Pragul RCA de la care asigurătorii obțin profit: 1200 euro/an pentru un camion și 1300 lei/an pentru un taxi

1

protest5Asigurătorii, împreună cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) aflată sub comanda lui Mișu Negrițoiu, au declanșat în presă o nouă campanie de dezinformare a cetățenilor, pentru a încerca, în mod lamentabil, să justifice majorările de cost ale prețurilor RCA aplicate transportatorilor, taximetriștilor și celor 6 milioane de cetățeni care asistă neputincioși la aceasta debandadă a prețurilor RCA, care cresc vertiginos, indiferent dacă sunt sau nu înregistrate daune, reclamă COTAR.

Redăm integral comunicatul remis redacției, precum și documentele privind calcului polițelor RCA:

“În condițiile în care ASF refuză sistematic să comunice un preț de referință justificat pentru polițele RCA, COTAR a efectuat aceste calcule, rezultatul fiind următorul:

La un cost al RCA de 1.200 euro/an la un camion, asigurătorii obțin profit!

Structura de cost a politei RCA pentru transportatori marfa

La un cost al RCA de 1.300 lei/an la un taxi, asigurătorii obtin profit!

Structura de cost a politei RCA pentru taximetristi

În documentul atașat, COTAR prezintă și modul de calcul al primei RCA, pornind de la cifrele vehiculate în raportul Milliman aplicate flotei de transport a României.

Ce se întâmplă cu diferența de la 1.200 euro la 5.000 de euro?

(5000 Euro = preț RCA/camion/an în 2016)

Dar cu diferența de la 1.300 lei la 3.600 lei?

(3600 lei = preț RCA la un taxi/an în 2016)

Banii sunt scoși din România, de către aceste multinaționale, prin chirii supraevaluate, daune fictive, prețuri de transfer și contracte de consultanță supradimensionate. De ce nu au fost verificate aceste transferuri externe, deși a fost sesizat în mod oficial ANAF de 9 luni de zile? Firmele de transport românești sunt sugrumate de catre acești geambași ai asigurărilor, protejați de instituții românești care nu își apără cetățenii și capitalul autohton”, a declarant Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

Plătitori captivi

În prezent, România are 136.000 de autovehicule de transport marfă, 60.000 de taxiuri și peste 6 milioane de autoturisme aparținând persoanelor fizice. Toți posesorii acestor autovehicule sunt captivi într-o piață RCA controlată de către firme străine care, cel mai probabil, doresc să falimenteze această industrie cu capital românesc, pentru a putea deschide calea firmelor de transport străine.

Remarcabil este, de asemenea, faptul că atunci când vine vorba de plata daunelor, firmele de asigurări întarzie în mod sistematic și ilegal 85% din despăgubirile achitate, sau plătesc doar parțial, în 90% dintre cazuri, aceste daune, sub materna supraveghere a Autorității de Supraveghere Financiară.

Ne întrebăm cum este posibil ca reprezentanțele auto străine care operează în România să aibă tarife de manoperă de 4 ori mai mari decât unitățile service independente, iar firmele de asigurări să achite aceste costuri fără niciun fel de problemă?

Firmele de asigurări, împreună cu arbitrul ghiftuit și complice – ASF, au același interes comun: banii românilor! Actualul Guvern și Parlamentul trebuie să se trezească la realitate și să înțeleagă că urmează să se confrunte cu mișcări de protest fără precedent – atât ale transportatorilor, cât și ale cetățenilor plătitori de polițe RCA.

Reamintim Guvernului Cioloș că a luat ființă pe fondul unei nemulțumiri generale și a unei drame naționale, după tragedia din <<Colectiv>>; să nu plece acasă tot după o nemulțumire generală și a unei drame naționale numite << RCA >>”,  a conchis Vasile Ștefănescu, presedinte COTAR.

1 COMENTARIU

  1. ASF-ul comunicase faptul ca 6 din 10 camioane produc accidente ! O remarca falsa , nejustificata , cu caracter dezinformativ si manipulator …..ASF-ul trebuie sa dispara ! Este o institutie capusa care nu isi are rostul in forma actuala. Daca ASF-ul isi facea datoria Astra si Carpatica nu ar mai fi ajuns la faliment ! Daca Astra si Carpatica nu ar mai fi ajuns la faliment asiguratorii straini nu isi mai puteau face de cap asa cum fac acum, sub vadita protectie a ASF-ului !

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.