precum şi ca o versiune cu performanţe superioare şi design şi mai sportiv (S-Model).
Motoare noi, mai puternice, mai eficiente
Noua generaţie a Clasei E este mai eficientă şi mai prietenoasă cu mediul înconjurător ca niciodată. Aceste două calităţi foarte importante se datorează utilizării unor noi propulsoare pe benzină, în 4 cilindri, echipate cu injecţie directă – BlueDIRECT, precum şi lansării unui nou motor în şase cilindri, deopotrivă mai puternic şi mai economic, dar şi datorită folosirii unor motoare diesel mai eficiente din toate punctele de vedere.
Propulsoarele diesel cu patru cilindri ce echipează modelele E 200 CDI, E 220 CDI şi E 250 CDI sunt mai economice datorită modificărilor ce le-au fost aduse în principal la nivel de transmisie. Acest lucru este valabil şi pentru E 300 BlueTEC HYBRID, momentan cea mai economică limuzină din segmentul său, echipată cu un motor diesel în patru cilindri şi unul electric de 20 kW (27 CP).
Propulsoarele V6 diesel ce echipează E 300 BlueTEC şi E 350 BlueTEC au fost revizuite şi echipate standard cu tehnologia foarte eficientă pentru protejarea mediului înconjurător – BlueTEC. Astfel, aceste două motoare îndeplinesc deja standardele normelor de poluare EU6. Practic, toate noile modele Clasa E echipate cu motoare diesel aparţin clasei de eficienţă A, iar E 300 BlueTEC HYBRID este un campion absolut al ecologiei, aparţinând segmentului select din clasa A+.
Gamă variată de motorizări pe benzină şi diesel, cu 4, 6 sau 8 cilindri
Per ansamblu, noua generaţie a Clasei E dispune de o gamă foarte variată de motorizări pe benzină şi diesel cu 4, 6 sau 8 cilindri.
Toate propulsoarele sunt echipate standard cu sistemul ECO start/stop, oferind astfel un echilibru perfect între performanţe foarte ridicate şi economie exemplară de combustibil.
Motorizările pe benzină au puteri cuprinse între 135 kW (184 CP) şi 430 kW (585 CP), iar cele diesel între 100 kW (136 CP) şi 185 kW (252 CP).
Sistemele inteligente de asistenţă conferă un nou nivel de siguranţă
Atât limuzina, cât şi modelul break al noii generaţii a Clasei E sunt echipate standard cu sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST. Folosind un radar, acest sistem avertizează şoferul asupra unei posibile coliziuni şi pregăteşte sistemul pentru o frânare cât mai eficientă.
COLLISION PREVENTION ASSIST ajută la reducerea semnificativă a riscului de producere a accidentelor din spate. Tot în echiparea standard este oferit şi sistemul ATTENTION ASSIST îmbunătăţit, care este de acum capabil să atenţioneze şoferul în cazul în care acesta dă semne de oboseală sau conduce într-un ritm nesigur, pe o gamă mai largă de viteză.
Sisteme de asistenţă noi
În plus, pentru noua generaţie a Clasei E sunt disponibile opţional sisteme de asistenţă noi sau îmbunătăţite cu mai multe funcţii. Ele includ următoarele:
• DISTRONIC PLUS cu Steering Assist poate ajuta şoferul să păstreze banda de rulare pe care se află sau îl asistă semi-automat în păstrarea traiectoriei după maşinile ce se deplasează în faţa sa.
• Pentru prima dată, sistemul de asistenţă la frânare BAS PLUS include funcţia Junction Assist şi este astfel capabil să detecteze traficul dar şi pietonii care se deplasează perpendicular pe direcţia de deplasare a maşinii şi pregăteşte sistemul de frânare pentru ca şoferul să beneficieze de întreaga capacitate a acestuia.
• Sistemul PRE-SAFE® Brake poate detecta pietonii din faţa maşinii şi poate frâna autonom maşina pentru evitarea unui accident la viteze de până la 50 km/h.
• Adaptive Highbeam Assist Plus este sistemul ce permite păstrarea fazei lungi a farurilor pornită în permanenţă deoarece va regla automat luminozitatea pentru ca fasciculul de lumină să nu deranjeze şoferii maşinilor care circulă din sens opus.
Design: un stil aparte, rafinat, sportiv
Noua generaţie a Clasei E de la Mercedes-Benz este un trendsetter atunci când vine vorba de tehnologiile pe care le înglobează, iar acest lucru este reflectat şi în designul maşinii. Părţile frontale ale noilor modele Clasa E limuzină şi break sunt complet noi şi au proporţii modificate. Farurile au fost redesenate complet şi includ de acum toate elementele funcţionale într-o singură unitate. În plus, pentru prima oară în istoria sa, Clasa E este disponibilă cu două finisări diferite pentru grilă:
– cea clasică, tridimensională, cu steaua pe capotă;
– sport (cu steaua integrată în grila maşinii).
Aspectul noilor limuzine şi breakuri Clasa E este mai atrăgător ca niciodată şi datorită modificărilor aduse designului părţii laterale şi spatelui. O nouă linie aplicată în partea inferioară a portierelor urcă spre spatele maşinii, acest lucru conferind noilor modele Clasa E mai multă eleganţă şi rafinament. În acelaşi timp, aspectul dinamic este accentuat şi el de această nouă caracteristică de design.
Mercedes-Benz a revizuit, de asemenea, şi interiorul noii generaţii a Clasei E, armonizând noul design cu formele schimbate ale exteriorului. Interiorul este dominat de materiale de o calitate foarte ridicată, o inserţie de material nobil, compusă din două segmente, ce se întinde pe toată suprafaţa bordului, precum şi de un nivel de confort considerabil îmbunătăţit.
Personalizare fără limite
Ca şi până acum, pentru noua generaţie a Clasei E vor fi oferite pachete de design speciale ce vor îmbunătăţi atât interiorul, cât şi exteriorul. Mai mult decât atât, noua generaţie a Clasei E oferă o multitudine de dotări opţionale special concepute pentru individualizare.
Indiferent de nivelul de echipare, toate dotările opţionale, inclusiv cele oferite în diverse pachete, sunt disponibile pentru a fi comandate. Astfel, fiecare autoturism poate fi personalizat astfel încât să devină un exemplar unic.
De exemplu, noua generaţie a Clasei E, fie ea limuzină sau T-Modell, poate fi configurată cu un aspect complet clasic pentru exterior, dar cu un interior extrem de modern din toate punctele de vedere.
Cel mai puternic model Clasa E, oferit de divizia Mercedes-AMG
Noul Mercedes-Benz E 63 AMG, în noua sa versiune de top S-Model, redefineşte standardele segmentului său în ceea ce priveşte performanţa, dinamismul precum şi eficienţa motorului.
El oferă o putere maximă de 430 kW (585 CP) şi un cuplu motor maxim de 800 Nm, transmise tuturor celor patru roţi prin intermediul unui nou sistem de tracţiune integrală AMG 4MATIC, dezvoltat special pentru a oferi o performanţă mai mare ca niciodată.
Noul sistem de tracţiune integrală este disponibil opţional pentru modelele E 63 AMG standard, acum cu o putere crescută la 410 kW (557 CP). Prin noul E 63 AMG, Mercedes-AMG oferă clienţilor săi un autoturism cu un caracter unic, mai individualist ca niciodată, care, în premieră, poate fi echipată cu un sistem de tracţiune integrală, dezvoltat pentru a oferi şoferului o dinamică mai incitantă.
Noua generaţie a Clasei E poate fi comandată deja din 15 ianuarie.
Preţul de bază pentru noua generaţie a Clasei E echipată cu un motor diesel este de 33.775 euro (fără TVA) pentru E 200 CDI. Pentru modelele pe benzină, preţurile încep de la 34.500 euro (fără TVA) pentru E 200 şi urcă până la 62.125 euro (fără TVA) pentru E 500 4MATIC. Preţurile modelelor AMG sunt cuprinse în intervalul 89.050 euro şi 99.500 euro (fără TVA, preţ valabil pentru modelele limuzină).
Clasa E Limuzină Preţ de listă fără TVA Preţ de listă cu TVA (euro)
E 200 CDI 33.775 41.881
E 220 CDI 36.175 44.857
E 250 CDI 38.525 47.771
E 250 CDI 4M 42.925 53.227
E 300 BlueTEC 43.550 54.002
E 300 BlueTEC HYBRID 43.675 54.157
E 350 BlueTEC 45.850 56.854
E 350 BlueTEC 4M 48.150 59.706
E 200 34.500 42.780
E 250 38.750 48.050
E 300 42.350 52.514
E 300 4M 44.650 55.366
E 350 44.675 55.397
E 350 4M 46.975 58.249
E 500 59.825 74.183
E 500 4M 62.125 77.035
E 63 AMG 89.050 110.422
E 63 AMG 4M 89.900 111.476
E 63 AMG 4M S 99.500 123.380
Clasa E T-Modell Preţ de listă fără TVA Preţ de listă cu TVA (euro)
E 200 CDI 36.475 45.229
E 220 CDI 38.875 48.205
E 250 CDI 41.225 51.119
E 250 CDI 4M 45.625 56.575
E 300 BlueTEC 46.250 57.350
E 300 BlueTEC HYBRID 46.375 57.505
E 350 BlueTEC 48.550 60.202
E 350 BlueTEC 4M 50.850 63.054
E 200 37.200 46.128
E 250 41.450 51.398
E 300 45.350 56.234
E 300 4M 47.650 59.086
E 350 47.375 58.745
E 350 4M 49.675 61.597
E 500 62.025 76.911
E 500 4M 64.325 79.763
E 63 AMG 4M 92.100 114.204
E 63 AMG 4M S 101.700 126.108
Buna ziua!
Din fericire pentru noi brandul Mercedes certifica iar si iar “siguranta” marcii. Avem insa datoria de a testa noile sisteme introduse atat la subiectul de fata precum si la categoria utilitare. La acestea din urma inca sunt multe aspecte electro-tehnice care trebuie revizuite. Oricum, felicitari din nou inginerilor si nu numai!