Mercedes-Benz: Noua generaţie a Clasei E poate fi comandată din 15 ianuarie şi va fi livrată în aprilie

Mercedes-Benz a adus schimbări majore modelelor Clasa E Limuzină şi T-Modell, urmărind în acest fel să îşi consolideze poziţia de lider în segmentul autoturismelor premium. Datorită folosirii unor tehnologii complet noi, foarte moderne şi a unor restilizări inteligente pentru caroserii, ambele variante ale Clasei E pot fi considerate fără nicio reţinere drept modele noi. Noua generaţie a Clasei E poate fi comandată deja din 15 ianuarie, livrările urmând să înceapă din luna aprilie a acestui an.

Cu ajutorul motoarelor noi şi eficiente, a sistemelor de asistenţă pentru şofer, preluate direct de la viitoarea Clasa S, precum şi cu o linie de design complet nouă, Mercedes-Benz a modernizat integral Clasa E.

Noua limuzină face, de asemenea, un progres important în ceea ce priveşte economia de combustibil şi grija faţă de mediu. Acest lucru este posibil, printre altele, cu ajutorul noului şi puternicului motor pe benzină în 4 cilindri BlueDIRECT, echipat cu o tehnologie sofisticată pentru sistemul de injecţie directă de combustibil.

Noul E 63 AMG rescrie standardele de performanţă, dinamism şi eficienţă ale segmentului său. Foarte curând, el va fi disponibil în premieră şi cu sistemul de tracţiune integrală 4MATIC, precum şi ca o versiune cu performanţe superioare şi design şi mai sportiv (S-Model).

Motoare noi, mai puternice, mai eficiente

Noua generaţie a Clasei E este mai eficientă şi mai prietenoasă cu mediul înconjurător ca niciodată. Aceste două calităţi foarte importante se datorează utilizării unor noi propulsoare pe benzină, în 4 cilindri, echipate cu injecţie directă – BlueDIRECT, precum şi lansării unui nou motor în şase cilindri, deopotrivă mai puternic şi mai economic, dar şi datorită folosirii unor motoare diesel mai eficiente din toate punctele de vedere.

Propulsoarele diesel cu patru cilindri ce echipează modelele E 200 CDI, E 220 CDI şi E 250 CDI sunt mai economice datorită modificărilor ce le-au fost aduse în principal la nivel de transmisie. Acest lucru este valabil şi pentru E 300 BlueTEC HYBRID, momentan cea mai economică limuzină din segmentul său, echipată cu un motor diesel în patru cilindri şi unul electric de 20 kW (27 CP).

Propulsoarele V6 diesel ce echipează E 300 BlueTEC şi E 350 BlueTEC au fost revizuite şi echipate standard cu tehnologia foarte eficientă pentru protejarea mediului înconjurător – BlueTEC. Astfel, aceste două motoare îndeplinesc deja standardele normelor de poluare EU6. Practic, toate noile modele Clasa E echipate cu motoare diesel aparţin clasei de eficienţă A, iar E 300 BlueTEC HYBRID este un campion absolut al ecologiei, aparţinând segmentului select din clasa A+.

Gamă variată de motorizări pe benzină şi diesel, cu 4, 6 sau 8 cilindri

Per ansamblu, noua generaţie a Clasei E dispune de o gamă foarte variată de motorizări pe benzină şi diesel cu 4, 6 sau 8 cilindri.

Toate propulsoarele sunt echipate standard cu sistemul ECO start/stop, oferind astfel un echilibru perfect între performanţe foarte ridicate şi economie exemplară de combustibil.

Motorizările pe benzină au puteri cuprinse între 135 kW (184 CP) şi 430 kW (585 CP), iar cele diesel între 100 kW (136 CP) şi 185 kW (252 CP).

Sistemele inteligente de asistenţă conferă un nou nivel de siguranţă

Atât limuzina, cât şi modelul break al noii generaţii a Clasei E sunt echipate standard cu sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST. Folosind un radar, acest sistem avertizează şoferul asupra unei posibile coliziuni şi pregăteşte sistemul pentru o frânare cât mai eficientă.

COLLISION PREVENTION ASSIST ajută la reducerea semnificativă a riscului de producere a accidentelor din spate. Tot în echiparea standard este oferit şi sistemul ATTENTION ASSIST îmbunătăţit, care este de acum capabil să atenţioneze şoferul în cazul în care acesta dă semne de oboseală sau conduce într-un ritm nesigur, pe o gamă mai largă de viteză.

Sisteme de asistenţă noi

În plus, pentru noua generaţie a Clasei E sunt disponibile opţional sisteme de asistenţă noi sau îmbunătăţite cu mai multe funcţii. Ele includ următoarele:

• DISTRONIC PLUS cu Steering Assist poate ajuta şoferul să păstreze banda de rulare pe care se află sau îl asistă semi-automat în păstrarea traiectoriei după maşinile ce se deplasează în faţa sa.

• Pentru prima dată, sistemul de asistenţă la frânare BAS PLUS include funcţia Junction Assist şi este astfel capabil să detecteze traficul dar şi pietonii care se deplasează perpendicular pe direcţia de deplasare a maşinii şi pregăteşte sistemul de frânare pentru ca şoferul să beneficieze de întreaga capacitate a acestuia.

• Sistemul PRE-SAFE® Brake poate detecta pietonii din faţa maşinii şi poate frâna autonom maşina pentru evitarea unui accident la viteze de până la 50 km/h.

• Adaptive Highbeam Assist Plus este sistemul ce permite păstrarea fazei lungi a farurilor pornită în permanenţă deoarece va regla automat luminozitatea pentru ca fasciculul de lumină să nu deranjeze şoferii maşinilor care circulă din sens opus.

Design: un stil aparte, rafinat, sportiv

Noua generaţie a Clasei E de la Mercedes-Benz este un trendsetter atunci când vine vorba de tehnologiile pe care le înglobează, iar acest lucru este reflectat şi în designul maşinii. Părţile frontale ale noilor modele Clasa E limuzină şi break sunt complet noi şi au proporţii modificate. Farurile au fost redesenate complet şi includ de acum toate elementele funcţionale într-o singură unitate. În plus, pentru prima oară în istoria sa, Clasa E este disponibilă cu două finisări diferite pentru grilă:

– cea clasică, tridimensională, cu steaua pe capotă;

– sport (cu steaua integrată în grila maşinii).

Aspectul noilor limuzine şi breakuri Clasa E este mai atrăgător ca niciodată şi datorită modificărilor aduse designului părţii laterale şi spatelui. O nouă linie aplicată în partea inferioară a portierelor urcă spre spatele maşinii, acest lucru conferind noilor modele Clasa E mai multă eleganţă şi rafinament. În acelaşi timp, aspectul dinamic este accentuat şi el de această nouă caracteristică de design.

Mercedes-Benz a revizuit, de asemenea, şi interiorul noii generaţii a Clasei E, armonizând noul design cu formele schimbate ale exteriorului. Interiorul este dominat de materiale de o calitate foarte ridicată, o inserţie de material nobil, compusă din două segmente, ce se întinde pe toată suprafaţa bordului, precum şi de un nivel de confort considerabil  îmbunătăţit.

Personalizare fără  limite

Ca şi până acum, pentru noua generaţie a Clasei E vor fi oferite pachete de design speciale ce vor îmbunătăţi atât interiorul, cât şi exteriorul. Mai mult decât atât, noua generaţie a Clasei E oferă o multitudine de dotări opţionale special concepute pentru individualizare.

Indiferent de nivelul de echipare, toate dotările opţionale, inclusiv cele oferite în diverse pachete, sunt disponibile pentru a fi comandate. Astfel, fiecare autoturism poate fi personalizat astfel încât să devină un exemplar unic.

De exemplu, noua generaţie a Clasei E, fie ea limuzină sau T-Modell, poate fi configurată cu un aspect complet clasic pentru exterior, dar cu un interior extrem de modern din toate punctele de vedere.

Cel mai puternic model Clasa E, oferit de divizia Mercedes-AMG

Noul Mercedes-Benz E 63 AMG, în noua sa versiune de top S-Model, redefineşte standardele segmentului său în ceea ce priveşte performanţa, dinamismul precum şi eficienţa motorului.

El oferă o putere maximă de 430 kW (585 CP) şi un cuplu motor maxim de 800 Nm, transmise tuturor celor patru roţi prin intermediul unui nou sistem de tracţiune integrală AMG 4MATIC, dezvoltat special pentru a oferi o performanţă mai mare ca niciodată.

Noul sistem de tracţiune integrală este disponibil opţional pentru modelele E 63 AMG standard, acum cu o putere crescută la 410 kW (557 CP). Prin noul E 63 AMG, Mercedes-AMG oferă clienţilor săi un autoturism cu un caracter unic, mai individualist ca niciodată, care, în premieră, poate fi echipată cu un sistem de tracţiune integrală, dezvoltat pentru a oferi şoferului o dinamică mai incitantă.

Noua generaţie a Clasei E poate fi comandată deja din 15 ianuarie.

Preţul de bază pentru noua generaţie a Clasei E echipată cu un motor diesel este de 33.775 euro (fără TVA) pentru E 200 CDI. Pentru modelele pe benzină, preţurile încep de la 34.500 euro (fără TVA) pentru E 200 şi urcă până la 62.125 euro (fără TVA) pentru E 500 4MATIC. Preţurile modelelor AMG sunt cuprinse în intervalul 89.050 euro şi 99.500 euro (fără TVA, preţ valabil pentru modelele limuzină).

Clasa E Limuzină  Preţ de listă  fără TVA Preţ de listă cu TVA (euro)

E 200 CDI                                   33.775                               41.881

E 220 CDI                                   36.175                               44.857

E 250 CDI                                   38.525                               47.771

E 250 CDI 4M                              42.925                               53.227

E 300 BlueTEC                            43.550                               54.002

E 300 BlueTEC HYBRID               43.675                               54.157

E 350 BlueTEC                             45.850                               56.854

E 350 BlueTEC 4M                      48.150                               59.706

E 200                                          34.500                               42.780

E 250                                          38.750                               48.050

E 300                                         42.350                               52.514

E 300 4M                                  44.650                               55.366

E 350                                         44.675                               55.397

E 350 4M                                  46.975                               58.249

E 500                                         59.825                               74.183

E 500 4M                                  62.125                               77.035

E 63 AMG                                    89.050                             110.422

E 63 AMG 4M                             89.900                             111.476

E 63 AMG 4M S                          99.500                             123.380

Clasa E T-Modell   Preţ de listă fără TVA     Preţ de listă cu TVA (euro)

E 200 CDI                                    36.475                               45.229

E 220 CDI                                    38.875                               48.205

E 250 CDI                                    41.225                               51.119

E 250 CDI 4M                              45.625                               56.575

E 300 BlueTEC                             46.250                               57.350

E 300 BlueTEC HYBRID               46.375                               57.505

E 350 BlueTEC                               48.550                                60.202

E 350 BlueTEC 4M                        50.850                                63.054

E 200                                               37.200                                46.128

E 250                                               41.450                                 51.398

E 300                                              45.350                                 56.234

E 300 4M                                       47.650                                 59.086

E 350                                                47.375                                 58.745

E 350 4M                                         49.675                                 61.597

E 500                                               62.025                                 76.911

E 500 4M                                       64.325                                 79.763

E 63 AMG 4M                                92.100                               114.204

E 63 AMG 4M S                           101.700                               126.108

1 COMENTARIU

  1. Buna ziua!
    Din fericire pentru noi brandul Mercedes certifica iar si iar “siguranta” marcii. Avem insa datoria de a testa noile sisteme introduse atat la subiectul de fata precum si la categoria utilitare. La acestea din urma inca sunt multe aspecte electro-tehnice care trebuie revizuite. Oricum, felicitari din nou inginerilor si nu numai!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.