Modificarea Legii taximetriei ii scoate in strada pe membrii APTRTI si FORT

Asociatia Profesionala a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere (APTRTI) si Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) vor protesta in Bucuresti, pe 27, 28 si 29 martie, impotriva noului proiect de lege din domeniul taximetriei, se arata intr-un comunicat transmis, joi, de cele doua organisme patronale. Reamintim ca importante modificari au fost aduse, marti,  vechii legi a taximetriei (Legea nr. 38/2003), in Comisia de industrii si servicii din cadrul Camerei Deputatilor, iar proiectul a trecut, miercuri, de Comisia juridica a Parlamentului. Potrivit noului act normativ, operatorii de taximetrie nu mai au voie sa isi desfasoare activitatea decat pe raza localitatii de autorizare, iar Consiliul local respectiv vor stabili un tarif unic pentru acest serviciu. In aceste conditii, taximetristii din localitatile aflate in jurul Bucurestiului nu vor mai avea acces in Capitala, ei riscand amenzi mari si ridicarea placutelor de inmatriculare daca vor fi gasiti chiar si intr-o parcare.

“Printre modificarile aberante ce se incearca sa fie strecurate in lege se numara si obligativitatea ca un Dispecerat Taxi sa detina si un anumit parc propriu de masini, respectiv 50 de autovehicule autorizate taxi. Din cauza faptului ca autorizatiile taxi sunt limitate numeric la patru autorizatii taxi/1000 de locuitori, 80 % din marile dispecerate la nivel national nu vor putea sa indeplineasca aceasta conditie”, se arata in comunicatul semnat de Mihai Ghisa, presedintele APTRTI, Cristian Lazarescu, vicepresedinte APTRTI, si Augustin Hagiu, presedintele FORT.

Cei trei subliniaza, totodata, ca se doreste modificarea transportului in regim de taxi in zona Bucuresti-Ilfov, prin eliminarea posibilitatii transportatorilor autorizati in judetul Ilfov de a opera in Capitala. “Prin aceasta actiune vor ajunge pe drumuri aproximativ 2.000 de familii ce isi asigura traiul de zi cu zi din aceasta activitate, in ciuda faptului ca Legea 168/2010 le da dreptul de a opera in Bucuresti”, se mai arata in comunicat.

Se cer demisii si anchete guvernamentale

Reprezentantii APTRTI si FORT si nu se opresc doar la a semnala modificarile aduse Legii taximetriei, ci ei cer si demisii. “Solicitam de urgenta ca d-nul deputat George Ionescu si consilierul Comisiei pentru Industrii si Servicii, d-nul fost deputat Ioan Bivolaru, sa isi depuna demisiile de onoare pentru conflictele de interese ce le-au avut de-a lungul timpului si pana acum si, de asemenea, demararea de urgenta a unor anchete guvernamentale, care sa determine felul in care a fost legiferata si reglementata activitatea de taximetrie in Romania din 2002 si pana in prezent. Solicitarea noastra este facuta pentru a curata aceasta activitate de caracatita mafiota ce a cuprins-o”, reclama Mihai Ghisa.

Lege schimbata cu usile inchise

Totodata, presedintele APTRTI denunta faptul ca lucrarile Comisiei pentru industii si servicii din Camera Deputatilor s-au tinut cu usile inchise. “In Parlamentul Romaniei, mai exact in Comisia pentru industrii si servicii, s-a discutat in acest moment la nivel de raportori modificarea Legii taximetriei. La aceste discutii, care au avut loc cu usile inchise pentru anumite ONG-uri si deschise doar pentru cele ce deservesc grupurile de interese ale unui anumit deputat – grupuri ce au subjugat si profitat de avantajele politicului pana acum -, se incearca modificarea Legii taximetriei dupa bunul  plac si pentru propiul interes al celor mentionati mai sus. Pana acum, Asociatia noastra, impreuna cu Federatia din care facem parte (FORT) nu a dorit sa amestece  aceste mizerii ale politicului, tocmai pentru ca nu ne-am dorit niciodata sa fim confundati cu vreo culoare politica sau cu vreun partid, dar din cauza lucrurilor ce se precipita pe zi ce trece, nu mai putem astepta si suntem hotarati sa nu mai stam cu mainile in san”, acuza Ghisa.

“Caracatita incearca sa impuna monopol”

Presedintele APTRTI mai denunta, in comunicat, “interesele caracatitei ce incearca sa puna monopol pe activitatea de taximetrie”, din care ar face parte, potrivit acestuia, alte organizatii patronale din domeniu, precum si politicieni. Acestia “incearca sa impinga modificarea legii in forma propusa de catre dansii, pentru ca apoi sa poata profita fiecare de cate o felie din “tort” – tortul fiind legea in sine”, acuza Mihai Ghisa.

El sustine ca dovada ca “inca de la inceput aceasta lege a fost facuta “Hei Rup’’, in limbaj parlamentar “la trosneala – tine, bine, nu tine, incercam”, este insusi documentul care s-a depus la Senat ca initiativa legislativa”. “Dupa ce a fost semnat de catre mai multi controversati senatori, a fost consemnata  pe respectivul document rugamintea de a nu fi afisat pe site-ul Senatului”, mai reclama presedintele APTRTI.

Alte modificari “aberante”

Mihai Ghisa enumera si alte modificari ce “se incearca a fi strecurate in lege” si pe care le considera “aberante”:

“- Cazierul de conduita profesionala, o adaugare la legea existenta, este de fapt o inlocuire a fostelor “recomandari” scoase din lege din 2007, prin care toti soferii sunt obligati sa prezinte la angajare, angajatorului Cazierul de conduita profesionala, cazier eliberat de catre asociatiile profesionale reprezentative la nivel national, conform Legii taximetriei, si nu conform celorlalte legi ce definesc reprezentativitatea.  In acest caz, vorbim de doar 2 asociatii, partenere in acest scop si de data aceasta. (…) Ca si in trecut, pe vremea cand aceleasi asociatii eliberau recomandari, se vor incasa bani, bani ce vor ajunge in conturile celor doua asociatii si vor fi folositi dupa bunul plac al acestora, iar forta de munca va fi dirijata incotro vor dori dansii, incalcand asfel Legea Concurentei si oferindu-le puteri decizionale in stat.

Transportul in regim de taxi in zona Bucuresti-Ilfov se doreste a fi modificat prin eliminarea posibilitatii Transportatorilor Autorizati in Judetul Ilfov de a opera in Bucuresti,  aceasta modificare lasand pe drumuri aproximativ 2.000 de familii ce isi asigura traiul de zi cu zi din aceasta activitate, cu toate ca legea 168/2010 le da dreptul de a opera in Bucuresti. Cum transportatorii Bucuresteni opereaza in Ilfov nestingheriti, acest lucru le-ar crea un avantaj si de aceasta data  membrilor Camerei Taximetristilor Bucuresti. Marea majoritate dintre ei isi vand autorizatiile taxi la negru, obtinand bani foarte multi pe acestea, desi ele nu au costat nimic, sperand ca daca Ilfovenii nu vor mai putea opera si in Bucuresti vor face coada la dansii pentru a se angaja, a cumpara autorizatii sau a le inchiria. Se pare ca acesta ar fi fost si motivul pentru care taxiurile nu au fost incluse in Autoritatea Metropolitana de Transport, asa cum au fost incluse toate tipurile de transport public local, taxiurile facand parte din transportul public si fiind singurele ce au ramas pe dinafara”. (M.S.)

1 COMENTARIU

  1. Foarte bine ca sunt scoase taxiurile de Ilfov din Bucuresti ! E nejustificata prezenta acestora atata timp cat pe lista de asteptare a autorizatiilor de Bucuresti sunt oameni seriosi care vor sa munceasca dar nu o pot face deoarece numarul autorizatiilor este limitat. Asta cu autorizatiile de Ilfov este o portita a baietilor destepti care si-au facut acolo firme sau PFa uri ca sa nu mai stea in asteptarea autorizatiilor de Bucuresti.

    Cel mai bine ar fi ca autorizatiile sa se dea la liber contra unei taxe anuale fixe.

  2. Asa se duce tara ,facand rau unul altuia. Ar trebui sa muncim ca sa fie mai bine .Toate taxele se duc la bugetul de stat .Intrebatii pe parlamentari unde si cum ii repartizeaza. Toti patronii firmelor de taxi Bucuresti ii invrajbesc pe oameni si ei se imbogatesc. Fraierilor planisti de la firmele de Bucuresti, daca patronii vostri sunt corecti, ar trebui sa va injumatateasca planul ca tot vor ei sa-l inlature pe Pelicanul. Va spun eu ca n-au s-o faca pentru ca le-ar scadea veniturile deci nu se gandesc la voi , doar se folosesc de voi.

  3. Ai asteptat cumva la licenta de Bucuresti si te-au servit domnii de la primarie? S-au esti un baiat corect si muncitor si ti-au dat licenta? eu nu prea cred.STIU te-a pus sa astepti mullllllllllt.Eu am lucrat 10 ani la plan in Bucuresti pt.domnii patroni ,dar de ce sa lucrez pt. ei cand pot sa lucrez pt. mine pe o licenta de ilfov. NU VA MAI AGITATI domnilor ca noi toti suntem taximetristi, nu conteaza unde lucram ,daca avem licenta de ilfov sau de Bucuresti .Cand avem de-a face cu cate un golan,pus pe scandal ar trebui sa nu se mai tina cont ca esti de ilfov sau de bucuresti si sa fim uniti. Nu va mai certati pt. marii patroni care v-au bagat in cap ca aveti viata grea din cauza taximetristilor de ilfov. TOTI ar trebui sa avem acelasi interes…tariful pe km abia acum s-au hotarat sa-l mareasca?si cu cat,cu 4 bani?dar planul de ce nu il micsoreaza,ca doar este criza ?STIM ,din cauza taximetristilor de ilfov. Aeroportul Otopeni, din cate stiu se afla tot in ilfov, de ce este plin de taxiurile marilor firme din Bucuresti? adica unul are voie ca face legea iar celalalt nu.?

  4. Incercati cei care sunteti impotriva “Peiicanului” sa va documentati de afacerile d-lui Stefanescu,patronul fostului
    “Roddel”,daca a vandut firma,cui a facut-o si de ce mai este presedintele Camerei Taximetristilor.
    D-ul Anghel de la “Cris taxi”,nu prea a platit datoriile la stat,dupa care a vandut firma fiicei sale pentru ca acestea sa
    poata fi sterse.
    Sa nu uitati ca datorita “Pelicanului” va plimbati cu doar 1.39lei/km in momentul de fata.
    Cand celelalte firme lucrau cu 1.6lei/km,iar Pelicanul avea 1.19lei/km va ieseau ochii din cap cautand o masina cu
    aceasta sigla…..atunci era bine,nu?

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.