Primarul Timişoarei mută sub pământ calea ferată şi gara

Primarul Nicolae Robu a anunţat, luni, că noul Plan Urbanistic General – ce va fi gata în 8 luni – va prevedea mutarea traficului feroviar din oraş în subteran, odată cu Gara de Nord. În locul liniilor de cale ferată, edilul vrea să construiască cel mai mare bulevard din oraş. În subteran, liniile ferate vor putea fi utilizate în partaj, atât pentru trenuri, cât şi pentru un metrou urban, care va face legătura între gară şi Aeroportul Internaţional “Traian Vuia”.

„În locul actualelor căi ferate va fi un bulevard de 60 de metri lăţime, amenajat cu clădiri şi cu toate elementele necesare, cu alei pietonale, cu spaţii verzi, cu benzi de bicicletă, dar şi pentru transport în comun, cu benzi corespunzătoare pentru traficul obişnuit. Vom crea astfel şansa Timişoarei de a avea un mare bulevard, care traversează oraşul de la un capăt la altul, realizat într-o concepţie unitară şi modernă”, a afirmat primarul Robu, într-o conferinţă de presă.

Ideea face parte din proiectul ‘Timişoara – Vision 2030’, elaborat de Nicolae Robu împreună cu cea mai mare societate de institute de cercetare ştiinţifică aplicată din Europa, ‘Fraunhofer’ (Germania), în urmă cu aproape 5 ani. Atunci existau trei variante pentru liniile ferate: trecerea lor în subteran, suspendarea lor sau scoaterea completă din oraş, optându-se pentru prima soluţie.

Astfel, s-a elaborat o strategie generală de dezvoltare a traficului integrat urban şi în viitoarea zonă metropolitană, care include 12 localităţi periurbane, pentru asigurarea mobilităţii transportului orăşenesc, regional şi chiar naţional sau internaţional. Strategia cuprinde atât căile ferate, cât şi traficul aerian, proiectele de bază constând în scoaterea transportului de marfă din centrul oraşului, prin realizarea unei centuri feroviare şi legarea aeroportului cu linia de cale ferată. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.