Noul Mercedes-Benz Citan, autovehicul comercial eficient pentru oraş

Noul Mercedes-Benz Citan este autovehiculul eficient pentru livrarea mărfurilor în mediul urban, cu performanţe uimitoare şi un consum foarte mic. Combină confortul din habitaclu cu beneficiul diminuării emisiilor de dioxid de carbon, oferind performanţe notabile la costuri minime, ca niciun alt autovehicul existent pe piaţă. Consumul standard al modelului Citan cu BlueEFFICIENCY este de 4,3 litri/100 km – niciun alt vehicul urban de livrare cu combustie internă nu consumă mai puţin carburant sau nu produce mai puţine emisii. Interiorul de până la 3,8 m³ şi sarcina maximă de 800 kg sunt şi ele remarcabile. Calitatea deosebită, dinamica modului de conducere, siguranţa impresionantă, caracterul economic, mobilitatea şi supleţea transformă Mercedes-Benz Citan într-un reper printre autovehiculele de livrare în mediul urban. Preţurile încep cu 14.313 euro (fără TVA) pentru Citan 108 CDI pentru transport marfă şi 14.946 euro  (fără TVA) pentru Citan 108 CDI pentru transport persoane. Garanţie 3 ani, fără limită de kilometri, atât pentru Citan, cât şi pentru Vito, Viano, Sprinter şi Vario produse începând din septembrie 2012.

Graţie noului Citan, Mercedes-Benz Vans are acum o ofertă completă în clasa autovehiculelor comerciale uşoare. Cu noul Citan şi cu modelele consacrate Vito, Sprinter şi Vario, Mercedes-Benz Vans oferă o gamă completă: de la autovehiculul de livrare în mediul urban până la autovehiculul de mare capacitate şi de la autovehiculul de 1,8 tone la cel cu 7,5 tone masă maximă admisă.

Modelul confortabil Viano completează gama din sectorul vast al autovehiculelor de transport. Noul Citan poate fi personalizat după cerinţele variate ale clienţilor săi.

Grila de radiator proeminentă, caracteristică mărcii

Aspectul noului Mercedes-Benz Citan este inconfundabil, de la prima vedere el putând fi identificat drept un Mercedes-Benz. O caracteristică a mărcii este steaua din crom poziţionată pe fundalul grilei proeminente şi robuste a radiatorului cu trei fante. De asemenea, farurile îndrăzneţe ale modelului Citan şi capota în formă de săgeată, cu marginile sale clar definite, ies în evidenţă.

Grila radiatorului în formă de săgeată şi farurile lateral poziţionate subliniază dinamismul noului Citan. Farurile atrag atenţia prin combinaţia de gri mat şi crom metalizat. Farurile opţionale de ceaţă şi cele de zi din dotarea standard sunt integrate în bara de protecţie frontală.

Forma trapezoidală a prizei de aer din bara de protecţie sporeşte impactul puternic pe care îl are Citan. Această caracteristică este una dintre elementele tipice brandului şi poate fi întâlnită de la cele mai noi maşini Mercedes-Benz din clasa compactă şi până la noile Actros. Alternarea formelor îi conferă noului Citan un aspect deosebit de atractiv.

Din lateral, silueta acestui autovehicul specializat în livrarea în mediul urban capătă un aspect sport, datorită părţii frontale bine definite. În special, jantele opţionale din aliaj uşor de 38 cm împreună cu marginea exterioară a arcului roţilor oferă noului Citan o postură impresionantă pe stradă.

Spate uşor de recunoscut, realizat cu grijă până în cele mai mici detalii

Luneta pune în evidenţă amploarea autovehiculului. Marginile ascuţite din partea de jos a geamurilor reflectă liniile lămpilor verticale din spate – un detaliu care subliniază rafinamentul designerilor Mercedes-Benz. Forma binedefinită a farurilor, prin roşul clar al sticlei din care sunt confecţionate, evidenţiază alternanţa liniilor mate şi strălucitoare din crom ale autovehiculului.

Cu aspectul său unic, noul Citan se încadrează perfect în seria autovehiculelor destinate livrării în mediul urban din familia Mercedes-Benz, alături de modelele Sprinter şi Vito.

Barele de protecţie puternice şi numeroasele suprafeţe din plastic granulat scot în evidenţă caracterul robust şi rezistent al noului Citan. De asemenea, în cazul în care clientul solicită un aspect desebit de elegant, Mercedes-Benz poate livra modelul Citan cu barele de protecţie, carcasa oglinzilor exterioare şi bara de deasupra farurilor vopsite în aceeaşi nuanţă cu întregul autovehicul.

Designul noului Citan nu este însă realizat doar pentru a impresiona. Acesta reflectă o excelentă aerodinamică care contribuie, la rândul său, la reducerea consumului de combustibil.

Calitate: Un Mercedes-Benz adevărat, realizat până în cele mai mici detalii

Îmbinările, marginile şi suprafeţele sunt realizate cu fineţe şi aplicate cu precizie. Încă de la prima vedere, aspectul modelului Citan evidenţiază calitatea. Orice autovehicul care afişează steaua  Mercedes ilustrează şi calitatea mărcii: noul autovehicul specializat în livrarea în mediul urban, chiar dacă este fabricat în cooperare cu o companie parteneră, continuă să îndeplinească standardele înalte pe care Mercedes-Benz îşi propune să le atingă. De exemplu, caroseria a fost considerabil îmbunătăţită din punct de vedere calitativ prin optimizarea procesului de fabricaţie.

Pentru protecţia împotriva coroziunii, caroseria noului Citan este realizată exclusiv din panouri de metal galvanizat. Înainte de vopsire, întreaga caroserie a fost scufundată într-o baie de grund, aplicându-se astfel primul strat protector. În anumite zone a fost aplicat un al doilea strat, cum ar fi în zona punţii spate a autovehiculului, pentru a fi protejată de pietriş.

Marginea pasajului roţii este confecţionată din plastic, asigurând o mai bună protecţie împotriva coroziunii, reducând totodată şi nivelul zgomotului. De asemenea, a mai fost aplicat şi un strat de ceară pentru protecţie împotriva fisurilor, precum şi un strat de PVC care acţionează ca un scut împotriva coroziunii.

Un spaţiu de lucru confortabil, robust şi de o calitate incontestabilă

Echipamentul de calitate superioară din interiorul noului Citan este realizat, la fel ca şi exteriorul, după cele mai înalte standarde specifice Mercedes-Benz. Astfel, Citan se aseamănă cu alte autovehicule Mercedes-Benz din mai multe puncte de vedere. De exemplu, tapiţeria şi materialele sunt la acelaşi nivel de calitate cu cea a modelului Mercedes-Benz Vito.

Atât şoferul cât şi pasagerul din dreapta beneficiază de scaune robuste, capitonate şi confortabile. Tapiţeria a fost realizată special pentru Citan. Forma ergonomică a spătarului oferă suport lateral, asigurând un confort sporit şi siguranţă. Tapiţeria este realizată astfel încât să lase pielea să respire, fiind totodată durabilă şi uşor de întreţinut, două caracteristici definitorii ale mărcii.

Materiale de înaltă calitate pentru tabloul de bord

Tabloul de bord al noului Citan se inspiră din designul remarcabil al exteriorului. Suprafaţa sa este acoperită de un material care imită pielea, lucru care îi conferă un aspect atractiv şi plăcut la atingere. Acest material nu este sensibil la zgârieturi, fiind foarte uşor de curăţat, iar culoarea şi textura sa sunt tipice brandului.

Volanul, instrumentele şi modul de funcţionare, tipice pentru Mercedes-Benz

Şoferii automobilelor Mercedes-Benz se vor simţi imediat ca acasă în interiorul noului Citan. Volanul are o plăcuţă cu steaua Mercedes-Benz şi poate fi ajustat pe înălţime, permiţându-i şoferului să aibă o vedere amplă asupra instrumentelor specifice mărcii. În funcţie de preferinţe, se poate opta şi pentru un volan îmbrăcat în material din piele.

La toate modelele, panoul de bord  include un indicator de viteză şi unul de turaţie şi dispozitive care indică temperatura lichidului de răcire şi a nivelului de combustibil. Un indicator luminos arată dacă uşile sunt închise. Contorul de kilometri ocupă o poziţie centrală în secţiunea în care este poziţionat vitezometrul. În funcţie de dotări, informaţiile din computerul de bord sunt, de asemenea, afişate aici, incluzând consumul de combustibil, distanţa curentă parcursă şi distanţa care poate fi parcursă cu combustibilul rămas.

În plus, modelul Citan prezintă un nivel ridicat de funcţionalitate, aspect tipic pentru marcă. Volanul reglabil, schimbătorul de viteze aflat în centrul consolei, butoanele pentru lumini poziţionate în partea stângă a volanului, precum şi celelalte butoane de control, adică aranjamentul, aspectul şi modul de funcţionare al autovehiculului, toate corespund standardelor cu care sunt obişnuiţi clienţii Mercedes-Benz. Poziţia luminilor de avertizare în partea superioară a consolei centrale şi cele patru orificii rotunde pentru aer sunt, de asemenea, caracteristice mărcii.

Materiale de o calitate superioară, rezistente şi uşor de curăţat

Toate elementele din interiorul maşinii sunt funcţionale, uşor de curăţat şi de cea mai înaltă calitate. Uşile din faţă sunt căptuşite cu un material din plastic uşor de întreţinut, iar în cazul modelului Crewbus acesta poate fi completat cu material textil, opţional. Materialul din care este realizată pardoseala în partea din spate, precum şi cea din compartimentul pentru încărcătură, este un plastic rezistent (opţional pentrudiferite variante). Pardoseala modelului pentru transport persoane poate fi acoperită cu mochetă, opţional.

Plafonul este capitonat până la stâlpul B la unele modele, la Mixto până la stâlpul C şi complet în cazul modelului Crewbus cu omologare de tip M1 (vehicul de pasageri). În funcţie de variantă şi de modul de întrebuinţare, sunt disponibile diferite modele de tapiţerii pentru compartimentul de încărcare, portbagaj, uşile glisante, uşa portbagajului şi pentru uşile din spate.

Accent pe funcţionalitate

Modelul Citan pune un foarte mare accent pe funcţionalitate în utilizarea de zi cu zi a autovehiculului. Astfel, printre caracteristicile sale se numără un torpedou spaţios, un compartiment de depozitare situat între scaunele din faţă şi compartimentele de depozitare din partea de sus, aflate pe întreaga lăţime a bordului şi create special pentru obiectele pe care conducătorii le utilizează regulat.

Spaţiul de depozitare situat pe uşile laterale poate susţine, de pildă, o masă echivalentă cu 1,5 litri, aspect valabil şi pentru compartimentul opţional dintre scaune. În plus, interiorul modelului Citan Crewbus poate fi echipat cu un compartiment de depozitare opţional plasat deasupra pasagerilor, dotat cu trei secţiuni ce pot fi încuiate şi două compartimente dispuse în pardoseala autovehiculului.

Cumulând tot spaţiul compartimentelor de depozitare din Citan rezultă un uimitor volum total de 77 l, în habitaclu şi în compartimentul de încărcare.

Încălzirea şi ventilaţia funcţionează eficient

Orificiile rotunde de ventilaţie din partea din faţă a interiorului maşinii au un design care să permită o flux optim al curenţilor de aer. Butonul de recirculare al aerului împiedică pătrunderea în autovehicul a aerului contaminat din exterior. Dat fiind faptul că motoarele diesel deosebit de economice ale noului Citan produc un minimum de căldură, toate autovehiculele Citan CDI sunt echipate cu un sistem electric de încălzire suplimentar, standard. Acesta se regleză automat în funcţie de temperatura lichidului de răcire sau de setarea comutatorului rotativ pentru temperatură.

Noul Citan este disponibil, de asemenea, şi cu un sistem manual de aer condiţionat sau cu sistemul semi-automat de aer condiţionat Tempmatic. Cel din urmă îi asigură spaţiului interior o temperatură constantă selectată prealabil.

De îndată ce coboară din noul Citan, pasagerii sunt ghidaţi către casă în siguranţă: farurile sunt echipate cu un sistem de iluminare „însoţeşte-mă spre casă”, care se activează indiferent de momentul din zi în care pasagerii părăsesc autovehiculul.

Patru tipuri de motoare, pentru toate cerinţele

Noul Citan dispune de o gamă variată de motorizări. Motorul puternic şi silenţios turbodiesel Mercedes-Benz OM 607, cu injecţie directă şi cu un cilindru de 1,5 l este completat la trei niveluri diferite:

• Citan 108 CDI, cu o capacitate de 55 kW (75 hp), cuplu motor de 180 Nm

• Citan 109 CDI, cu o capacitate de 66 kW (90 hp), cuplu motor de 200 Nm

• Citan 111 CDI, cu o capacitate de 81 kW (110 hp), cuplu motor de 240 Nm

Gama este completată de un motor turbo supraalimentat pe benzină, M 200,71 cu o capacitate de 1,2 l:

• Citan 112, cu o capacitate de 84 kW (114 hp), cuplu motor de 190 Nm.

Momentan sunt disponibile modelele Citan 108 CDI şi 109 CDI; variantele modelelor Citan 111 CDI şi Citan 112 vor întregi gama în vara anului viitor.

Motor diesel extrem de economic, cu trei niveluri diferite de putere

Motoarele diesel cu 4 cilindri şi cu o capacitate de 1461 cm³  sunt recunoscute pentru un consum extrem de mic de carburant, aspect care contribuie la economia de ansamblu şi care asigură o călătorie uşoară şi plăcută. Motorul are diametrul cilindrului de 76 mm şi 80.5 mm cursă a pistonului.Un arbore cu came asigură controlul supapelor.

Combustibilul este condus în camerele de ardere la o presiune maximă de 1600 bari prin injecţie directă controlată electronic common-rail sau cu piezo-injectoare. Motoarele sunt supraalimentate, cu turbosuflantă şi răcire intermediară, iar varianta cea mai puternică este echipată cu turbină cu geometrie variabilă. O pompă de ulei controlată electric reduce consumul de combustibil. Această proprietate se aplică de asemenea la funcţia ECO start/stop, disponibilă opţional.

Motoarele diesel asigură o putere maximă la 4000 rpm şi un cuplu maxim la 1750 rpm. Cuplul maxim este disponibil pentru o plajă mare de turaţie. Prin urmare, modelul Citan oferă o manevrabilitate excelentă la diferite viteze.

Sistemul de injecţie common-rail asigură o funcţionare silenţioasă şi fără vibraţii a motoarelor diesel compacte, iar cureaua de distribuţie are o durată estimată de funcţionare de 240.000 km/10 ani, iar intervalele de întreţinere sunt extrem de mari, 40.000 km.

Consumul scăzut de carburant corespunde cantităţii extrem de mici de emisii de dioxid de carbon. Convertorul catalitic situat aproape de motor, precum şi filtrul de particule standard asigură un flux al gazelor de eşapament şi reduce nivelul de zgomot pentru a proteja cât mai bine mediul înconjurător. Motoarele diesel sunt în conformitate cu standardele Euro V privind emisiile de gaze.

Motor pe benzină, agil şi puternic

Ca alternativă la motoarele diesel, este disponibil şi un motor pe benzină, cu un cuplu motor puternic, cu injecţie directă. Acest motor este în conformitate cu standardele Euro V privind emisiile de gaze, prezentând totodată şi un convertor catalitic cu trei căi. Motorul de 4 cilindri cu o capacitate de 1,2 l prezintă o gamă largă de caracteristici, printre care un bloc motor de aluminiu, un design cu 4 valve per cilindru şi doi arbori cu came pe o parte. Datorită alezajului de 73,2 mm şi a cursei pistonului de 72 mm (1192 cm³ capacitate), motorul are dimensiuni potrivite. Ca rezultat, valvele au un diametru mare şi, în schimb, cilindrii sunt bine lubrifiaţi. Duzele de injecţie cu şase găuri garantează o injecţie excelentă a carburantului.

Turbocompresorul de evacuare a gazelor reacţionează rapid şi asigură 90% din cuplul motor maxim la doar 1500 rpm. Motorul atinge cuplul motor maxim de 190 Nm, într-o gamă variată de turaţii de la 2000 rpm la 4500 rpm. Puterea maximă de 84 kW (114 hp) este furnizată la 4500 rpm.

Consumul deja redus de carburant al motorului pe benzină continuă să fie redus de pompa de ulei controlată electronic. Dacă este necesar, aceasta operează cu două niveluri de presiune. Tehnologia BlueEFFICIENCY cu o funcţie ECO de oprire/pornire este standard pentru motorul pe benzină. Ea opreşte automat motorul în momentul în care transmisia este în punctul neutru, când ambreiajul nu este apăsat, iar viteza este sub 4km/h. Motorul porneşte din nou de îndată ce autovehiculul este pus în mişcare, iar şoferul apasă ambreiajul.

Noul Citan: o privire de ansamblu asupra motorului

Model  Carburant     Capacitate cilindrică         Putere                                     Cuplu motor

Citan 108 CDI diesel        1461 cm³     55 kW (75 hp) la 4000 rpm    180 Nm la 1750-2500 rpm

Citan 109 CDI diesel        1461 cm³     66 kW (90 hp) la 4000 rpm      200 Nm la 1750-3000 rpm

Citan 111 CDI diesel        1461 cm³     81 kW (110 hp) la 4000 rpm    240 Nm la 1750-2750 rpm

Citan 112    benzină        1192 cm³       84 kW (114 hp) la 4500 rpm    190 Nm la 2000-4000 rpm

Cutii de viteze manuale cu 5 şi cu 6 trepte

Pentru primele două variante de motoare diesel, este utilizată o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Atât motorul pe benzină, cât şi puternicul motor diesel de 81 kw, folosesc o cutie manuală cu şase viteze. În ambele cazuri, şoferul schimbă vitezele folosind un schimbător uşor de manevrat, poziţionat în centrul consolei. Autovehiculul are tracţiunea pe roţile din faţă.

Ambele transmisii se disting printr-o sincronizare în două trepte ce conduce la o reducere perceptibilă a forţei de cuplare. Nu numai mişcarea înainte, dar şi mişcarea înapoi, sunt sincronizate pentru ambele transmisii. Mărimea schimbătorului şi spaţiul dintre viteze sunt personalizate pentru fiecare tip de motor şi variantă de greutate. Cutia de viteze în şase trepte este mai utilizată, reducând consumul de carburant şi zgomotul la viteze mari.

Un indicator de schimbare a vitezei este montat în varianta standard. Prin mişcări pe verticală, o săgeată indică cele mai sensibile schimbări de viteză ce pot influenţa consumul de carburant şi dinamica procesului de conducere. Capacitatea rezervorului de combustibil de 60 l asigură o funcţionare excelentă.

Cel mai mic consum de carburant din clasa sa

Una dintre trăsăturile definitorii ale noului Citan este economia remarcabilă de carburant. Acesta nu numai că dă dovadă de intervale impresionante de constanţă de până la 40.000 km sau de până la doi ani, dar prezintă şi cu cel mai mic consum de carburant din clasa sa.

Consumul de combustibil combinat al automobilelor Citan 108 CDI BlueEFFICIENCY şi 109 Citan BlueEFFICIENCY CDI este de numai 4.3 litri/100 km, în conformitate cu NEDC. Aceasta este cea mai bună valoare din clasă, fiind impresionantă în raport cu dimensiunile şi masa autovehiculelor. În consecinţă, în afară de faptul că oferă cele mai bune valori ale consumului de carburant, Citan produce şi cele mai mici emisii de gaze, în comparaţie cu alţi jucători de pe piaţă. Citan 108 CDI BlueEFFICIENCY şi 109 CDI BlueEFFICIENCY emit numai 112 g / km de CO2 şi, astfel, ajută la conservarea mediului, atât în zonele urbane, cât şi în zonele din afara oraşului.

Aceste valori reduse ale consumului de combustibil şi ale emisiilor sunt rezultatul muncii complexe şi al cercetătorilor de la Mercedes-Benz. Aici ne referim nu numai la motopropulsorul eficient, ci şi la servodirecţia electrică, care vine ca dotare standard, la pompa de ulei monitorizată şi la sistemul de management al bateriei. Elemente de detaliu precum noile carcase ale oglinzilor exterioare reprezintă dovada clară de optimizarea a aerodinamicii autovehiculului.

Operatorii de flote pot creşte şi mai mult eficienţa noului Citan printr-o limită de viteză impusă din fabrică. Mai mult, este disponibil un tempomat, în combinaţie cu un limitator de viteză.

Pachetul BlueEFFICIENCY reduce la minim consumul de combustibil

Pachetul BlueEFFICIENCY este oferit standard la motorul pe benzină şi este, de asemenea, disponibil opţional pentru motoarele diesel. Acesta reduce valorile eficientizate ale consumului de combustibil cu până la 0,4 litri la 4,3 l/100 km. BlueEFFICIENCY include, printre altele, funcţia ECO de start / stop, precum şi funcţia de management al bateriei şi al alternatorului. Prin managementului alternatorului, energia de frânare poate fi recuperată. Acest lucru reduce astfel puterea pe care alternatorul trebuie să o genereze şi micşorează şi mai mult consumul de combustibil. Nucleul managementului bateriei este un senzor care transmite în mod continuu date, cum ar fi evaluări curente de tensiune şi de temperatură a bateriei autovehiculului. Aceste valori ajută la asigurarea generării eficiente de energie, la distribuţia corectă şi la stocarea optimă de energie.

În funcţie de variantă, autovehiculul este echipat cu pneuri având rezistenţă la rulare optimizată, care reduc şi mai mult consumul de combustibil. Aceste anvelope de dimensiuni 195/65 R 15 sunt incluse în dotarea pachetului BlueEFFICIENCY pentru variantele cu o capacitate de sarcină utilă de până la 650 kg.

Beneficiile mărcii – siguranţă în conducere, dinamism şi confort

Noul Citan este livrat standard cu anvelope de 185/70 R 14 (Citan Compact) sau 195/65 R 15 (Lung sau Extra Lung). Roţile cu anvelope de până la 205/55 R 16 şi jante din aliaj uşor sunt opţionale.

Şaşiu complet nou, precizie în conducere

Suspensia, amortizoarele şi barele stabilizatoare sunt dezvoltate inovativ pentru Citan, fiind în sinergie perfectă. Arcurile scurte, o amploare ridicată de arcuire şi amortizaroarele rigide pe faţă şi spate contribuie la dinamica conducerii şi previn vibraţiile, oferindu-i noului Citan un aspect sportiv.

Barele stabilizatoare pe axele din faţă şi spate reduc unghiul de rulare în curbe. Suspensia de pe anumite modele se reduce cu aproximativ 15 mm pe axele de pe faţă şi spate, atunci când vehiculul este încărcat sub sarcina normală.

Atât  încărcat, cât şi gol, noul Citan este tipic Mercedes-Benz, datorită manevrabilităţii precise, stabilităţii şi confortului oferit, deja familiar conducătorilor modelelor Sprinter şi Vito. Noul Citan rezistă cu uşurinţă la încărcătură mare şi la condiţii meteorologice nefavorabile, pasagerii resimţind vibraţii reduse.

Frâne fără alunecare, cu aderenţă excelentă

Frânele noului Citan sunt la fel de sigure şi dinamice precum şasiul. Acestea  au o aderenţă excelentă şi un control bun. Performanţa de frânare se menţine chiar şi după zece manevre complete de frânare la o viteză de 100 km/ oră. În variantele de lungime Lung şi Extra Lung, Citan este echipat cu discuri de frână de aproximativ 280 mm în diametru pe axul central. Citan în varianta de lungime Compact are discuri de frână cu diametrul de 258 mm la frânele frontale şi cele tambur (de 23 cm) de pe puntea spate.

Noul Citan se evidenţiază şi prin sistemul ABS anti-blocare la frânare, EBV electronic, cu distribuţie a forţei de frânare, sistem hydraulic Brake Assist şi Start-off Assist, standard pentru toate modelele. Start-off Assist menţine presiunea de frânare pentru câteva secunde după ce frâna a fost eliberată şi împiedică, astfel, vehiculul să alunece în spate.

Siguranţă fără compromisuri: ADAPTIVE ESP®, cu până la şase airbaguri

La fel ca orice alt Mercedes-Benz, noul Citan este dotat cu echipamente de siguranţă extinse. O caracteristică cheie – standard pentru toate modelele – este programul electronic de stabilitate ADAPTIVE ESP ®, care ţine cont de încărcarea autovehiculului.

Acest sistem inovator de control al dinamicii în timpul condusului combină funcţia sistemului de frânare anti-blocare ABS, distribuţia electronică EBV a forţei de frânare, controlul fricţiunii motorului EBR, sistemul VDC (Controlul Dinamicii Vehiculului), care reglează şi subvirează, dar şi sistemul TCS de control al tracţiunii. Mai mult, sistemul de control al dinamicii asigură controlul ASR, precum şi unitatea de control a cuplului de frânare şi multe alte sub-funcţii asociate.

În cazuri excepţionale, şoferul poate dezactiva controlul antiderapant la simpla apăsare a unui buton. Cu toate acestea, sistemul va fi pornit din nou, automat, dacă starea autovehiculului este instabilă sau dacă viteza autovehiculului este mai mare de 50 km/oră.

Echipamentul standard include, de asemenea, o gamă largă de sisteme pasive de siguranţă. Scaunul şoferului şi al pasagerului din dreapta  sunt echipate cu sistem de reglare al înălţime, centuri de siguranţă în trei puncte cu pretensionare şi limitatoare de forţă. În plus, scaunul şoferului este echipat cu un sistem de avertizare prin centură (la fel şi scaunul pasagerului din dreapta, în Crewbus): în cazul în care centura de siguranţă nu este cuplată la o viteză de peste 16 km/ h, se aude un sunet de avertizare, radioul este oprit şi un simbol de avertizare în panoul de bord este activat.

Bancheta din spate a Citan Mixto şi Citan Crewbus este, de asemenea, echipată cu centuri de siguranţă în trei puncte. Scaunele laterale din spate sunt echipate cu un limitator de forţă a centurii, iar Crewbus are puncte de fixare Isofix pentru scaunul de copil.

Până la 6 airbaguri protejează şoferul şi pasagerii

Airbagul şoferului, cu un volum de 60 l, este standard pentru toate autovehiculele Citan. Variantele Crewbus cu omologare de pasageri (categoria M1) sunt echipate cu un airbag frontal pentru pasageri cu un volum de 110 l. Acesta este disponibil pentru toate celelalte variante, opţional.

Airbagurile laterale pentru torace sunt opţionale (standard, în Crewbus M1). Acestea sunt situate pe spătarele scaunelor din faţă. În plus, airbagurile din zona ferestrei sunt disponibile pentru şofer, copilot şi scaunele din spate ale Crewbus (M1). În cazul unui impact lateral, acestea formează o perdea în faţa geamurilor laterale.

Echipamentul standard pentru toate versiunile noului Citan include lămpi pentru circulaţie diurnă şi câmpuri suplimentare convexe în ambele oglinzile retrovizoare exterioare – care sunt în special pentru autovehiculele de livrare. Opţiunea de activare a luminilor de avarie după o situaţie critică de frânare este de asemenea standard.

Gama oferă trei variante de lungimi şi trei modele diferite

Versatilitatea şi adaptabilitatea noului Mercedes-Benz Citan îl transformă în soluţia ideală pentru cerinţele foarte diferite primite de autovehiculele de livrare urbane. Mixto şi Crewbus sunt disponibile în trei lungimi, cu mai multe variante de uşi, îndeplinind toate cerinţele de uz profesional din această clasă. Dimensiunile de bază pentru această gamă sunt lungimile de la 3,94 m (Compact) la 4,32 m (Lung) şi (Extra Lung) la 4.71 m.

Noul Citan cu un spaţiu uriaş

În ciuda dimensiunilor sale compacte, noul Citan are o capacitate cu adevărat uimitoare. Compartimentul pentru încărcătură măsoară 1.36 m, 1.75 m sau 2.13 m lungime (Citan Compact, Lung, Extra Lung). Volumele corespunzătoare sunt 2.4 m³, 3.1 m³ sau 3,8 m³. În funcţie de varianta de lungime şi greutate, sarcina utilă este de aproximativ 500 kg (Citan Compact), 650 kg (Lung) sau 800 kg (Lung îmbunătăţit, Lung Extra).

Compartimentul de încărcare spaţios poate fi accesat din lateral prin una sau două uşi glisante. Uşile standard asimetrice din spate pot fi deschise la 90 de grade sau la 180 grade pentru a facilita încărcarea. În versiunea standard, zona inferioară a uşilor este lambrisată şi ferestrele sunt disponibile opţional. În acest caz, ştergătorul de lunetă este standard pe uşa mare din stânga.

Alternativ, Mercedes-Benz dispune un haion pentru versiunile Compact şi Lung. Acesta se deschide la un unghi de aproximativ 90 de grade şi are o fereastră cu un ştergător ca dotare standard. Suplimentar, compartimentul de încărcare poate fi avea şine de acoperiş sau scară opţională pliabilă.

Capacităţi mari de încărcare, numeroase inele elastice de fixare a încărcăturii

Nivelul compartimentului de încărcare în partea din spate este de numai 568 mm deasupra suprafeţei drumului. Lungimea spaţiului de încărcare, măsurată între roţi, este de 1219 mm, suficient de mare pentru un euro palet. În funcţie de lungimea autovehiculului, încărcătura poate fi asigurată folosind patru, şase sau opt inele de siguranţă, localizate în podeaua autovehiculului. Capacitatea de încărcare de 500 daN depăşeşte specificaţiile DIN. În funcţie de varianta aleasă de uşă sau de lungime, până la patru inele de fixare a încărcăturii pot fi montate pe fiecare parte laterală, opţional. Dacă este necesar, poate fi disponibilă şi o şină pe peretele lateral, cu două inele de siguranţă mobile.

Autovehiculul are, în versiunea standard, un perete despărţitor pentru izolarea completă a încărcăturii. Un grilaj de siguranţă pliabil este disponibil opţional. Prin plierea scaunului pasagerului, grilajul poate extinde spaţiul de marfă pe partea dreaptă până la tabloul de bord, protejând în acelaşi timp şoferul de obiectele depozitate acolo.

Compartimentul pentru marfă al noului Citan este lambrisat în partea de jos, în versiunea standard, şi poate fi lambrisat complet ca opţiune suplimentară. Podele din lemn sau plastic sunt, de asemenea, opţionale.

Noul Citan Mixto: un autovehicul practic pentru angajaţi şi pentru materiale

Cu cel mult cinci locuri, Citan Mixto este ideal atunci când fie angajaţii sau materiale, fie ambele, trebuie transportate. Autovehiculul este deosebit de util, de exemplu, pentru comerţ de mică anvergură. Acest model este deosebit de flexibil, datorită banchetei rabatabile din spate, grilei opţionale de separare care poate închide compartimentul de încărcare şi datorită celor două uşi glisante. Citan Mixto are ca bază varianta Extra Lung, având un compartiment mare pentru încărcătură de 2,4 m³, chiar şi cu o capacitate maximă de locuri. Compartimentul de marfă din spatele banchetei rabatabile este lambrisat între pilonii C şi D.

Două variante ale banchetei rabatabile din spate sunt disponibile. Una sau două treimi din banchetă pot fi pliate în versiunea standard. Interiorul se poate modifica astfel încât să permită fixarea a două, trei, patru sau cinci locuri.

Banchetă cu o partiţie integrată de plasă de sârmă

Alternativ, este disponibilă o banchetă cu trei locuri, având o partiţie integrată din plasă de sârmă. Partiţia separă compartimentul din spate de spaţiul de încărcare. Dacă banchetă este mutată în faţă pentru a crea mai mult spaţiu, partiţia formată din două părţi separă în condiţii de siguranţă zona rămasă din compartimentul şoferului şi copilotului de compartimentul de încărcare.

O grilă de retenţie pentru marfă, permanent ataşată pilonului C este, de asemenea, disponibilă pentru Citan Mixto. Datorită lăţimii dintre roţi de 1219 mm, modelul Citan poate încărca şi paleţi. Şase inele de fixare a mărfii, situate în podeaua autovehiculului, şi alte inele suplimentare opţionale din pereţii laterali contribuie la siguranţa încărcăturii.

Noul Citan Crewbus: versatil şi confortabil

Având ca punct de plecare varianta Lung, Crewbus are cinci locuri şi o banchetă rabatabilă în spate. Versiunea standard include o uşă glisantă pe partea dreaptă sau, alternativ, uşi pe ambele părţi, opţional. Pereţii laterali au integral geamuri. Versiunea standard include, de asemenea, un haion cu geamuri, cu un sistem de ştergere şi spălare. Partea interioară a haionului este lambrisată cu plastic rezistent la uzură.

Ocupanţii locurilor din spate sunt aşezaţi pe o banchetă, din care una sau două treimi pot fi pliate în faţă. Mesele pliante cu suportul de pahare integrat oferă un plus de confort şi sunt disponibile opţional.

Masca compartimentului de încărcare al noului Citan Crewbus oferă, de asemenea, posibilităţi variate. Acesta poate fi fixat în două poziţii orizontale sau pe spătarul banchetei pentru depozitare. Zona de jos este lambrisată, iar şase inele de fixare a sarcinii sunt situate în podea.

Omologare drept camion uşor (N1) sau ca autovehicul de pasageri (M1)

Citan Crewbus este disponibil cu omologare de tip N1 sau M1. O variantă îmbunătăţită pentru transportare a încărcăturii este disponibilă ca dotare standard pentru omologarea de tip N1. Accentul cade pe echipamentele de siguranţă şi confort, prin airbagul de pe partea pasagerului, airbaguri pentru torace şi ferestre, precum şi acoperişul din lambriuri pentru autovehicule cu omologare M1.

Motorizarea, de asemenea, diferă: trei motoare diesel sunt disponibile pentru omologarea de tip N1, în timp ce pentru autovehiculele cu omologare M1 există în plus un motor pe benzină, cu transmisie dublă prin ambreiaj, opţional.

Dotările opţionale permit noului Citan să se adapteze perfect dorinţelor clienţilor

Echipamentul standard al noului Citan este orientat către utilizarea practică şi include un volan reglabil pe înălţime, inchidere centralizată prin telecomandă, oglinzi exterioare care pot fi ajustate din interior şi pre-instalare pentru radio.

Cu o gamă largă de opţiuni, noul Mercedes-Benz Citan poate fi adaptat perfect la sarcinile impuse de clienţi. Pe lângă opţiunile de siguranţă şi confort, gama oferă şi alte funcţii suplimentare. În prezent, aproximativ 150 de tipuri de echipamente speciale sunt disponibile pentru toate variantele.

Diverse elemente de partajare, un scaun pliant in dreapta ce facilitează extensia, o selecţie de configuraţii de uşi şi ferestre şi  spaţiul amplu de încărcare sunt doar câteva dintre opţiunile disponibile. În scopul de a simplifica variantele de achiziţie, am dezvoltat o serie de pachete de opţiuni, ca o alternativă la achiziţionarea de opţiuni individuale.

Pachetul pentru construcţii, de exemplu, include spaţiu amplu pe podea, protecţie a caroseriei fie din plastic sau din oţel sub baia de ulei şi anvelope ranforsate. Pachetul colorat cuprinde părţi detaşabile vopsite în culoarea autovehiculului.

Unele dintre echipamentele noului Citan sunt disponibile ca accesorii post-echipare. Accesoriile disponibile ulterior includ coşuri de marfă, sisteme de transportare şi de depozitare şi tăvi pentru spaţiul de încărcare. Un cuplaj de remorcă, fix sau detaşabil este, de asemenea, disponibil.

Noul Mercedes-Benz Citan este de un real ajutor în transport până la cel mai mic detaliu. Sistemele de racordare pot fi adaptate la tehnologia autovehiculului, prin intermediul unei interfeţe speciale şi a unui modul dedicat. Interfaţa este necesară pentru alimentarea cu energie, citind semnalele autovehiculului şi, dacă este necesar, luând în considerare şi creşterea vitezei motorului în poziţia neutră. Modulul dedicat evaluează informaţiile primite de la autovehicul, fără accesarea reţelei CAN. Acesta furnizează date despre motor, cum ar fi viteza motorului şi temperatura, viteza şi starea frânelor, ambreiaj şi uşi.

Servicii atractive, mobilitate garantată pe durata de exploatare

Preţuri începând cu 14.313 euro (fără TVA) pentru Citan 108 CDI pentru transport marfă şi 14.946 euro (fără TVA) pentru Citan 108 CDI pentru transport persoane. Garanţie 3 ani, fără limită de kilometri, atât pentru Citan, cât şi pentru Vito, Viano, Sprinter şi Vario produse începând din septembrie 2012.

Alături de gama largă de oferte de finanţare şi service, Citan va oferi o serie deosebit de atractivă de oferte personalizate complete. Astfel, noul Citan obţine calificative de top datorită competenţei deosebite Mercedes-Benz în transportul de afaceri.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.