UNTRR cere sprijinul MT și MAE pentru cozile de la frontiera cu Bulgaria

tir-masini-aglomeratieUNTRR solicită sprijinul MT și MAE pentru rezolvarea crizei apărute la punctele de frontieră ale României cu Bulgaria, după ce cozile de camioane au ajuns și pe 10 – 12 km.

Iată comunicatul remis redacției:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită sprijinul Ministerului Transporturilor (MT) și Ministerului Afacerilor Externelor (MAE) pentru rezolvarea situației de criză apărută la punctele de frontieră ale României cu Bulgaria pentru transportatorii rutieri.

În urma modificării legislației pe teritoriul Bulgariei și impunerea obligativității privind plata taxei de drum în punctele de frontieră, timpii de așteptare pentru șoferii profesioniști la intrarea în Bulgaria au crescut foarte mult, în special în punctul de frontieră Ruse, fapt care afectează și perturbă serios operațiunile internaționale ale transportatorilor români.

”În ultima perioadă primim din ce în ce mai multe sesizări din partea transportatorilor rutieri români prin care ne semnalează faptul că situația se agravează pe zi ce trece. Astfel, se înregistrează timpi de așteptare la trecerea frontierei Giurgiu-Ruse care depășesc și 9 ore, cozile de camioane sunt și de 10-12 km iar sistemul de plată a taxei de drum nu funcționează întotdeauna”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

În acest context, UNTRR solicită MT și MAE să realizeze demersuri pe lângă Ministerul Transporturilor, Tehnologiei Informației și Comunicațiilor din Bulgaria pentru a crea infrastructura necesară pentru a se putea aplica noua cerință legislativă privind plata taxei de drum în punctele de frontieră, fără a afecta fluxul de trafic și fără a crește timpii de așteptare în niciunul dintre punctele de frontieră comune cu România, și în special în acest important punct de frontieră, Giurgiu-Ruse, prin care se derulează cel mai mare flux de vehicule.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.