Pentru predictibilitate

Pe lângă stabilitate, România mai are nevoie şi de predictibilitate, cerinţă atât a mediului de afaceri românesc, cât şi a investitorilor străini. Ţinând cont de faptul că logistica din România, inclusiv transportul rutier de marfă şi de călători are nevoie de infrastructură şi un mediu legislativ echilibrat, în condiţiile în care şansele de finanţare de la buget sunt foarte mici în această perioadă, ARILOG propune, într-o scrisoare deschisă, Preşedinţiei României, Guvernului, Senatul, Camerei Deputaţilor şi Ministerului Transporturilor, următoarele:

  • Continuarea investiţiilor pe Coridorul 4, Autostrada Nădlac-Constanţa, cu finalizarea de urgenţă a sectorului Sebeş-Sibiu şi Centura Bucureşti, segmente de drum care creează cele mai mari întârzieri.
  • Optimizarea normelor din transportul rutier de marfă şi călători la standardele Uniunii Europene, fără a le “revoluţiona” în această perioadă. Exemplu: licenţierea vehiculelor de marfă de 2,5 până la 3,4 tone sau a microbuzelor de până la 8+1 locuri. Menţionăm că nu s-a făcut un studiu bazat pe realitatea din transportul de marfă, coletărie, distribuţie, pentru a impune o asemenea reglementare pentru presupuse acte de evaziune, securitate rutieră etc.
  • Revizuirea sistemului rovinietelor, prin:

– Alinierea sistemului de tarifare şi plată a rovinietei pe principiul din 2001, respectiv de a diminua cuantumul pentru clase ecologice superioare.

– Montarea mai multor camere de urmărire care, pe lângă faptul că asigură concurenţă în piaţă, să ofere şi posibilitatea maximizării veniturilor bugetare aferente acestei taxe.

      – Diversificarea posibilităţilor de achiziţie a licenţelor prin oferirea rovinietelor valabile pe 1, 7, 15, 30 zile sau 3, 6, 9, 12 luni.

  • Faptul că în ultimii ani preţul carburantului a crescut, în timp ce investiţiile în vehicule moderne şi ecologice au scăzut dramatic, solicităm introducerea de certificate verzi pe principiul certificatelor emise pentru investiţiile în panouri solare şi mori de vânt, având ca sursă de finanţare acciza din carburanţi pentru investiţii în vehicule Euro 5 şi Euro 6.
  • Aşezarea nivelului amenzilor comparativ cu celelalte sectoare de activitate şi împărţirea responsabilităţilor separat pe şoferi şi companie, în funcţie de vinovăţia dovedită.

Pentru aceste propuneri, solicităm premierului şi cabinetului Ministerului de Transport, tuturor liderilor politici, de a completa agenda viitorului Ministru al Transporturilor cu punctele de mai sus.

Asociaţia Română de Logistică îşi exprimă disponibilitatea acordării de informaţii şi propuneri de măsuri pentru implementarea acestor cerinţe, astfel încât să ajutăm la stabilizarea mediului economic şi aducerea lui în linie cu legislaţia europeană.

Vă asigurăm de întreaga noastră consideraţie.

Cu stimă,

din partea Consiliului Director ARILOG

Ion Lixandru, vicepreşedinte ARILOG, dezvoltare relaţii autorităţi şi parteneriate patronate

ARILOG este o organizaţie voluntară, profesională şi educaţională non-profit, care îşi propune promovarea şi dezvoltarea ştiinţei şi tehnicilor de Logistică şi Supply Chain în toate companiile româneşti indiferent de industrie, precum şi creşterea vizibilităţii acesteia în peisajul economic românesc şi internaţional.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.